Ik heb een tijd geleden een HIS X800XL gekocht. Vooral omdat deze zeer stil zou zijn. Dit bleek helemaal niet het geval. Hij maakte een sterk brommend geluid. Ik heb deze teruggestuurd naar de winkel. Ze hebben daar een nieuwe betseld maar deze maakt hetzelfde geluid. Ik heb nu de cooler die erop zit (Artic ATI Silencer) laten verwijderen om er een zalman VF700-Cu op te zetten. Aangezien ik van een stille pc houd, pas ik de fanspeed aan met ATI-Tool. Hiermee kun je zelf de temp aangeven waarbij de fan met een zelf bepaalde snelheid gaat draaien. Hierbij staat tijdens internetten en tekstverwerken de fan helemaal stil. Zeker bij de Zalman zou dit goed moeten werken met de ver uitstekende koelvinnen. Een probleem echter: De stroomaansluiting van de videokaart moet dan gebruikt worden.
Kan ik de VF700-Cu direct aansluiten op de videokaart?? (nadat ik een passend stekkertje monteer omdat de aansluiting op de X800 kleiner is dan de stekker van de VF700-Cu). Trekt de kaart dit??
Bij voorbaat dank
(mijn excuses voor de stevige lap tekst)
Kan ik de VF700-Cu direct aansluiten op de videokaart?? (nadat ik een passend stekkertje monteer omdat de aansluiting op de X800 kleiner is dan de stekker van de VF700-Cu). Trekt de kaart dit??
Bij voorbaat dank
(mijn excuses voor de stevige lap tekst)