Toon posts:

Welke OS het beste

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
lk ben nieuw in het wereldje van Linux, maar welke versie kan ik het beste gebruiken als ik het puur voor vormgeverij wil gebruiken? dus geen hardcore IT shizzle, maar gewoon mooie dingen maken. kinda like Mac OSX enzo. n lekker uitziende linux dus. en niet teveel programmeur poespas, maar gewoon installeren en draaien maar.
en waar kan ik die vandaan halen?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:52

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ik zou zeggen lees Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [13/09] eens door.

Daar worden meerdere distro's uitgebreid behandeld. :)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 5

;)

[ Voor 5% gewijzigd door Westereen op 14-05-2005 10:49 ]

Verwijderd

Mandrake

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
Mandrake is helemaal geen OS :?

Mandrake is een distro. GNU/Linux is een OS

|>

Verwijderd

Mierenneuker :p
Hij vraagt eigenlijk ook naar een distro.

Verwijderd

Topicstarter
dan gaat ik mandrake mar es downloaden. ff kijken wat het is. moet ik dan trouwens alles van mn schijf weer wissen en opnieuw installen? of kan het ook als dual boot naast win xp pro?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Kan ook dualboot :)

Kijk ook eens naar Fedora Red Hat, samen met Mandrake de meest gebruiksvriendelijke distro

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Je kan Mandrake (het heet tegenwoordig anders namelijk: Mandriva of zoiets...) naast XP op de pc hebben, mits je eerst XP erop hebt staan en dan Linux andersom gaat het moeilijker. Want Microsoft duldt niet graag een andere OS op de pc.

Verwijderd

Topicstarter
k ben nu de dvd-install van mandrake aan het downloaden. straks branden en dan installen.
vraagje: kan ik ook op linux mijn ipod gebruiken? op windows slaat namelijk mn programma [itunes] vast bij de overdracht van muziek. enne, is er ook zoiets als itunes voor linux die ook m4a bestanden aanmaakt [aac] ?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Denk van wel, weet in ieder geval dat het met SuSE sowieso gaat :p. Heb het hier draaien (9.2), en in de mediaplayer (AmaroK) heb je een mooi kadertje 'sleep tracks hiernaartoe om ze op uw iPod te zetten' :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur wat "de beste" is, en verder hebben we natuurlijk Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 5 voor de vragen over welke geschikt is voor jou.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.