Het Plan
Mijn nu al strakke Centurion 5 omtoveren in een nog strakkere übermod, luchtgekoeld en stil!
De Hardware
- AMD Athlon64 3500+ Winchester
- Asus A8N-SLI
- 1024 MB Dual Channel Kingston DDR400
- Gigabyte 6600GT 128MB, Passief gekoeld
- Maxtor DMP9, 160GB, SATA
- Plextor DVD-lezer
- NEC DVD-brander
Opmerkingen
- Alle pics zijn clickable voor 1024x768.
De Mod
Nou, de meivakantie is begonnen, het modvirus toegeslagen en Timmyboy_ heeft tijd over
Beginnen maar!
De postbode bracht het eerste pakket
Closeupje van de CoolerMaster Centurion 5
Het 2e pakket kwam binnen, alles spreekt voor zich lijkt me...
Ik ben begonnen met het window, omdat dat altijd het makkelijkst lijkt... Niet dus
Hehe, das eruit...
* Tim_R veegt het zweet van zijn voorhoofd
Het zijpaneel terug op de kast, gevijld en wel.
OMG wat een popnagels... Maar ze zijn er nu bijna uit.
De restanten van de Centurion.
Blowhole zagen met de figuurzaag
Met de fanguard erop ziet het er al mooi uit...
De onderdelen van de Centurion worden matzwart. Hier zie je al de achterkant en mobo backplate.
Nog meer spuitwerk, de zijkanten en bovenkant moeten uiteraard ook
Lekker aant drogen onder de bamboe in de huiskamer
Met het zijpaneel erop weer helemaal in elkaar, op het zijpaneel zitten nog wat restjes van die hardnekkige schilderstape
Zonder zijpaneel, met Rheobus
Hehe en eindelijk de laatste zending hardware; een 200Gig externe schijf en een HD-silencer. Fijn spul!
Zoals je ziet is er een probleem met de voeding, de fanguard ligt er als het ware op en daarom past hij niet in de kast. Daar gaan we wat aan doen, namelijk:
Dit dus. Je ziet dat er een stukje weg is, wat de voeding passend maakt.
Wat een lelijke draden
Bezig... Aan de ATX kabel heb ik niets gedaan, ik kreeg de pinnetjes niet uit de stekker
Deze alu plaat ga ik gebruiken voor het stealthen van mij drivebays. Door het schuifsysteem kon ik deze namelijk niet netjes meespuiten, dus heb ik dit bedacht... Achter de gaten komen roostertjes, zodat de airflow netjes over het mobo wordt gestuurd. Lucht wordt namelijk voornamelijk door de geperforeerde voorkant van de kast aangezogen.
Al een van de roostertjes gemonteerd, het wordt straks als een geheel zwart gespoten.
Wederom spuitwerk, je ziet de 2e bodem om kabels onder te leggen en de plaat waarmee de drivebays gestealth zullen worden.
Bezig met installeren van modspullen
En de gestealthe drivebays.
Met licht en flits
Zonder die twee
Totaalshot tot nu toe
Bezig met het assembleren van het systeem
Het moederbord met ZM-NB47J en CNPS7000B-Cu van Zalman
Het systeem in elkaar met licht en flits
Daar op het zijpaneel komt het AMD logo
De letters, bestaande uit 5mm UV-blauw plexi en een laagje zwartgespoten alu
Totaalshot met flits
Eindresultaat
Is het Plan gelukt??
Ondanks dat het mijn eerste mod was ben ik er zeer tevreden over, al zou ik sommige dingen de volgende keer anders doen. Ik vind dat ik een mooi resultaat heb neergezet, zeker gezien het feit dat het meest geavanceerde gereedschap dat ik gebruikt heb, een decoupeerzaag is...
Hij is ook geweldig stil geworden, je hoort hem echt niet, behalve als het helemaal stil is in huis en je echt aandachtig luistert...
Waardevolle (Komische
) tips
- Laat schilderstape nooit te lang ergens op zitten, het gaat er na een week bijna niet meer af zonder dat er chemische troep aan te pas komt
- Randjes van plexiglas kunnen scherp zijn
- De nog hete ringetjes van uitgeboorde popnagels nooit meteen van je boor af halen met een draaiende beweging, een snij/brandwond voelt niet fijn...
- Laat verf tenminste 24 uur uitharden of lees op de bus, anders krijg je vingerafdrukken en dat soort ongein
- Leg pas gespoten onderdelen niet buiten als het hard waait, tenzij je een gezandstraald effect wilt (ik weer
[ Voor 47% gewijzigd door Tim_R op 16-05-2005 21:19 ]