Toon posts:

Bellen naar het buitenland met je mobiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De meeste mensen willen bellen naar vrienden/familie die op VAKANTIE zijn in het buitenland. Maar nu vraag ik me af welke provider laat je nu vrij goedkoop bellen naar het buitenland naar buitenlandse providers? Denk dan aan zakenrelaties of vrienden/bekenden die in het buitenland wonen en daar hun eigen aansluitingen hebben.

Natuurlijk is skype leuk en handig... ja telediscount.nl e.d. zijn leuk... maar zijn er nu geen Nederlandse mobiel serivce providers die deze kosten 'netjes' op een rij hebben staan? Of providers die speciale belbundels/acties/aanbiedingen hebben voor zulke 'zaken'?

Voor de duidelijkheid dit gaat niet over bellen naar een vriend op vakantie in het buitenland! En ook zoek ik niet naar grappige ideeen zoals doorschakelen naar NL vast telefoon met een 0900-teledump scriptje.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:44:
En ook zoek ik niet naar grappige ideeen zoals doorschakelen naar NL vast telefoon met een 0900-teledump scriptje.
En waarom niet als ik mag vragen? Aangezien we veel bellen naar het buitenland met mobiel (in de hoek van india enzo), bellen we via een 0900 nummer voor 4 of 5 cent per minuut. Nog geen provider die daar tegenop kan :). Daarnaast heb je geen last van eerst het 0900 bellen en dan handmatig het nummer invoeren, aangezien je telefoon dat prima kan doen voor jou. Ik selecteer de naam uit mijn lijst, nummer wordt gedraaid, krijg de kosten te horen (4 of 5 cent per minuut) en het nummer wat ik wil bellen wordt daarna gedraaid. Allemaal met 1 druk op te knop.

Nee ik werk er niet :P, maar imo is er niks mis met die 0900 'dingen'

[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 14-05-2005 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
And u will be assimilated! LOL.. ok ok... ik geef toe... is goed... en DOE ik ook al (en OOK toevallig naar die hoek; india/asia.)

Ik vraag me gewoon of het niet simpeler kan... en waarom kan ik bij de meeste providers niet eens de KOSTEN zien die ik ZOU GAAN maken als ik naar het buitenland bel.

Begrijp ik het nu goed dat je direct van je mobiel naar 0900 belt? Dan betaal je eenmalig het 0900 start tarief en daarna gewoon 4/5 cent per minuut? Of van je mobiel naar je vast en je vast doorgeschakeld naar 0900-buitenland? De laatste keer dat ik 10 minuten met mijn mobiel naar 0900-buitenland belde koste me dat 22 euro! (was iets 0900 start tarief, 0900 p/m tarief PLUS nog eens 1 euro per minuut extra voor de 0900 service)

Hmmm bedankt voor je response!

Handige links:
www.skype.com
www.telediscount.nl
www.teledump.nl

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 15:10 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

Heel makkelijk: www.bel1601.nl ;)

http://www.bel1601.nl/mobiel.php

Bel naar een speciaal nummer, voer het nummer in dat je in het buitenland wilt bellen en je betaald in het meest gunstige geval alleen de kosten van het nummer in Nederland.

Dich bis echt unne foëzen haas

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:05:
And u will be assimilated! LOL.. ok ok... ik geef toe... is goed... en DOE ik ook al (en OOK toevallig naar die hoek; india/asia.)

Ik vraag me gewoon of het niet simpeler kan... en waarom kan ik bij de meeste providers niet eens de KOSTEN zien die ik ZOU GAAN maken als ik naar het buitenland bel.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Maar het is echt simpel. Je zet het 0900 nummer in je telefoon, dan zo'n raar haakje en dan het nummer wat je wilt bellen. Sla het op onder de juiste naam en het is net of je gewoon het nummer direct draait (je hebt niet door dat de 0900 er tussen zit). Het enige verschil is dat voordat er gedraaid wordt je de kosten te horen krijgt pet minuut.
Begrijp ik het nu goed dat je direct van je mobiel naar 0900 belt? Dan betaal je eenmalig het 0900 start tarief en daarna gewoon 4/5 cent per minuut? Of van je mobiel naar je vast en je vast doorgeschakeld naar 0900-buitenland?
Ik bel mobiel naar het 0900 nummer, betaal geen start tarief en betaal daarna 4 of 5 cent per minuut (ligt aan dag, tijd en land waar je naar toe belt). Op je rekening komt dat het 0900 nummer te staan met de kosten.
Hmmm bedankt voor je response!
Your welcome :)

Heb telefoon hier even niet bij de hand, maar als je wilt dan zoek ik het even voor je op :)