Ik heb Ubuntu 5.04 geinstalleerd op mijn pc en alles lijkt goed te werken buiten het geluid en mijn draadloos pci kaartje.
probleem:
Ik kan nu niet op internet met die pc aangezien hier alles draadloos is...
Ik ben aan het kijken geweest hoe ik mijn Belkin Wirelss 54mb pci kaartje werkend krijg onder linux maar weet echt niet hoe ik het werkend kan krijgen.
wat heb ik geprobeerd:
Natuurlijk heb ik wel gekeken bij de "netwerkproxy" en "netwerkservers" als ook de "netwerktools" in alle 3 ben ik bezig geweest, helaas zonder resultaat.
info:
bij de netwerktools zie ik dat hij verzonden bytes heeft en ook ontvangen bytes (aantal is gelijk)
enige reden hoe dit zou kunnen is via mijn draadloos netwerk(netwerkabel hangt er niet aan de pc). maar er is geen verbindings snleheid.
Pingen werkt ook niet.
Het is een Belkin Wireless 54mbs PCI netwerkkaart
Waar kan ik nu het best beginnen of proberen om de pc online te krijgen?
(ps na een dag suse9.2 ben ik al overgestapt dit ziet er toch allemaal wat "eenvoudiger" uit
probleem:
Ik kan nu niet op internet met die pc aangezien hier alles draadloos is...
Ik ben aan het kijken geweest hoe ik mijn Belkin Wirelss 54mb pci kaartje werkend krijg onder linux maar weet echt niet hoe ik het werkend kan krijgen.
wat heb ik geprobeerd:
Natuurlijk heb ik wel gekeken bij de "netwerkproxy" en "netwerkservers" als ook de "netwerktools" in alle 3 ben ik bezig geweest, helaas zonder resultaat.
info:
bij de netwerktools zie ik dat hij verzonden bytes heeft en ook ontvangen bytes (aantal is gelijk)
enige reden hoe dit zou kunnen is via mijn draadloos netwerk(netwerkabel hangt er niet aan de pc). maar er is geen verbindings snleheid.
Pingen werkt ook niet.
Het is een Belkin Wireless 54mbs PCI netwerkkaart
Waar kan ik nu het best beginnen of proberen om de pc online te krijgen?
(ps na een dag suse9.2 ben ik al overgestapt dit ziet er toch allemaal wat "eenvoudiger" uit
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama