PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Een SATA controller kan soms ook 2, of soms zelfs nog meer kanalen aan. Aangezien SATA schijven steeds goedekoper worden is het misschien interessant om daar ook even over na te denken, zeker omdat dat het upgraden in de toekoms vergemakkelijkt.
[ Voor 44% gewijzigd door Luxx op 14-05-2005 17:14 ]
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
't is voor een wat oudere PC, waar ik wat meer in wil hangen... Maar de onboard IDE zit al vol... Vandaar.Luxx schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:12:
JA. De meeste PCI IDE controllers kunnen 2 IDE kanalen aan, goed voor 4 extra harde schijven. Overigens kunnen ze meestal GEEN cdroms/dvdspelers/branders aan.
Een SATA controller kan soms ook 2, of soms zelfs nog meer kanalen aan. Aangezien SATA schijven steeds goedekoper worden is het misschien interessant om daar ook even over na te denken, zeker omdat dat het upgraden in de toekoms vergemakkelijkt.
Het leek me alleen zo'n raar idee dat dat zomaar kon.. Maar het kan dus wel. Bedankt.
EDIT: Dus SATA werkt lijkt mij niet... 't ding draait Windows 3.11
[ Voor 8% gewijzigd door Tanuki op 14-05-2005 17:16 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Hier stond een dode link.
In dat geval beter kijken voor een el cheapo tweedehands computer in diezelfde grabbelbak?strandbal schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:43:
En I/O kaarten voor een ISA slot moet je uit grabbelbakken vissen en kunnen idd geen recente schijven aan...
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
zit je wel aan een vrij lage limiet mbt partitie en HD grootes he, dat weet je ?CelestialCelebi schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:15:
[...]
't is voor een wat oudere PC, waar ik wat meer in wil hangen... Maar de onboard IDE zit al vol... Vandaar.
Het leek me alleen zo'n raar idee dat dat zomaar kon.. Maar het kan dus wel. Bedankt.
EDIT: Dus SATA werkt lijkt mij niet... 't ding draait Windows 3.11gedualboot met Windows 95.
Met ISA zou het evt ook wel kunnen (Of VLB)
Dit topic is gesloten.
![]()