[XP] Tijdens installatie fout "Geen vasteschijfstations"

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 11:41

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik zit hier nu een week mee te prutsen, heb veel opties gelezen en geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Windows 98 installeert prima, die staat er nu ook op. Windows XP geeft echter vroeg in de setup, nog voor ik iets heb kunnen kiezen of zelfs maar de Recovery Console heb kunnen aanroepen:

code:
1
2
3
4
5
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk F3 om Setup af te sluiten.

Ik heb de search dagenlang gebruikt, en wat ik vooral tegenkom is dat het ligt aan de RAID controller (:?). Die heeft deze pc, voor zover ik weet, dus niet.

Even de technische details:

Mobo: Abit BE6, Intel 82440BX/ZX chipset
HD: Maxtor 91741U4 UDMA/6

Ik ben dicht bij opgeven, maar weet dat het gewoon moet werken |:( Ik kan vanaf allerlei boot-cd's prima partitioneren, Win98 kan ik vanaf de originele cd installeren en PowerMax geeft ook aan dat er met de HD helemaal niks mis is. Wat kan er in hemelsnaam nog aan de hand zijn? :/

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Op je Abit BE6 zit een ATA66 controller van Highpoint, voor Windows XP heb je dan een driver nodig om deze te installeren. Met XP zou ik hier echter niet mee beginnen en de schijven gewoon op de normale controller aansluiten vanwege de niet geweldige drivers van Highpoint voor XP.

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 11:41

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Dat ik dat niet tegen ben gekomen... shit. Die driver gedownload, tijdens de setup mbv F6 geinstalleerd en ja, het werkt! De installatie in elk geval. Thanks =)

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl