2 Geluidskaarten werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb op mijn Asus a8v de on-board 7.1 Realtek ALC850 zitten, en ik heb er ook nog een Creative Soundblaster Live 5.1 Platinum Edt. in zitten zonder de 3.5" bay.
Ik draai nu al een tijdje op de Creative maar zal wel de on-board erbij willen draaien. Ik heb em geinstalleerd via de verkenner want in de autostart van de driver cd van de mobo stond ie er niet tussen (al verdacht).
Nu heb ik em geïnstalleerd maar hij wordt niet herkend, en kan ook niets terug vinden bij Apparaatbeheer.
Hij staat btw wel aan in de bios.

Hoe komt dit? :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je geen unknown devices in apparaatbeheer?

Geen onboard geluid op Asus A8V Deluxe

[ Voor 40% gewijzigd door Noork op 14-05-2005 13:56 ]

• Ewald !
  • Niet online
ik had dus beter moeten zoeken O+

iig, aan dat topic te zien zal het niet lukken?

Verwijderd

Bij mijn weten is het NIET mogelijk je "on board" geluid simultaan te gebruiken met een andere geluidskaart.
de enige oplossing is een geluidskaart aan te schaffen waarmee je de (meerdere) outputs kunt toewijzen (maya kaart) of een usb (ook van maya) extern te gebruiken.
ook kun je 2 kaarten in je pc monteren en iedere kaart afzonderlijk toewijzen voor het gebruikte programma (wordt vaker toegepast op DJ systemen), let hier wel bij op dat de kaarten ook "naast" elkaar in een systeem gemonteerd kunnen worden en er geen conflikt plaats vind tussen de drivers en herkenning van de kaart.
De duurdere kaarten komen hiervoor alleen in aanmerking.

suc6

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat is dan precies het probleem van meerdere geluidskaarten?
Kheb hierzo er nu ook 2 inzitten, onboard Soundstorm, en een sweex 5.1 kaartje, en dat gaat gewoon goed, als ik per applicatie de geluidskaart instel :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Ewald !
  • Niet online
ja ik wil het ook voor dj doeleinden gebruiken.
Er zit wel een functie (softwarematig) bij de Realtek om de uitgangen voor alle functies te laten werken, maar ik weet niet of software als Traktor daar compatible mee is...

Verwijderd

SlinkingAnt schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:33:
Wat is dan precies het probleem van meerdere geluidskaarten?
Kheb hierzo er nu ook 2 inzitten, onboard Soundstorm, en een sweex 5.1 kaartje, en dat gaat gewoon goed, als ik per applicatie de geluidskaart instel :)
het gaat ook wel goed als je 2 verschillende kaarten installeerd, maar bij 2 DEZELFDE kaarten kun je problemen krijgen met herkenning.

2 dezelfde namen in je reg, in je hardware, enz, enz, welke kaart wijst waar naar toe? dat probleem ontstaat er dan.
heb hetzelfde ooit meegemaakt ook op lan kaartjes, ze werken wel, maar toewijzing wordt problematisch.
daarbij komt nog kijken dat bij 2 verschillende kaarten de geluidskwaliteit kan verschillen en dat is iets wat een DJ echter niet wil.
mogelijkheid;
probeer 2 verschillende kaarten met dezelfde soundchip, worden allebei apart aangegeven in t systeem en hebben toch vaak dezelfde output ranges.

succes

Verwijderd

Bij een DJ configuratie is het ook nog eens mogelijk dat je uitgangssignaal van je onboard sound te "zwak" is en er daardoor vervorming optreed bij aansluiting op je mengpaneel.
kijk daarvoor even op de gegevens van je moederbord (uitgangs gegevens onboard sound) en de minimale inganggegevens van je mengpaneel. (in Voltage)
als ik me niet vergis zou de uitgangs spanning op het mobo voor sound 5Volt moeten bedragen en ik geloof dat deze spanning vaak niet gehaald wordt, maar deze tussen de 3 en 4,5 volt ligt.
De betere kaarten garanderen een juiste uitgangsspanning.
hierover is veel ja erg veel te lezen op het net, maar je moet effe googlen.
zelf gebruik ik pcdj en een externe usb soundkaart die ook NIET aan die vereiste voldoet en bemerk dat bij vol vermogen op de output van de soundkaart het geluid vervormt wordt.(hoorbaar, niet gemeten).
Dit ligt niet aan de speakers of installatie want na het geluid softwarematig terug te hebben gedraaid kan de versterker gewoon open (jbsystem 650) en klinkt het normaal, hard maar ik weet dat met een juist uitgangssignaal ook mijn vu meters op mijn mengpaneel verder uitslaan.
software matig het geluid harder zetten op pcdj (of enig ander dj programma) heeft niet een veel grotere toename van de uitslag van mijn vu meters tot gevolg, maar wel het vervormen van het geluid in die range.
Pagina: 1