Toon posts:

SATA controller; schijf wordt niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PCI SATA controller gekocht (Silicon Image Sil 3112),aangesloten en geïnstalleerd. Drivers worden gewoon herkent. Op mijn moederbord (een MSI kt3 Ukltra ARU) heb ik enkel IDE controllers, en daar hangen 2 schijven aan. Nu heb ik een derde schijf op de SATA controller aangesloten, maar deze wordt helaas niet gevonden :( Bij het opstarten heb ik de mogelijkheid om in de bios van het kaartje te komen (ofzo), daar kun je wat RAID instellingen doen, maar bij mij zegt ie dat ik 1 disc heb, en verder kan ik daar niets doen. De schijf wordt in die bios overigens wel gezien, in windows echter niet.

Ik heb alle jumpersettings al gehad, ook zonder resultaat....

Iemand enig idee?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25

The Third Man

The Third Jellyfish

Dus Windows begint ook niet met Nieuwe Hardware gevonden en dan Schijfstation? Schijfbeheer laat de schijf ook niet zien? Weet je zeker dat de schijf in orde is (diagnostic floppy)? Wat bedoel je met 'dat ik disc heb'?

Verwijderd

zie faq over sata. windows heeft native sata driver nodig (aparte step tijdens setup windows) en aangezien je current windows omgeving naar ik aanneem nog op je ide schijf staat is en er geen sata driver geinstalleerd dus geen sata drive herkenning.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:16:
zie faq over sata. windows heeft native sata driver nodig (aparte step tijdens setup windows) en aangezien je current windows omgeving naar ik aanneem nog op je ide schijf staat is en er geen sata driver geinstalleerd dus geen sata drive herkenning.
Bullshit, mijn servertje heeft niet zo lang geleden ook een SATA controller erbij gekregen (met Promise chip weliswaar) en dat werkte meteen en probleemloos.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Waar in windows wordt ie niet weergeven? Heb je gekeken bij configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer?
Heb je de OM FAQ wel doorgenomen? : OM FAQ / Beleid

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:14:
Dus Windows begint ook niet met Nieuwe Hardware gevonden en dan Schijfstation?
Nee, helemaal niets.
Weet je zeker dat de schijf in orde is (diagnostic floppy)?
Nee, zal eens een test doen..
Wat bedoel je met 'dat ik disc heb'?
Moet zijn: dat ik één disk heb, zo'n soort melding geeft ie en verder kan ik niets instellen...

Verwijderd

Topicstarter
configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer?
Nee, dat had ik idd niet gedaan! Zodra ik daar kwam, kreeg ik een wizzard voor m'n neus en nu werkt het, bedankt :D

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:25:
[...]
Nee, dat had ik idd niet gedaan! Zodra ik daar kwam, kreeg ik een wizzard voor m'n neus en nu werkt het, bedankt :D
En dus weer niet de FAQ gelezen hè ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oprechte excuses ;)

Verwijderd

Lijkt me een gevalletje controller wordt niet herkend door IRQ conflict of ander hardware conflict, staat bios op PNP OS?
Doe eens een ESCD update, herstart dan nog eens
Nog steeds niks? Prik eens in een ander PCI slot.

edit:
te laat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 13:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:16:
Dat is een misverstand. Je hebt die drivers nodig als je windows wilt installeren op een sata, omdat je windows nodig hebt om die sata hdd te herkennen, en bij de ingelezen bestanden van een windows opstart-cd worden er geen sata-drivers ingelezen waardoor je dat handmatig moet doen met een floppy. Maar dat geldt dus niet als je je draaiende OS al op een andere schijf hebt staan.

Verwijderd

tnx sputnik32 i stand corrected en weer een dag niet voor niets geleefd ;)
Pagina: 1