Toon posts:

[XP] Hoe beperk ik gebruikersrechten in windows xp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan waar verschillende mensen op gaan werken. Uit praktijk is al gebleken dat er veel rommel geinstalleerd werd op de pc en er veel problemen optraden.

Ik wil de pc nu beveiligen zodat er maar beperkte toegang mogelijk is. Er mag niks geinstalleerd worden. Er mag alleen gebruik gemaakt worden van de programma's die er op staan. Het is ook niet de bedoeling dat er op de pc gebruik gemaakt wordt van msn. Ook mogen ze geen instellingen wijzigen zoals ip adressen etc. (dit gebeurde voorheen namelijk wel)

Kan ik dit wijzigen met de standaard windows instellingen of moet ik hier apparte software voor kopen?!

Ik heb al wat topics door gelezen maar krijg niet het antwoord waar ik naar zoek. Mijn vriend google wist me ook niet veel te vertellen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 15:53

AzzKickah

06-CENSORED

Very basic shit...

Toch nog wat meer zoeken...
Denk maar in de richting van Administrator-accounts en Beperkte Rechten-accounts.

Succes.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je kan van een user een user met beperkte rechten maken, en deze vervolgens nog verder beperken dmv gpedit.msc.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En dit topic dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hij stelt in principe dezelfde vraag, maar een fatsoenlijk antwoord krijgt hij ook niet. Hij lijkt mij idd ook gemakkelijk om de pc zo te configureren zodat hij wel afgemeld kan worden, maar niet uitgeschakeld. En hoe stel ik dan in dat er bepaalde programma's wel gestart mogen worden en bepaalde niet?!

Is in dat topic iig niet terug te vinden...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt hier in bovenstaande replies al een aantal hints gekregen - bv. een niet-administrator account, nu is het aan jou om daarmee aan de slag te gaan ;)

Je kan met Windows heel veel qua beveiliging - maar zomaar roepen 'ik wil alles beperken' dat werkt zo niet - je zal veel concreter moeten zijn met details, want de grote lijnen ga je zelf heel goed kunnen vinden. Ook voor de details ga je overigens veel info vinden ;)
Pagina: 1