[2003] MSI van MSN Messenger 7.0 packagen*

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:01
Al enige tijd probeer ik MSN 7.0 te packagen naar een MSI file om deze via de Group Object Policy(GPO) in Active Directory (AD) te deployen.

Nu las ik o.a.: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=490
(dus ik op een W2K3 + SP1 server die nieuwste SDK erop gezet, Orca geinstalleerd,..)

Als ik de MSI alleen al open en save, dan wordt deze 480KB i.p.v. 7,3MB.

Dus ik dacht, laat ik eens Masai Installer (v2.2) gebruiken (http://www.masaieditor.com/).
Dus ik dat ding installeren, via een gratis email adresje een trial code opgevraagt (anders kan je geen files meepackagen in de semi-trial) en jawel.. Save'n en een mooie MSI van 7,3MB

Echter, zodra ik de MSI aanklik om deze als test te installeren, ->Volgende -> Volgende -> Installeren en halverwege (precies als de statusbar aangeeft dat hij bestanden wil gaan kopieeren) dan stopt hij ermee en zegt:

"Er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de installatie van dit pakket. Er is mogelijk een probleem met dit pakket. De foutcode is: 2602. ."

(let op de 2 punten aan het eind!)

Momenteel weet ik het dus even niet meer, heeft er iemand MSN6 of MSN7 al via MSI in Active Directory (en niet via SMS server of via de /silent optie) weten te deployen ?

PS. Hoe ik aan de MSI kom: Gewoon MSN7 downloaden. En dan dubbelklikken. Op dat moment komt er in je C:\Documents & Settings\%username%\Local Settings\Temp een .MSI file bij. Deze kan je echter niet direct in je GPO gooien want dan krijg je ook al een fout.

...don't know what should be here...

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Persoonlijk heb ik volgende medhode

Ik zoek het net af naar deftige msi installers of manieren om die installers te maken (dit heb je vast al gedaan)

bij software die niet te moeilijk doet naar registry settings maak ik een MSI met de bestanden die nodig zijn, ik check de install dir en zoek het registry door naar verwijzingen. mn packages maak ik met installer2go (erg cheap & makkelijk)

Lukt het echt niet dan maak ik snapshots en probeer het daarmee eventueel kuis ik die wat op. Veritas heeft een graitis tool hiervoor (wininstalLE, zie windows 2000 server cd's). Als dat ook niet lukt dan ga ik kijken in het browsel van wininstalLE en kijk maak ik de vergelijking die probeer ik dan in insatller2go te implementeren. Ik ga niet zeggen dat elke software op die manier te doen is, maar het heel wat software kan op die manier gerepackaged worden.

check ook windows installer van wise eensn daar kan je verdomd veel mee.

You don't need eyes to see, you need vision

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan ook de http://www.microsoft.com/...Install_MSN_Messenger.exe downloaden.

Deze kan je met bijv. Total Commander www.ghisler.com uitpakken en je hebt je MSI helemaal kant en klaar ;) Meeste exe's zijn tegenwoordig self extracting MSI installers met een bootstrap er in.

[edit] |:( Damn ik moet beter lezen B) (ach ja het is al laat.

Waar jij naar op zoek bent is een Transform, die zet je naast je MSI en daarin staat precies hoe de MSI zich moet gedragen, het is een soort antwoord bestand. Wise packagestudio heeft bijv. een mogelijkheid om zo'n transfor (*.MST) aan te maken.

[ Voor 67% gewijzigd door Luppie op 14-05-2005 03:13 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 18:18
Een gedownloade versie van MSN extracten met bv WinRAR levert automatisch een MSI-bestand. Dit komt overeen met het uitvoeren van MSN.exe /C.

Het overgebleven MSI bestand kun je als obecjt via de AD distribueren.

Je komt het verder niet tweaken. Maak je gebruik van Windows Messenger 5.1, dan kun je gebruik maken van bijgeleverde policy-templates.

[ Voor 60% gewijzigd door PiOn op 14-05-2005 16:02 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:01
7.0 was inderdaad heel erg moeilijk te packen en gaf vaak foutmeldingen.

Inmiddels package ik 7.5 eigenlijk altijd met succes. Dit was niet het geval met MSN 7.0, zelfs met onderstaande beschrijving kreeg ik dan nog foutmeldingen in de Event Log.

Onderstaande werkt dan ook gewoon goed (van appdeploy.com gekopieerd):

----------------------------

Make sure that in your profile your %SYSTEMDRIVE%\Documents and Settings\%USERNAME%\Local Settings\Temp directory is empty.

You can now start the executable INSTALL_MSN_MESSENGER_DL.EXE. Do not execute anything just browse via the explorer to the above specified directory. There you can find the file you need to use for deployment (MsnMsgs.MSI). Copy the file to your sharepoint / unc file location. Edit the file MsnMsgs.msi with ORCA.

Use Orca or your favourite MSI editor to make these changes:

1) In the Features table set MsgrFeat to 16 instead of 24

2) Create the AdvtExecuteSequence table - (they are the first and last columns of each row - the middle column is NULL)
The easiest method is to export the AdvtExecuteSequence table from the sequence.msi sample package included in the Windows Installer SDK. Then use the import table functionality to import the advtExecuteSequence table into the messenger package.

Here's what my AdvtExecuteSequence table looks like:

CostInitialize 800
CostFinalize 1000
InstallValidate 1400
InstallInitialize 1500
CreateShortcuts 4500
RegisterClassInfo 4600
RegisterExtensionInfo 4700
RegisterProgIdInfo 4800
RegisterMIMEInfo 4900
PublishComponents 6200
MsiPublishAssemblies 6250
PublishFeatures 6300
PublishProduct 6400
InstallFinalize 6600

3) Set or create entries in the Property table:

IAGREE = Yes
ADDEXPLORERTOOLBAR = "No-AddExplorerToolbar"
SETSEARCHENGINE = "No-SetSearchEngine"
SETHOMEPAGE = "No-SetHomepage"

however one extra property you can add, is ADDLINKS - AddLinks

[ Voor 5% gewijzigd door Roel Broersma op 25-01-2006 12:46 ]

...don't know what should be here...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bedankt voor je antwoord :) Ik zet nog even je OS vooraan de titel, dat doen we altijd in WOS. Het topic was verplaatst :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1