Zelf van een inbouw hd een portable hd maken?!

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 18:17
Kan ik zelf van een inbouw hd een portable hd maken? En hoe doe ik dit dan? Kan ik zelf een (usb) kabeltje maken door te solderen? Welke aansluiting moet ik dan hebben voor de hd? usb --> ?

Dank u mensen :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

eigenlijk heel simpel...

Je ontwerpt een USB naar IDE converter, bouwt een voeding, zorgt met de firmware in de converter dat je schijf met de goede drivers wordt aangesproken, en tot slot stop je het in een net kastje.

Alleen dan komt de echte lol... alle onderdelen los bij elkaar zijn duurder dan de standaard kasten die je zo koopt, en dan heb je nog geen uren gerekent voor het ontrwepen van de schakelschama´s enz.
(voor een 25 tot 35 euro heb je dus al leuke kastjes voor 3,5" schijven, zover ik gezien heb kost een chip met daarop een usb interface en ide zoals ie in diverse standaard kastjes zit los ook een 35 euro)

De inbouw hdd kan natuurlijk ook serial-ide of scsi zijn, daar zijn weer andere (duurdere) converters voor nodig. Hoewel voor serial-IDE ik al kaarten met externe aansluiting ben tegen gekomen, dan heb je dus alleen kastje en voeding nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Duur! op 14-05-2005 16:38 . Reden: vergeten tekstdeel toegevoegd ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Inderdaad, ik zou me gewoon de moeite besparen en gewoon bij de dichtsbijzijnde pcboer gaan en dan gewoon dat ding kopen.

Het is ten eerste gemakkelijker en het kost je mischien ook nog dat als je iets fout hebt gedaan je de HD misschien meeneemt naar electro-heaven.

Ik heb ze in verschillende zaken gezien met prijzen verschillend van 20 tot 40 euro.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
lol@Duur :D

Maar inderdaad, koop gewoon zo'n kant-en-klaar extern kastje. Keuze genoeg en je bent _veel_ sneller, betrouwbaarder en goedkoper uit dan als je zelf zoiets in elkaar gaat bakken en braden.

Verwijderd

Ja idd, en als je de buitenkant van de kant en klare hd potable lelijk vind bouw je dr thuis toch lkkr een ander kastje omheen, dan heb je iig als de kabels enz.
Succes!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Saiyan Extreme schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:18:
Kan ik zelf van een inbouw hd een portable hd maken? En hoe doe ik dit dan? Kan ik zelf een (usb) kabeltje maken door te solderen? Welke aansluiting moet ik dan hebben voor de hd? usb --> ?

Dank u mensen :)
Erg simpel:
www.technick.net
www.conrad.nl
www.gamma.com

That's it :)

Nogal kansloos topic, aangezien je zelf met niks komt. En dat is dus niet de bedoeling hier op GoT, zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.