Toon posts:

AF Hulpbelichting Fujifilm S5500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik bij een Fujifilm S5500 toch de autofocus kan gebruiken zonder AF hulpbelichting? Het gaat er om dat ik 's avonds binnen foto's kan nemen. In de handmatige focus stand doet de hulpbelichting het niet, maar om nou de hele tijd handmatig te gaan scherpstellen....
Ik zou enorm geholpen zijn :)

Peter

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 19:47
Je wilt de autofocus laten autofocussen terwijl er geen licht is? Dat vind ie niet leuk. Die hulpbelichting gaat aan omdat de autofocus ergens een lichtpunt moet hebben om op scherp te kunnen stellen. Anders gaat hij enorm pendelen..

|>

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik fotografeer liever zonder flits en een groene lamp in iemands gezicht is ook niet echt leuk. Hoe kan het dan wel oplossen?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Door handmatig te focussen, hetgeen je ook niet wilt, met andere woorden wat jij wilt kan niet.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Idd, met zo'n camera kun je nooit gebruik maken van AF als er niet voldoende licht is én je wil gaan AF-assist gebruiken. Met een spiegelreflex gaat het al beter (afhankelijk van het model en de gebruikte lens), maar zelfs daarbij is het vaak noodzakelijk om AF-assist toe te passen.

Hoe dan ook, deze situatie krijg je niet opgelost. Dat wordt MF of toch maar leren leven met AF-assist.

Verwijderd

MF op de s5500 is niet echt feest. Duurt 5min voordat je de cyclus door gelopen bent. En ik denk niet dat mensen dat leuk vinden ;) met een zaklamp de persoon belichten zou misschien kunnen werken. Mja ik denk niet dat er echt een goede methode voor is.

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-01 14:24

Nohead

PSN ID: Nohead

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:35:
MF op de s5500 is niet echt feest. Duurt 5min voordat je de cyclus door gelopen bent. En ik denk niet dat mensen dat leuk vinden ;) met een zaklamp de persoon belichten zou misschien kunnen werken. Mja ik denk niet dat er echt een goede methode voor is.
5minuten is wel heel erg overdreven... :P
Pagina: 1