Ik wilde vandaag een pctje bouwen uit oa. een boxed Athlon 64 3400+ en een Asrock K8S8x moederbord, maar ik krijg geen beeld; de fan's draaien gewoon, en de speaker piept 2x, dan een tijdje niets en dan weer 2x.
Wat heb ik gedaan om het probleem te proberen op te lossen?:
Ik heb verschillende merken 400 MHz ddr geheugen gebruikt (3x verschillende oem, 1x kingston)
verschillende voedingen (uit een aopen qf50 serie kast en een 400 watt uit een x-gear kast)
verschillende videokaarten (radeon 9600 pro en gf4 mx).
Ook heb ik alle irrelevante apparatuur ontkoppelt, zoals hdd, en heb ik alle stekkertjes voor front usb en audio verwijdert. En ja, ik heb ook het 4 pins voedingsstekkertje op het moederbord geplugd. Niets mocht baten.
Ik heb de search gebruikt, maar niets relevants gevonden.
Op de site van Asrock staat bij biosupdates oa. Support Version D CPU bij een nieuwere biosversie dan ik heb. (ik heb 1.50 volgens de sticker op het mobo) Kan dat het probleem zijn? Ik heb geen andere socket 754 cpu of moederbord bij de hand om te testen.
Mobo en cpu waren ongebruikt voordat ik er vandaag mee begon.
Heeft iemand enig idee wat het probleem is?
oh ja ik heb de bios nog gecleared....
Wat heb ik gedaan om het probleem te proberen op te lossen?:
Ik heb verschillende merken 400 MHz ddr geheugen gebruikt (3x verschillende oem, 1x kingston)
verschillende voedingen (uit een aopen qf50 serie kast en een 400 watt uit een x-gear kast)
verschillende videokaarten (radeon 9600 pro en gf4 mx).
Ook heb ik alle irrelevante apparatuur ontkoppelt, zoals hdd, en heb ik alle stekkertjes voor front usb en audio verwijdert. En ja, ik heb ook het 4 pins voedingsstekkertje op het moederbord geplugd. Niets mocht baten.
Ik heb de search gebruikt, maar niets relevants gevonden.
Op de site van Asrock staat bij biosupdates oa. Support Version D CPU bij een nieuwere biosversie dan ik heb. (ik heb 1.50 volgens de sticker op het mobo) Kan dat het probleem zijn? Ik heb geen andere socket 754 cpu of moederbord bij de hand om te testen.
Mobo en cpu waren ongebruikt voordat ik er vandaag mee begon.
Heeft iemand enig idee wat het probleem is?
oh ja ik heb de bios nog gecleared....
[ Voor 3% gewijzigd door Rob_G op 14-05-2005 15:25 ]