Toon posts:

[XP] Hoe kan ik Win XP pro vergrendelen via CMD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een poosje op zoek op het internet hoe ik via Command in win xp pro mijn pc kan vergrendelen
want ik werk met vnc en dan kan ik mijn pc niet vergrendelen dus ik wil weten hoe ik dat kan doen via command

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Serieus: [google=XP lock workstation with command prompt] levert echt genoeg relevante hits op, waaronder deze:

http://www.rk-net.com/XP/tips3.htm

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Welke reden heb jij om een Windows XP machine over te nemen met VNC? Er zit immers een terminal server ingebakken in Windows XP, die wanneer je uitlogt of de verbinding verbreekt de machine lockt.

Bovendien, het is toch niet zo dat wanneer je deze machine met VNC overneemt, iedereen die toevallig langs het scherm heenloopt mee kan kijken? :?

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:38:
Serieus: [google=XP lock workstation with command prompt] levert echt genoeg relevante hits op, waaronder deze:

http://www.rk-net.com/XP/tips3.htm
In die laatste link kan ik het ook niet vinden hoor.
Google helpt wel idd.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-04 14:02
"Start --> Afmelden --> Andere gebruiker" doet het zelfde als lock.
moet je alleen "Fast user Switching" voor aan hebben staan, maar das standaard onder WinXP.

[ Voor 12% gewijzigd door eXcyle op 13-05-2005 23:14 . Reden: typo ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:43:
[...]

In die laatste link kan ik het ook niet vinden hoor.
Google helpt wel idd.
Create a Desktop Shortcut to Lock Your Computer

To create a shortcut on your desktop to lock your computer:
Right-click the desktop.
Point to New, and then click Shortcut.
The Create Shortcut Wizard opens. In the text box, type the following:
rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

Click Next.
Enter a name for the shortcut. You can call it "Lock Workstation" or choose any name you like.
Click Finish.
Wat denk je dat er gebeurt als je die string inklopt in een command prompt (inclusief enter)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Welke reden heb jij om een Windows XP machine over te nemen met VNC? Er zit immers een terminal server ingebakken in Windows XP, die wanneer je uitlogt of de verbinding verbreekt de machine lockt.
Ik gebruik de terminal server ook niet. Daar zitten wat nadelen aan hoor. Ultra VNC heeft als voordeel dat je geen verplicht password nodig hebt op de usernaam op de over te nemen machine. Ik heb dat bv voor mijn HTPC. Daar il ik geen logon password op. Maar ik wil hem wel over kunnen nemen vanaf mijn normale PC. Bovendien kan je gewoon dingen doen ala power down en reboot met VNC. Met de remote desktop moet je dat via een omweg doen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
dit is misschien niet exact wat je zoekt, maar in de task manager zit een menu "shut down" (weet niet meer precies in nl win) en daar zit de optie switch user oftewel lock ook in

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit - verder - kijk eens naar 'tsdiscon' - dit doet precies wat je wilt :)
Pagina: 1