Pentium Pro lapping

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb wat 1MB Pentium Pro's en die wil ik lappen.

Weet iemand of de chips (3 stuks) onder de coldplate makkelijker zijn te beschadigen met lappen dan andere chips (zoals de Celeron1 die wat makkelijker te lappen is)?

Weet iemand uberhaupt hoe die chips zijn opgebouwd? (flipchip, nikkel/koper laagje, iets anders)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:55

winnie

de poes...

Voor zover ik weet zit onder de coldplate een chip die van hetzelfde materiaal is gemaakt als de p1. Je kan dus een oude p1 nemen als oefenexemplaar. Zal wel eens effe zoeken.

Verwijderd

De pro heeft toch een losse cache chip naast de processor zitten? bovendien zitten ze in een soort ceramiek, waar ook banen door heen lopen, dus ik denk niet dat het lukt...

Verwijderd

Ik denk dat een paar jaar geleden niemand zich hieraan gewaagd zou hebben, toen kostte de 1MB PentiumPro zo'n FL.8000,- :o

Wat er kan veranderen in een paar jaar zeg!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:52

Part

Helemaal niets.....

Ik denk dat de ppro met 1MB vrij lastig gaat om dat er een plaat van ceramiek op zit. De opbouw is echter wel het zelfde als bij de celeron1. Er zitten alleen 2 chips onder. 1 voor de 1mb en de processor. Een ppro 512k gaat denk ik beter omdat er daar een metalen plaat onder zit.
NB als je er een aantal of 1 wil ruilen voor een 200Mhz 512k laat het dan even weten.

• N8w8
  • Niet online
hm
dan lap ik iig NIET tot vlak boven de core (zoals dat zo leuk bij celeron 1's ging).

512k cpu's neem ik niet aangezien mn mobo 6-way is, en bij multiprocessor machines de performance sterk afhangt van de grootte van de cache.

Bedankt voor de reply's!

• N8w8
  • Niet online
(negeer deze msg)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55
6-way :9~ , en dan ook nog met 1 mb cache per stuk, dan kom je wel in de buurt van de performance van een 1,2 Ghz Atlon, en ga je daar ver voorbij als je m voor bijv webhosting gebruikt...

• N8w8
  • Niet online
Niet te vergeten t 256-bit datapad naar t geheugen (16 DIMMs, max. 4GB).

Heb gehoord dat ie net zoveel koeien vreet als n quad xeon 450.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
damn hoe kom je daaraan? :9~ :9~

dat wil ik ook wel

• N8w8
  • Niet online
Je kan het hier proberen.
Het is n ALR Revolution 6x6.
Pagina: 1