[Wireless] Internet 'beveiligd' delen, welke apparatuur?

Pagina: 1
Acties:

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 12:56
Mijn vader vroeg me laatst of ik niet internet kon verzorgen op de camping, en of ik daarnaast niet kon zorgen dat er een vrolijk muziekje op de achtergrond is in het sanitair. >:)

Ik heb mijn netwerk situatie in kaart gezet, alleen ik weet niet wat nou het slimste is om te doen qua het draadloze gedeelte.
Afbeeldingslocatie: http://www.survivalan.nl/bartos/netwerk.jpg

Punt1: Dit is het gedeelte wat het ‘internet’ moet gaan verzenden.
Punt2: Hier moet een computer aan komen die een vrolijk muziekje gaat afspelen.
Punt3: In deze zaal, moeten mensen met een laptop draadloos kunnen internetten.

Ik wil graag dat Punt3 niet bij de andere computers/netwerk kan komen. Dus dat moet ingesteld worden op de accesspoint op Punt3.
Is het mogelijk dat Punt1 en Punt3 goed kunnen communiceren en dat ik Punt3 zo in kan stellen dat de gebruikers die via Punt3 verbonden zijn, NIET met de andere computers connectie kunnen maken?

Het lijkt mij een oplossing om aan Punt2 een bridge te hangen die direct verbonden is met de computer die aan Punt2 gaat hangen.

Dus welke apparatuur heb ik precies nodig zodat ik het goed wil laten werken, en dat het stabiel blijft draaien zonder al te veel gedoe. Mijn vader & moeder zijn complete leek op het gebied van computers. En ik ben een leek op het gebied van draadloze netwerken.

Ik heb gezocht met de search, maar ik kon alleen maar onderwerpen vinden van: ‘Ik wil internet met de buurman delen’ etc. :/

..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie vind het nou ook weer niet al te bijzonder.
Koop 3 goede AP's , welke bekend staan om hun kwaliteit en functionailiteit (ik meen dat Linksys veel gebruikt wordt in dergelijke situaties), en creer een apart subnet voor punt3 evt. icm een proxy/firewall/ISA achtig iets.

Tijd voor een nieuwe sig..