[Printer] A3 kleurenlaser, welke ?

Pagina: 1
Acties:

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 09:58
Ik ben op dit moment op zoek naar een A3(+) kleurenlaserprinter. Een zwart wit laser heb ik al, maar voor papiertjes die in kleur moeten is dat niet echt helemaal goed, en ik ben duidelijk niet op zoek naar een inktjet ;).

Mijn oog is gevallen op de Xanté ColourLaser 1200 Pro, doordat deze op t.net nergens te vinden is, eerst maar even de specs:
  • A3+ (33x50.5 cm)
  • True Adobe Postscript 3
  • Maximale papierdikte 165 gram
  • Maximale resolutie 1200x1200 dpi
  • 256 MB ram
  • 6 ppm in kleur en 24 ppm in zwart/wit
  • Met netwerk aansluiting om direct aan netwerk te hangen
Dit is allemaal perfect, maar het probleem is een beetje dat deze printer 'iets' boven budget is, hij kost namelijk 'slechts' € 5995,-. En dat is nog exclusief BTW.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soortgelijke printer, maar als het even kan zo'n € 2000,- goedkoper.
De snelheid van printen maakt me niet zoveel uit, al is de resolutie en de papiergrootte/dikte wel een vaststaande eis.

Nu is deze vraag in geval van een normale vraag een UTFS (op google) vraag, maar het probleem is dat dit soort printers eigenlijk nergens te vinden zijn. Google levert in Nederland weinig tot helemaal geen informatie, zover ik heb kunnen vinden. T.net is ook waardeloos, omdat dit deze soort high end printers, die weinig door consumenten gebruikt worden, nergens heeft staan...
Ik ben dus op zoek naar mensen die misschien een redelijk vergelijkbaar type/soort printer kennen _/-\o_

sebsoft.nl

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wij hebben deze staan op de zaak: http://www.office.xerox.c...CPC2128_WCPC2636_WCPC3545
(boven je budget)

Opvallend is dat we eerst een Xerox Phaser 860 hadden staan (Tektronix solid ink, ofwel een wasprinter) en dat de kwaliteit hiervan toch een tikje beter was. Kwamen gewoon iets mooiere plaatjes uit. Het is jammer dat ze die dingen niet (meer) in A3 formaat hebben, maar anders had ik zo'n ding aangeraden.

Overigens zijn beide printers niet vrij van storingen, dus een service contract is wel aan te raden. Als je zo'n contract heb zit het verder wel goed.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Tektronix heeft goeie kleurenlasers. Vast ook A3+.

Edit: oeps, niet goed gelezen. :X

[ Voor 28% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-05-2005 22:26 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:48:
Tektronix heeft goeie kleurenlasers. Vast ook A3+.
Niet dus, zie post boven je.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ik heb bij mn vorige werkgever een aantal keren met Oki printers gewerkt. Misschien ook een optie?

Oki levert standaard 3-jaar onsite (next-day) service erbij. Wel zo handig als je een printer in die prijsklasse neemt (kun je bij de meeste merken wel erbij krijgen)

De 9300dn bijvoorbeeld lijkt aardig in jouw lijstje te passen. (3440 eur @ centralpoint.nl)
Fast 30ppm colour and 37ppm mono printing to suit the most demanding workgroup
LED technology delivers high speed and superb reliability
PCL6 and True Adobe PostScript 3 emulations as standard
Print on paper weights of up to 203gsm
(Op A3 16/20 ppm)

Heeft tevens standaard ethernet en 320Mb ram. Voor 400 eur meer (ofzo) heb je de hdn, die is incl 10gb harddisk.

http://holland.oki.com/fc...V2&hex=611774&hex2=C8B2CE

Ik heb zelf (nu) een HP 4500. De Oki's vind ik mooier printen. (maar ja, mijn hptje kostte 200 eur gebruikt en is ff wat ouder dus niet te vergelijken)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 14-05-2005 17:32 ]

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 09:58
Iedereen in ieder geval voor de aanbevelingen tot nu toe; ik ga er (morgen?) een overzicht van maken om zo een vergelijking te kunnen maken. Maar het valt me op dat er toch meer printers zijn met dergelijke specificaties dan ik in eerste instantie kon vinden.
DJSmiley schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:31:
Ik heb bij mn vorige werkgever een aantal keren met Oki printers gewerkt. Misschien ook een optie?

Oki levert standaard 3-jaar onsite (next-day) service erbij. Wel zo handig als je een printer in die prijsklasse neemt (kun je bij de meeste merken wel erbij krijgen)

De 9300dn bijvoorbeeld lijkt aardig in jouw lijstje te passen. (3440 eur @ centralpoint.nl)
<knip>
Ik heb zelf (nu) een HP 4500. De Oki's vind ik mooier printen. (maar ja, mijn hptje kostte 200 eur gebruikt en is ff wat ouder dus niet te vergelijken)
Zover ik me kan herinneren was mijn laatste Oki een matrix printer, dus ik ben er niet echt goed van op de hoogte. Op dit moment heb ik hier een Epson 2000P staan, maar dat is werkelijk een vreselijk ding, zeker als het gaat om meer dan een paar velletjes.
Vooral de 3 jaar onsite klinkt wel goed, maar ik zal er nog even een vergelijking van moeten maken.

Bedankt in ieder geval tot nu toe _/-\o_

sebsoft.nl

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Wij hebben pas op de zaak de volgende printer gekocht (ja alles bij ons is HP dus ook de printers)

http://h10010.www1.hp.com...753-7641945-10362129.html

Lekker snel en afdrukken in kleur A3 zijn erg scherp (zelfs op plain paper)

en als NIC geen eis is :

http://h10010.www1.hp.com...753-7641945-10362133.html

weer 500 goedkoper

[ Voor 22% gewijzigd door Karel2001 op 14-05-2005 23:42 ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

mijn vraag aan TS: moet het per se een laser? kan het niet gewoon inkjet?

laser is duur duur in aanschaf, duur in toner, duur in drum-& fuser kit, duur in onderhoud, duur in papier.. Het is voordelinger als je snel & veel (ik bedoel veel: honderden per week of stuk of duizend per maand). Als het om 10 stuk per dag kan je gewoon inkjet nemen.

Dus, hoe veel & hoe vaak ga je hem gebruiken? Voor welk doeleinde?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1