HP scsi disks in niet hp systeem

Pagina: 1
Acties:

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-03 15:47
Goedemiddag

Een vraag
Ik heb 5 scsi disks die eigenlijk bij een hp prolaint hoort
Dit type dus Afbeeldingslocatie: http://www.assetwork.co.uk/acatalog/73gb.jpg

Deze wil ik in een normale pc bouwen
naar mijn weten moet ik dan een soort bay hier voor hebben
Iemand die weet wat ik precies moet hebben?
Of een andere manier om deze te laten draaien?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Je hebt gewoon een SCA/Hotswap aansluiting nodig :)

En aangezien een normale SCSI kaart andere aansluitingen hebben zal je een convertertje moeten kopen (de laatste keer dat ik keek waren die dingen ~40 euro)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 20:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Uit de bracket schroeven, en een SCA convertor kopen (bijvoorbeeld bij mr-at, zoeken op SCA, en dan de SCA -> U320 LVD ofzo convertor :)

• gasemans
Ok

vertraagt dit de disk?

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

nope, gebruik zelf ook adapters en nix geen andere dingen dan "direct" aansluiten O*

scsi320 > sca80 zoiets 68pins naar 80 dus :)

| Hardcore - Terror |

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
licht aan de convertor, zorg dat je u320 compatible convertors koopt, want je hebt ze ook die bijvoorbeeld op 40/80 mb per seconde zitten.

Wat voor type schijf is het trouwens, ze zitten wel in nieuwe slede's dus ze zullen redelijk recent zijn, maar het moet wel de moeite waard zijn, om nou redelijk dure convertors voor oudere schijven te gaan kopen is misschien zonde.

[ Voor 47% gewijzigd door maratropa op 14-05-2005 15:19 ]

specs

• gasemans
15K 36GB

iemand advies over welke converter het beste werkt?

en wat voor scsi kaart het beste is?

[ Voor 86% gewijzigd door gasemans op 14-05-2005 15:30 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je het een beetje cheap wil doen, koop bij MR-@ (mr-at) convertors, die zijn daar geloof ik iets van 16 eurp pp. En zoek dan even in Vraag en Aanbod naar een goedkope U160 controller, liefst dual channel, zoals deze: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/4575 Das ook wel een aardige prijs, vooral omdat je er ook kabels bij krijgt.

En dan kun je ze bijvoorbeeld in software raid 0 zetten, het licht een beetje aan de generatie 15k, maar op een 64bits dual channel kaart zoals deze kun je met een beetje recente 4 schijven aan de 200mb per seconde komen. (moet ie wel in een 64 bits slot natuurlijk :) ) En als het recente 15k schijven zijn dan zijn ze ook niet gruwelijk warm of luidruchtig, tenminste de seagates niet iig.

Wil je helemaal simpel dan koop je een 2dehands adaptec u160 kaartje, of je kan ook een goedkope raid kaart proberen op de kop te tikken. (Elite 1600/netraid 2M kaarten prester en primaen kun je voor niet al te veel vinden, met een beetje mazzel)

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 14-05-2005 16:05 ]

specs

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
gladiool schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:57:
Als je het een beetje cheap wil doen, koop bij MR-@ (mr-at) convertors, die zijn daar geloof ik iets van 16 eurp pp. En zoek dan even in Vraag en Aanbod naar een goedkope U160 controller, liefst dual channel, zoals deze: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/4575 Das ook wel een aardige prijs, vooral omdat je er ook kabels bij krijgt.
Heyy dat ben ik ;) (niet persee om reclame te maken hoor ;) ) maar ik heb ook nog 2 converters voor SCA>U320 duss. de keuze is aan jou...
Deze SCSi kaart past dus ook in een gewoon 32 bits PCi slot :)

[ Voor 6% gewijzigd door Lennieboy83 op 14-05-2005 19:41 ]

Pagina: 1