Opstarten van usb draadloos keyboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
Opstarten van usb draadloos keyboard.

Goedenmorgen,

Nu ik al een tijdje mijn Abit AV8 3-rd Eye heb en nog steeds zeer tevreden ben heb ik pas MediaCentre geinstalleerd. Niets aan de hand afstandsbediening werkt prima etc. Maar omdat ik nu toch al op mijn bed kan zitten en media centre kan besturen met mijn afstandsbediening dacht ik dat het wellicht handig was om eens een draadloos toetsenbord en muisje te kopen voor bij mijn bed zodat ik zeg maar helemaal niet meer mijn bed uit hoef.

Ik wil namelijk mijn pc opstarten via mijn toetsenbord. Hiervoor heb ik een Gigabyte GA 8PE667Pro ofzo gehad, in ieder geval deze heeft mijn broertje nu en deze werkt nog steeds, als ik daar op de M druk van het toetsenbord gaat de PC aan.

Nu dacht ik ja, dat moet ik nu weer hebben! Dus ik alles ingesteld in de bios, draadloze toetsenbord werkt ook gewoon in de bios. Maar toen ik alles opgeslagen had en de PC uitgezet had kreeg ik deze met geen mogelijkheid meer aan! bios resetten zelfs dat hielp niet, uiteindelijk kon ik door het batterijtje te vervangen en dan de bios te resetten weer aan de gang.

Maar opstarten via toetsenbord lukt dus nog steeds niet. Heb net even de nieuwste bios erin geflashed maar ook dit heeft niet geholpen.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik de Uguru clock aangesloten heb? want via dat ding kan ik ook mijn PC aanzetten dmv een knopje.

Iemand met hetzelfde moederbord die dit probleem ook heeft of die wel via zijn toetsenbord op kan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf een Logitech Cordless Desktop MX en kan daar prima m'n PC mee aanzetten. Heb je het al eens geprobeerd zonder dat Uguru ding? Staat er spanning op je USB poorten? Vaak moet je dat aanzetten in de bios om dit soort dingen mogelijk te maken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Microkid schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:15:
Ik heb zelf een Logitech Cordless Desktop MX en kan daar prima m'n PC mee aanzetten. Heb je het al eens geprobeerd zonder dat Uguru ding? Staat er spanning op je USB poorten? Vaak moet je dat aanzetten in de bios om dit soort dingen mogelijk te maken.
Ik heb het net zonder die clock geprobeerd en dat hielp niet. Of er stroom op mijjn usb poorten staat of niet zou niet uit moeten maken omdat ik dus mijn normale set via ps2 aangesloten heb. Daar probeer ik het iig nu de hele tijd nog mee. Maar de normale set zeg maar zit in van die blokjes, dus eigenlijk is het wel usb, maar aangesloten op ps2.

Best weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Microkid schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:15:
Kan ook zijn dat je dit dmv een jumper moet aangeven die bij de USB poorten zit. Dus mocht het niet vanuit de bios lukken kun je daar ook altijd nog even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:18:
[...]

Kan ook zijn dat je dit dmv een jumper moet aangeven die bij de USB poorten zit. Dus mocht het niet vanuit de bios lukken kun je daar ook altijd nog even naar kijken :)
USB PWR 1 en 2 zie ik zitten, even boekje raadplegen :) en dan testen

Test: ik kan nu wel via mijn normale toetsenbord opstarten. Maar nog niet via de usb draadloze. heb ook de PS2 PWR aangezet.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 14-05-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

The Third Man

The Third Jellyfish

orange.x schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:20:
[...]

USB PWR 1 en 2 zie ik zitten, even boekje raadplegen :) en dan testen

Test: ik kan nu wel via mijn normale toetsenbord opstarten. Maar nog niet via de usb draadloze. heb ook de PS2 PWR aangezet.
Dus een USB keyboard in de USB poort werkt wel qua opstarten? Dan is er niks aan te doen ben ik bang, mijn Logitech Cordless Desktop wil het namelijk wel, alleen werkt het niet icm Hibernate :? Ook weer zoiets vreemds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:50:
[...]
Dus een USB keyboard in de USB poort werkt wel qua opstarten? Dan is er niks aan te doen ben ik bang, mijn Logitech Cordless Desktop wil het namelijk wel, alleen werkt het niet icm Hibernate :? Ook weer zoiets vreemds.
Vreemd, ik heb bij mijn vorige installatie wel de Hibernate optie gehad, kan ik nu ook niet meer :S Is dat een aparte instelling ergens ofzo?

Maar ik zal eens mijn ps2 tobo op usb doen. kijken of dat dan helpt. Misschien anders het draadloze apparaatje in de ps2 doen? we gaan es even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

orange.x schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:31:
[...]

Vreemd, ik heb bij mijn vorige installatie wel de Hibernate optie gehad, kan ik nu ook niet meer :S Is dat een aparte instelling ergens ofzo?
Bij energiebeheer zit dat geloof ik, al gebruik ik het nu dus niet meer omdat ik dan met m'n voet de pc aan moet zetten terwijl ik normaal gesproken alleen een ram op het toetsenbord hoef te geven.
Maar ik zal eens mijn ps2 tobo op usb doen. kijken of dat dan helpt. Misschien anders het draadloze apparaatje in de ps2 doen? we gaan es even kijken
Draadloos in PS/2 werkt misschien wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:33:
[...]
Bij energiebeheer zit dat geloof ik, al gebruik ik het nu dus niet meer omdat ik dan met m'n voet de pc aan moet zetten terwijl ik normaal gesproken alleen een ram op het toetsenbord hoef te geven.
[...]
Draadloos in PS/2 werkt misschien wel inderdaad.
Ja het draadloze in de ps2 werkt. Maar probleem is nu dat mijn muis dan niet meer werkt, de draadloze, die zit namelijk via hetzelfde apparaatje. Dus dat wil ik dan ook nog niet helemaal.

Zou die usb bracket die zeg maar op mijn moederbord aangesloten is hetzelfde werken met die USB PWR? Want als ik anders daar de set op douw. dit werkt dus ook niet

Het uit de slaapstand ( hibernate ) halen met het toetsenbord lukt mij wel iig :D Alleen nu nog de draadloze muis aan de praat! Mmmmmms denk denk, wel raar dat het niet gewoon werkt ook al heb je usb pwr gegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door orange.x op 14-05-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

orange.x schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:38:
[...]

Ja het draadloze in de ps2 werkt. Maar probleem is nu dat mijn muis dan niet meer werkt, de draadloze, die zit namelijk via hetzelfde apparaatje. Dus dat wil ik dan ook nog niet helemaal.

Zou die usb bracket die zeg maar op mijn moederbord aangesloten is hetzelfde werken met die USB PWR? Want als ik anders daar de set op douw. dit werkt dus ook niet
USB PWR geeft meestal alleen stroom aan de 1e USB controller omdat de 5VSB er weinig vermogen heeft. Heeft de IR-ontvanger ook niet een apparte muisaansluiting? Mijn Logitech heeft een USB en een groene PS/2 stekker en als ik de zaak op de PS/2 wil aansluiten moet ik ook de USB met zo'n paars blokje naar PS/2 omzetten en allebei aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Lekkere Kwal schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:58:
[...]
USB PWR geeft meestal alleen stroom aan de 1e USB controller omdat de 5VSB er weinig vermogen heeft. Heeft de IR-ontvanger ook niet een apparte muisaansluiting? Mijn Logitech heeft een USB en een groene PS/2 stekker en als ik de zaak op de PS/2 wil aansluiten moet ik ook de USB met zo'n paars blokje naar PS/2 omzetten en allebei aansluiten.
Nop heeft deze dus niet. Alles via 1 usb poort

Sterk lijkt het erop dat die usbpwr niet volledig functioneert. ik heb namelijk zo'n F-Lock op mijn normale tobo zitten ( die nooit standaard aan wil blijven :D das ook zo irritant ) maar daaraan kan ik wel zien of het toetsenbord dus pwr krijgt of niet. Als ik deze dus in elke usb poort steek die ik heb krijg ik daar geen lampje branden. steek ik em in de ps2 poort dan kan ik em wel aanrkijgen. Zet ik de ps2 pwr uit, dan krijg ik ook daar geen lampje, dus dat werkt wel. Op de een of andere manier lijkt ie dat dus niet te doen met mijn usb pwr. dat is toch wel vreemd. Ik zal Abit even mailen ofzo, waarom dat zo is.

Of er staat dus iets nog niet goed in de bios, maar kan niet iets vinden over de stroom op usb poorten.

Verder werkt de Uguru clock ook nog gewoon als de pc uitstaat. Misschien vreet die wel alle strroom van de usb weg. Even testen. ligt het ook niet aan

[ Voor 52% gewijzigd door orange.x op 14-05-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Niemand die nog wat weet? Ik heb abit al gemaild of hun nog wat weten. Misschien is mijn mobo op dat punt stuk ofzo.
Pagina: 1