Hoi,
sinds een paar maanden is mijn File System kapot van mijn +-1 jaar oude Seagate 160GB 7200.8 HDD. Het diagnose tooltje van Seagate geeft weer:
Kan ik nog iets anders doen voordat ik de schijf moet terugsturen? Ik heb alle data al gebackupt dus dat is het probleem niet.
alvast bedankt
sinds een paar maanden is mijn File System kapot van mijn +-1 jaar oude Seagate 160GB 7200.8 HDD. Het diagnose tooltje van Seagate geeft weer:
bij 4 van de 7 partities die ik gemaakt heb. De overige 3 zjin wel goed;The file system contains errors that need to be repaired.
Nou las ik in de FAQ dat ik nu het beste een Low-Level format kan doen;The file system was checked and no problems were found.
Nou heb ik dus al de Online tool gedraaid van Seagate, maar die zei alleen dat er fouten zijn en kan ze niet reparen. De offline bootable versie begint met starten, maar bij 80% van het 'laden' geeft hij een melding over illegal data in de File System en crasht. Partition Magic wil niet opstarten vanwegeLow Level Format: bij een Low Level Format wordt de HDD volledig heringericht. Alle sectoren en clusters worden opnieuw toegewezen, de bad sectors worden opnieuw getest en eventueel vervangen met een backup sector. Je kunt een Low Level Format het beste doen met het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant.
ik heb elke partitie al geformateerd maar de foute blijven bestaan.Init failed: Error 117.
Partition's drive letter cannot be identified
Kan ik nog iets anders doen voordat ik de schijf moet terugsturen? Ik heb alle data al gebackupt dus dat is het probleem niet.
alvast bedankt