Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

20 gig mp3 HD met meest volle (bas) geluid..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg al een tijdje de verschillende topics over verschillende 20 gig mp3spelers...

Van de verschillende spelers zie ik dat je de eq-presets kan aanpassen, maar niet alle hebben echt bassboost, wat vaak toch het grootste verschil maakt..

Heb ooit een mobiblu 256 mb speler gehad, vond ik niks...

iPod mini is helder, maar geen bas...

Ik twijfel nu tussen een:

iRiver (bijv H320)
iAudio M3
iAudio x5

Wie kan mij vertellen welke speler het meest volle geluid heeft? Ben audiofiel en wil dat 't geluid echt een beleving is..

Ga er uiteraard een andere hoofdtelefoon bij kopen, niet de standaard bijgeleverde oordopjes...

Heb nog geen winkel gevonden waar ik kan testen, mochten die er wel zijn hoor k dat ook graag!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

audiofiel staat bij mij aan meest vlakke, meest zonder dipjes of pieken geluid..

sony ken ik als veel bas, veel hoog :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 21:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Denk dat het geluid wat er uit zo'n ding afkomstig is voornamelijk afhankelijk is van de kwaliteit van de oordopjes die je gebruikt.. Shure dopjes schijnen erg goed te zijn :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Chiron schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:59:
Denk dat het geluid wat er uit zo'n ding afkomstig is voornamelijk afhankelijk is van de kwaliteit van de oordopjes die je gebruikt.. Shure dopjes schijnen erg goed te zijn :)
Klopt, maar ook afhankelijk van de versterking van de speler zelf..

Een iPod geeft op de standaard oordopjes minder geluid dan een goede koptelefoon, maar op die zelfde goede koptelefoon klinkt m'n stereo wel voller... :)

Daarom zoek ik een speler die van zichzelf al super geluid heeft, wat alleen maar beter wordt door een goede koptelefoon!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11 16:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou voor de Iriver gaan in combinatie met goede oordopjes of dopjes die veel bas geven. Ik heb zelf een Iriver H-120 en die geeft met Truebass (preset eq) of gewoon bass (eq) veel extra bass..

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:48
Ik hoor ontzettend veel goede dingen over de Iaudio spelers. De X5 is nog niet uit, maar de M3 scheen iedere speler te overtreffen in geluidskwaliteit. Hij heeft van alle aspecten iets (helder, volle bas, eq's). Check wat reviews, ik zelf heb een aantal van deze spelers aan kunnen horen bij vrienden.
Hier kwam ongeveer de volgende top 4 uit:

1 Iaudio M3 (X5 schijnt volgens de 1e reviews nóg beter te zijn)
2 Iriver H300/H100
3 Creative Zen touch
4 Ipod

Ik heb alleen deze 4 spelers zelf beluisterd, dus over andere spelers kan ik weinig zeggen. De X5 en H300 hebben als bijkomend voordeel nog dat je een mooi kleurenschermpje hebt en de X5 komt in een 'L' versie (35 uur meegaande batterij). De keuze is geheel persoonlijk.

Verwijderd

Ik zou voor de Archos Gmini 400 gaan :).. GENIAAL apparaat.. kan je nog films kijken ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:38:
Ik zou voor de Archos Gmini 400 gaan :).. GENIAAL apparaat.. kan je nog films kijken ook.
Nee te groot en accuduur staat me niet aan... zal best een relaxte gadget zijn maar een iAudio spreekt me meer aan!

Verwijderd

ik denk dat iaudio of iriver niet zoveel uitmaakt hoor ..

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:35:
[...]

Nee te groot en accuduur staat me niet aan... zal best een relaxte gadget zijn maar een iAudio spreekt me meer aan!
Batterijduur van het apparaat kan ik begrijpen, maar volgens mij is het apparaat niet groter dan een iAudio X5 en maar iets dikker dan een iPod:

Zie hier een vergelijkende foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/gallery/albums/DAP/archos/gmini_400/6_gmini400_ipodv4.jpg

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:48
Precies, de Archos heeft zeer nette afmetingen. De X5L is iets dikker geloof ik. Het verschil tussen Iriver en Iaudio kon ik redelijk horen. Beide merken hebben echt een ontzettend mooi geluid _/-\o_ , maar zelf vond ik de Iaudio gewoon 'lekkerder' klinken. Sommige vrienden van mij vinden de Iriver weer 'lekkerder' klinken. Geheel subjectief dus :)

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ik heb een gogopod / cocopod / gp2000 (google het maar ff ;) ) en een iPod, allebei 20gig..
Ik moet zeggen dat ik het geluid van de gogopod VEEL beter vindt en hij is goedkoop (rond de 180 eurie) Het enige nadeel is dat de batterijduur nogal brak is :( maar hij heeft wel veel meer opties dan de iPod :D

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:35:
[...]

Die accuduur bij de Gmini 400 is lichtelijk vertekent.
Bij de meeste mp3spelers staat er bijvoorbeeld 15 uur, maar dan doen ze het veel minder lang als je er normaal mee omgaat.
Maar de Gmini 400 haalt ook echt die 10 uur die opgegeven is, met een batterijtest heb ik em zelfs 12 uur laten lopen.
Dat was met 128/192kbps mp3, met het geluid redelijk hard, en af en toe ff het scherm aan, en ook nog op shuffle :)

De Gmini 400 heeft Bass Boost, en nog een bass verhogende functie.
En zoals in dit topic ook al gezegd word, hij is niet groot :)

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Koop een nette Sony HD5: lekker vette bas (en een uitstekende batterijduur!!!!!!!!) :P

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb de iaudio g3 en ik zei nog tegen de verkoper IK MOET BASS HEBBEN anders breng ik hem terug etc. SOny was nogal een domper etc. dus tja. Ik probeer dat ding uit en ik kreeg gewoon een veeg uit de pan :9~ er kwam zoveel bass uit dat ik schaamtevol in een hoekje ging zitten want ik kon het niet aan :D ik hoorde alleen nog maar bass :P Ik heb de eq gewoon uit staan en de machbass ofzoiets een paar + omhoog gedaan en je kunt het echt zo gek maken als je zelf wilt _/-\o_ Ik heb ook nog wat irivers gehad 700 serie ook stevig maar de g3 whahaha serieus gewoon TEVEEL bass mogelijk dus zal met andere iaudio niet anders zijn. Verder klinkt het ook echt heel goed en zit het net even wat mooier in elkaar geknutseld de behuizing, joystick dan iriver.

Verwijderd

vindt iaudio echt wel het best klinken

heb mijn iaudio m3 gekocht begin july

hier is een winkel waar je alles kan testen (digimania charleroise steenweg brussel) en vond de iaudio echt wel een beter geluid dan eenders welke andere

je kijkt hopelijk toch niet alleen naar bas
ik ben van mening dat de s&n ratio nog belangrijker is

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:55:

Ik twijfel nu tussen een:

iRiver (bijv H320)
iAudio M3
iAudio x5

Wie kan mij vertellen welke speler het meest volle geluid heeft? Ben audiofiel en wil dat 't geluid echt een beleving is..
De X5 heb ik nog nooit gehoord dus kan daar niet veel over zeggen. Hoop dat het geluid net zo goed is als bij de M3. Ik gebruik de M3L al ruim een half jaar, geluid is moeilijk te overtreffen naar mijn mening (ook de bass) :9~ Thuis hang ik wel eens mijn grote hoofdtelefoon Philips SBCHP1000
aan deze speler _/-\o_

De iRiver H320 heb ik wel eens van een collega een uurtje mogen gebruiken,
klinkt wel goed afgezien van het feit dat deze speler toch een zachte ruis :r geeft bij rustige/stille passage in de muziek. Of dit met alle hoofdtelefoons evengoed hoorbaar is weet ik niet.
Ga er uiteraard een andere hoofdtelefoon bij kopen, niet de standaard bijgeleverde oordopjes...

Heb nog geen winkel gevonden waar ik kan testen, mochten die er wel zijn hoor k dat ook graag!
Voor het uitproberen van hoofdtelefoons moet je eens bij RAF in Amsterdam of Staffhorst in Utrecht
langs gaan, daar staan er best wel veel (soorten een maten) te beluisteren.
Voor de MP3-spelers moet je de Media Markt proberen, daar kan je ook even ermee spelen.
Maar of ze ook alle spelers uit jou lijstje hebben staan...???

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Heb een Iriver H120 gehad en nu met volle tevredenheid een M3L (iaudio); beide klinken erg fijn en qua bas kunnen ze beide veel aan, vaak meer dan je koptelefoon aankan.

Beide zijn met de duurdere koptelefoons een genot voor het oor (westone UM2, Shure E3).

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

Topicstarter
wat relaxed allemaal, iAudio en iRiver springen er zoals verwacht bovenuit...

Ik ga waarschijnlijk voor de M3L of de X5l, vind 't een nadeel van de M3 dat er geen display op de speler zelf zit, afstandsbedieningen ben ik geen fan van.

Videofunctie van de X5l zal ik waarschijnlijk niet gaan gebruiken, maar hij is maar iets duurder dan de m3l...

Dan nog een koptelefoon erbij... :)

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Als accuduur en gadgetgehalte hoog moet zijn, kan ik de Sony HD3, of binnenkort HD5, aanraden.
Ik heb zelf de HD3 en ben er erg tevreden over.

Heb geen ervaring met andere spelers, dus weet niet of er relatief veel bas is, voor mij is het voldoende. Er zit in elk geval een equalizer op.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Peewee_Herman schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:12:
Als accuduur en gadgetgehalte hoog moet zijn, kan ik de Sony HD3, of binnenkort HD5, aanraden.
Ik heb zelf de HD3 en ben er erg tevreden over.

Heb geen ervaring met andere spelers, dus weet niet of er relatief veel bas is, voor mij is het voldoende. Er zit in elk geval een equalizer op.
Ik heb de hd3, ahm dat was toch de allereerste type :? getest en direct teruggebracht.
De reden was het volume was te laag ook met de volume code truuk en vooral zat er dus echt heel weinig bass of vol geluid in. Het was zo serieus slecht dat ik echt kon janken, tuurlijk heeft iedereen zijn eigen smaak :) maar ik zou zelfs nog liever een ipod variant halen. Iriver en Iaudio hebben echt 1 heel groot probleem en dat is dat je te verwend raakt :9 maar iriver heeft het voor mij wel verpest met de 700 serie daar zat ruis in en de transfer snelheid van usb2 was traag als stront ala usb1 :/ mijn m3 is stukken beter. Iaudio is dus nu nr.1 voor mij maar de prijs is ook wel erg stevig. Haal ook een goie koptelefoon, even ogen dicht en op ja drukken onder het pinnen :D daar heb ik ook alles mee verpest door sony ex71 te halen ;( zo duur allemaal maar je kunt niet meer zonder.

Verwijderd

Topicstarter
sony was al afgevallen...

iAudio it is, nu nog kijken of het de x5 of m3 wordt.. :7

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De bass op de Archos gmini kan behoorlijk worden opgevoerd. Twee kleine streepjes omhoog in de equaliser met de bassboost of de lage tonen ('t kan dus dubbel) en je hoort echt een hele goede bass :P. Maar persoonlijk houd ik meer van een normale bass, geen extra bass. Alleen met prut oordopjes heb ik extra bass nodig (waardoor je meestal zoveel moet toevoegen dat alles gaat vervormen en clippen).
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/gmini400_os2.gif

Hier ook trouwens een sony ex71 gebruiker. Die dingen zijn te goed, alle andere oordopjes klinken inferieur >:). Ze zijn in-ear (dus goede bass). Voor 45 euro weet je alles. Scheelt je weer geld en tijd verspillen aan mindere dopjes als de sennheiser mx300/400/500.
Afbeeldingslocatie: http://www.pleer.ru/catalog/images/for-ex71sl-kont.jpg

• ezeedijk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 19:52
Ik heb net van de week een X5 gekocht en ik kan je wel zeggen dat ik zéér onder de indruk ben van het geluid. Ik gebruik sony oordopjes en echt, het geluid is geweldig. Wanneer ik de zelfde hoofdtelefoon in een Ipod Mini druk, is het geluid echt vele malen minder. De X5 heeft ook echt super veel instellingen op het gebied van geluid. Voor ieder dus wat wils. Volgens mij is deze speler op het moment echt de beste die je kan kopen!

Verwijderd

Topicstarter
ezeedijk schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:39:
Ik heb net van de week een X5 gekocht en ik kan je wel zeggen dat ik zéér onder de indruk ben van het geluid. Ik gebruik sony oordopjes en echt, het geluid is geweldig. Wanneer ik de zelfde hoofdtelefoon in een Ipod Mini druk, is het geluid echt vele malen minder. De X5 heeft ook echt super veel instellingen op het gebied van geluid. Voor ieder dus wat wils. Volgens mij is deze speler op het moment echt de beste die je kan kopen!
de M3L is besteld, zal vandaag binnenkomen, x5 was me net wat te duur voor de Longlife versie...

Geluid schijnt van beide 't zelfde te zijn!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:16
Hey, ik heb een iAudio M3L, ik gebruik nu altijd de standaard dopjes (Cresyn AXE-599) maar die geven de bass toch vervormd weer als je hem hard zet. Jammer genoeg zitten bij mijn Iops 128mb ook die Cresyn AXE-599 oordopjes dus kan ik onderling niet wisselen.

Wel heeft mijn vader thuis een Philips ding, zo'n grote voor bij zn flatscreen (als ie beneden tv wilt kijken terwijl mn moeder iets anders wilt zien) en als ik DIE erop aansluit.... Nounou dan is het geluid geweldig. Erg mooi klinkt het allemaal, dan beleef je het volop. _/-\o_

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Toch blijven de oordopjes de belangrijkste schakel :)
Ongeacht welke speler je koopt, als je oordopjes van < 50 euro erbij neemt zal het nogsteeds klinken als een goedkoop geheel.

Daarnaast is de EQ van de speler belangrijk. De iPod heeft nog altijd de brakste EQ ter wereld. Vooral iRiver en Creative staan er om bekend om hun prima EQ's, een must als je niet van plan bent 100 of 200 euro voor dopjes te gaan betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 08-06-2005 12:39 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hij's fijn. Ik heb zelf een paar dagen geleden een normale M3 (zonder Longlife) gekocht. De nieuwere modellen vind ik ook te duur.
Ik ben zeer tevreden over het geluid. Er zijn 3 opties om de bass te boosten: de EQ (die je zelf kan instellen), BBE en mach3bass. Ik heb ze trouwens allemaal uitstaan en gebruik een Sennheiser PX-100 koptelefoon die zelf al een mooie bass geeft. Maar ik ben nog opzoek naar goeie oordopjes, want deze PX-100 is te groot en open.
De bijgeleverde oordopjes kan je trouwens direct weggooien, want die geven absoluut geen bass.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Wat zijn goede oordopjes? Deel 5 :)

Mijn tip: Creative EP-630 --> http://www.creative.com/p...ategory=441&product=11397

Ze zijn in Nederland te koop en vergelijkbaar met de goede Sharp MD33's.

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 08-06-2005 13:04 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij is binnen :D

NIET normaal, geluid voldoet helemaal aan mijn eisen, had de moed kwa mp3spelers en goed geluid eigenlijk al opgegeven, maar dit is helemaal super!

Nu nog wachten op m'n hd201 senheizer koptelefoon en hij is compleet!

Alleen jammer dat m'n pc 'm niet herkent.. :(
Pagina: 1