[Outlook 2003] Agenda delen

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 17:25
Deze vraag heb ik expres niet in PNS gezet omdat hij daar denk ik te klein voor is.

Het gaat om een klein bedrijfje waar 2 - 5 PC's staan die elk hun eigen PST file met o.a. agenda en Inbox hebben.
(even vanuitgaande dat 1PC = 1 Medewerker)

Nu willen ze NAAST hun eigen agenda ook graag 1 gedeelde agenda en evt. in elkaars Inbox kunnen kijken. Als je een exchange server gebruikt kan je idd. meerdere agenda's openen vanaf de Server en ook meerdere inboxen openen en zelfs onder die naam versturen e.d.

Is hier een simpele manier voor zonder Exchange server ?
Dit vond ik namelijk nogal een overkill. (ook qua kosten, niet eens de licentie, maar daar komt ook een W2K3 licentie bij, PLUS de beheerkosten + hardware,. etc)
Ik heb wel allerlei 'third-party-tools' gezien die met plug-ins werken e.d. Maar ook vind ik bijv. Ipswitch Collaboration Suite (de opvolger van Imail) een overkill. Men wil wel graag outlook blijven gebruiken. En tsja.. ik weet dat een PST file een PERSONAL file is en dat je die dus eigenlijk nier meerdere keren mag/kan openen tegelijkertijd.

Wel heb ik iets over internetsharing met agenda's gehoord maar weet niet of dit aan te raden is.

...don't know what should be here...

Verwijderd

groupware oplossing, je gaat dan alleen weg van je outlook.

een exchange is nodig om een shared agenda te maken want dat is exchange, je zou ook kunnen kijken naar eeen linux exchange server: open-xchange / exchange4linux(billworkgroup) deze zijn gratis maar is wel linux kennis vereist

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Outlook en Office horen niet thuis in Windows Operating Systems maar in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes ;)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk eens naar Public Sharefolder. Misschien is dat een optie.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In verband met de opening van Officesuites en -software is dit topic hier vanuit Software Algemeen naar toe verplaatst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters