Creative DDTS-100 de moeite of zonde van het geld?

Pagina: 1
Acties:

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik las net een review in de Computer! Totaal totaal over de speakersets die vergeleken werden.
Dat is allemaal leuk en aardig maar ik heb een mooie speakerset staan (Inspire 6700 6.1).
Maar nu las ik het zij-artikeltje over de DDTS-100 digital decoder van creative. Zij raadde aan om deze als externe decoder te gebruiken om de kwaliteit van je geluid wat op te schroeven.

Ik ben iemand die weinig games speelt, maar wel heel veel muziek aan heeft staan, series kijkt, films (DVD) kijkt, Muziek DVDs etc.
Ik heb een Terratec Aureon 7.1 Space geluidskaart en een Inspire 6700 6.1 speakerset.
(Ik heb het niet nodig om m'n XBOX oid op m'n speakerset bij te hangen... tis puur voor m'n PC
en evt. m'n barebone-servertje erbij)

* Is het voor mij de moeite om deze decoder aan te schaffen of ga ik nauwelijks een verschil horen?
* Zijn er eventueel nog andere decoders op de markt (of komen die binnenkort op de markt) die interessanter zijn dan deze?
* Ik zag bij Dolby.com dat er 2 standaarden uit zijn die nog niet ondersteund worden door deze decoder Dolby Prologic IIx en Dolby blablabla Surround Ex. Zijn die interessant of is het niet de moeite om daar naar te kijken?

(PS: Ik ben net een goede 3 uur aan het googlen geweest, en heb allerlei reviews gevonden, maar allemaal een beetje vaag, niet echt eentje die alle goede en slechte punten duidelijk maakt.)

edit: Het gaat me nu dus vooral om ervaringen van andere mensen, de FAQ heb ik gelezen en wat de technische aspecten betreft kom ik er wel uit.

[ Voor 19% gewijzigd door cobratbq op 14-05-2005 11:58 ]

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Als je 'm alleen voor je PC gebruikt lijkt het me redelijk nutteloos. Je pc kan alles ook gewoon decoderen dus waarvoor zou je dat extern laten doen? Kwaliteitsverschil lijkt me behoorlijk verwaarloosbaar.

Kijk ik gebruik m'n ddts-100 om m'n gamecube, xbox, dvd-speler en tv aan 1 speakerset te hangen en dan heb ik gewoon dolby digital, dts of dolby surround/prologicII zonder dat m'n pc daar iets mee nodig heeft. Daar is dat ding voor bedoeld, niet voor als je alleen maar een pc hebt.

www.nintendocasemods.com

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

^ mee eens :),

Ik had namelijk de Creative Inspire 5500 Digital ( met decoder ) ook voor mijn pc gekocht.
Het enige Dolby Digital geluid wat ik er uit kreeg waren met Dvd's, en het decoderen werd al gedaan door het dvd programma. ( dus wrm had ik die decoder ook alweer voor nodig ? :P. )
Die decoder is wel een MUST als je een Soundstorm hebT !. Alles in DD :D...wie wil dat nou niet.
Aangezien ik de Soundstorm niet heb, heb ik maar een HK AVR 130 met Infinity TSS450 setje gekocht alles digital aangesloten ( TV, Xbox, PS, PC ) nu alleen nog w8ten op dat leuke DD-live kaartje van Hitec en ik komt nooit meer van me kamer aF !.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zeker met PC speakers ga je daar echt helemaal niets van merken. Spaar liever door voor een set fatsoenlijke speakers. Dat advies is gewoon 1 op 1 overgenomen van een marketingbabbel, want de verschillen tussen componenten die geen speakers zijn, zijn zowiezo marginaal klein, tenzij je over bijzonder slecht presterende onderdelen praat of het over het berekenen van 3d, game effecten hebt...

Niet doen dus

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cobratbq
Tnx guys...
Dit is het soort reactie waar ik op internet ook naar zocht. In dat geval ga ik de decoder niet bestellen.
Ik vond het zoiezo al jammer dat er niet de laatste decoderingen op zitten (Dolby ProLogic IIx en DTS 24/96) en als jullie zeggen dat het vergeleken met een PC speakerset weinig uit maakt, dan weet ik genoeg.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
die Terratec Aureon Space 7.1 heeft vanzich zelf toch al goede kwaliteit? gebruikte die nou de zelfde chip als de M-Audio Revolution 7.1? want die kan wel DTS/DD etc decoderen, en superhelder en vol geluid (voor wat er uit mn speakerset kan komen ;) Philips A2.610)... of is er nog een duurder type van Terratec?

Home Assistant Configuratie V&A

• cobratbq
Ja zeker, ik heb geen klagen over de kwaliteit, maar als het beter kan...
(ja ik weet het... het houdt een keer op... blablabla etc.)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wees maar gerust dat het extreem veel beter kan, maar dan moet je niet iets anders vervangen dan de speakertjes, dat is nu namelijk de bottleneck

• cobratbq
Dus als ik het goed begrijp dan raden jullie eigenlijk om als volgende upgrade een digitale speakerset te nemen? Dat is de meest nuttige upgrade.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Digitale speakers bestaan niet hoor :)

De receiver ontvangt een digitaal signaal dat ie kan decoderen naar een analoog signaal voor de versterker->speakers. Receiver en versterker (+ meestal speakers) zijn meestal 1 ding, behalve bij de ddts-100 dus want die doet alleen maar het receiver/decodeer-gedeelte. Het versterkergedeelte zit over het algemeen bij de subwoover van je pc-speakerset ingebouwd.

Vergeet het woord digitaal want dat is gewoon niet aan de orde want er valt niks te decoderen... Koop gewoon een betere speakerset, bv een logitech z680 of de gigaworks s750, of een nog weer duurdere niet-pc-speakers...

www.nintendocasemods.com

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

cobratbq schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:45:
Dus als ik het goed begrijp dan raden jullie eigenlijk om als volgende upgrade een digitale speakerset te nemen? Dat is de meest nuttige upgrade.
Nee absoluut niet, ik raad je aan als volgende upgrade je speakerset te vervangen door een die kwalitatief gewoon veel mooier geluid maakt, zoals een high-end pc speakerset van creative of logitech. Maar nog beter is de set te vervangen door kleine hifi speakers met een losse receiver.

Het is niet de verwerking van het geluid dat bij jou het uiteindelijke geluid bepaalt, maar de kwaliteit van de speakers die het weergeven. Ben je daar tevreden mee, vervang dan gewoon lekker niets :).

Verwijderd

Ik heb mijn Creative S750 (7.1) set weer uit de kast gehaald, maar ik heb een brom in het geluid. Zou dit komen omdat hij via de minijack van mijn moederbord (Intel D915PBL met Intel 7.1 audio onboard) aangesloten is?

Volgens Creative komt dit door bv een mic-ingang, maar ik kan niks vinden terwijl alles al uitgeschakeld is. Het mobo heeft ook optisch/digitaal audio uit, als ik dat combineer met de DDTS-100, zou dat de moeite zijn?

Thanx!
Pagina: 1