Toon posts:

Er wordt veels te weinig gemod.. Iets veranderen??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een thread als deze zou al in het geheel gemod moeten zijn.. helaas reageer ik zelf ook regelmatig en helaas (stom trouwens) kan ik dan niet meer modden (wat totaal overbodig is, want je kunt toch niet iemand die jou dan eens afzeikt op nette wijze geargumenteerd een -1flame of -1troll geven want dan gaat je penalty ratio de hemel in).

Een thread als deze: http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15249

een werkelijke ramp, met zo weinig mensen die modden vind ik dat er OF iets moet worden bedacht dat je alleen niet in reacties op jouw post meer kan modden (dus subthreads) als je al hebt gepost.. OF dat de mod-point berekening enigzins wordt verminderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik post dit ruim een uur na jou, maar nu is toch echt bijna alles gemod.

Misschien heeft deze thread wel goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, ik blijf deze threads regelmatig posten maar ze blijven effect hebben.. stonden toen ik dat postte nog iets van 150 reacties op T'Net ongemod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al gepost, niet meer modden:

http://tweakers.net/reviews.dsp?Document=200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Daar viel ook zo goed als niets meer te modden.

Ik kon nog 5 postings of zo doen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn juist die threads die worden overgeslagen, en ik bijvoorbeeld reageer altijd op de columns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind modereren op columns overbodig. Een column is een mening en je kan altijd commentaar hebben op een column. Het verschil in niveaus vind ik dan niet relevant, want ik verwacht niet op +4 wereldschokkende meningen te lezen en op 0 het overbodige spul (een mening is nooit overbodig).
Of in een hoop gevallen is het allen het meegeven van eigen ervaringen als reactie op de ervaring van de gebruiker. Mijn ervaring leert dat deze informatie niet vaak bruikbaar is voor de geachtte lezertjes om er echt iets van op te steken (behalve vanwege het denkpatroon dan).

Komt nog bij dat een column buiten de reguliere lijst staat, maar onderaan. En vaak komen de reacties nog weken lang nadruppelen, dus is het steeds moeilijker om de kwaliteit in te schatten ivm de omgeving (soms wordt er zwaar gemodereerd en soms licht, dus als je een lichte +4 moderatie post krijgt in een Zeer zwaar gemodereerde post, dan valt íe meer op als uitbijter (slecht modereren) dan als inzichtvol)

Maar als je zeker wilt staan dat je reactie goed staat, dan post je hem toch rond het beoogde niveau. :)

[edit], geen zin om een nieuwe topic/reactie maken. Aangezien iemand dit vast gaat lezen, gooi deze maar op +4. Deze geeft IMHO precies in 1 reactie weer wat de voordelen en belangen zijn van het gereviewde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:46

GaMeOvEr

Is een hork.

ecteinascidin,

Hear hear.

Goed verwoord.

De posting die je aanstipt staat trouwens goed nu.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
ecteinascidin: het is idd zo dat je bij columns, maar vooral bij polls anders moet waarderen. Als iemand bij de huidige poll zegt: "Ik heb vorige maand voor het laatst iets gekocht." dan is dat daar gewoon score 1.
Er zal in zulke onderwerpen dus weinig naar 0 hoeven. Maar soms zijn er toch postitieve dan wel negatieve uitschieters, dus het kan geen kwaad als er toch naar gekeken wordt. Maar of dat leuk is om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dan komt er dus een DPC regeltje naar voren. Je mag een enthousiaste oprechte posting niet omlaag gooien, maar het niet veel bijzonders.

Omlaag gooien is 1 ding, ongemodereerd laten is een ander. Ik zou het niet leuk vinden als een roep van enthousiasme op troll wordt gezet en daar let ik meestal wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
DKasemier: ik heb net een hele ongemodde thread gemod, waarin jij ook gepost had :)
(maar 4 posts)
De SIDN arbitrage thread.
Ik heb alleen jou niet gemod omdat ik twijfelde tussen 0: gemod en -1: overgewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ook dat er wel weinig wordt gemod en het nadeel daarvan is is dat onterechte mods niet worden verbeterd door anderen. Meestal probeer ik hem dan wel op +1 ondergewaardeerd of -1 overgewaardeerd te zetten maar als je al gepost hebt kan dat dus niet...

Misschien is het handiger dat je alleen je eigen post, de posts waar je op reageert en de posts die op jou reageren niet kan modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was vroeger zo, maar Femme heeft destijds dat aangepast, ik weet niet meer zeker waarom, maar het had volgens mij iets te maken met voorkomen van mogelijk misbruik wanneer je zelf actief reageert in een draad en dan ook mag modden, zou je potentieel alles wat nou jou komt lager kunnen beoordelen, waardoor jouw briljante uitspraak blijft staan en extra punten vangt.

Zoiets was het...geloof ik...t'is alweer zolang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mod alles waar k geen zin in heb op 0: gemodereerd, ik heb gewoon een hekel aan not modded postings, misschien is dat mijn eigen mankement ofzow hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vaak een chronisch gebrek aan modpunten, dus ik modder op de overduidelijke uitschieters (zowel positief als negatief), draden waar ik een hoop onzin verwacht (en alles op +8 Megaleuk komt te staan of vol komt te staan met xxx zuigt) laat ik bij voorbaat rechts liggen.

Dus modder ik ook selectief, is wellicht mijn mankement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Hier hetzelfde verhaal als TgF. (nu weer -10), en eigenlijk nooit meer dan 50 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb ik weer zoiets: post ik een reactie waarvan ik zelf (natuurlijk) vind dat het geen troll is, en die zeker niet als troll is bedoelt, maar juist een bijdrage aan het onderwerp levert en dan wordt dit naar een -1 troll gemod. En doordat er naar mijn mening te weinig eerlijke modderaters zijn wordt dit niet meer omhoog gemod.

Nu maak ik me niet zoveel zorgen om mijn karma ofzo, maar nu kunnen anderen mijn reactie misschien niet meer zien. Ook al is het geen geniale bijdrage, vind ik het toch jammer en heb ik het gevoel dat ik beter niet had kunnen posten...

Sorry maar dit moest ik ff kwijt...
Kijk hier www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15305 naar de thread die ik bedoel.

Graag reacties of jullie het met me eens zijn of dat die troll terecht is (dan moet ik mijn manier van posten maar eens ernstig herzien :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:40

JT

VETAK y0

Misschien Karma oid in de vorm van een beloning bij zoveel mods...is dat geen idee ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 20:54 schreef JT het volgende:
Misschien Karma oid in de vorm van een beloning bij zoveel mods...is dat geen idee ?
Dan bestaat er denk ik de kans dat er nog meer onterechte mods worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 15 januari 2001 15:14 schreef TgF het volgende:
ik heb vaak een chronisch gebrek aan modpunten, dus ik modder op de overduidelijke uitschieters (zowel positief als negatief), draden waar ik een hoop onzin verwacht (en alles op +8 Megaleuk komt te staan of vol komt te staan met xxx zuigt) laat ik bij voorbaat rechts liggen.

Dus modder ik ook selectief, is wellicht mijn mankement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:08

mvds

Totally awesome!

Daar is de metamodbot toch voor? Kan je de penalty mee laten tellen. Is misschien wel een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hybridz:

Ik geef je gelijk, het viel me op dat de hele draad in mijn ogen verkeerd gemod was, ik heb de uitschieters een beetje bijgestuurd.

Inhoudelijk kan ik er niets over zeggen, dat gaat mij boven de pet (je kunt niet overal wat vanaf weten :)).

PS. als je iets duidelijker bent in wat je standpunt/vraag of mening is, zal men hem sneller op de juiste waarde beoordelen...

In jouw specifieke geval was mijn mening dat het zeker niet een troll was, ik vond het ook geen werledopmerking, maar negatief hoefde hij van mij niet te zijn. Je doet geen schokkende uitspraken, maar ik vond het meer een "twijfelende vraagstelling".

Goed da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhrm, DKasemier, wilde je nog iets met die quote van mijn reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt TgF, en niet alleen dat je de draad bijgemod hebt maar ook voor je opmerking :)
Ik zal proberen er rekening mee te houden, maar ik nam een keer een duidelijk standpunt in en toen had ik geen gelijk |:(
Nu ben ik wat voorzichter, maar misschien is dat ook weer niet goed :)

Ik vind trouwens dat niet elke goede post wereldopmerking hoeft te zijn. Dan zou er weinig gepost worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie trouwens? 3 usernames verbruikt door 1 thread heen. kanp he >:)

MAaruh.. ik wou dus zeggen dat ik ZAT mod points heb dacht ik

o ja, ik heb er zo een 150 per dag, dus ik doneer ze graag als dat kan, maar kan niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je Hybridz, ik vind het belangrijk dat je gewoon in staat bent om je eigen mening te verkondigen, niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn.

Stel dat iemand een opmerking maakt die nergens op slaat, maar er over gedacht heeft en op zich interessant gevonden is, waarom zou je die dan naar beneden modden?

Een hoop mensen komen hier ook om iets op te pikken en dan kunnen juist die "afwijkende" standpunten ook belangrijk zijn.

Vaagheid veroorzaakt alleen maar misverstanden en ruis.

En eigenlijk zijn die punten ook niks waard, het gaat mij erom wat je te vertellen hebt en dan is de mening van een ander altijd welkom.

Modden is ook een vak :D
Pagina: 1