Garantie Acer DOA 1 dag oud ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:53
Hoi,

Nu haal ik eergisteren een Travelmate 4051 bij de Mediamarkt en nu is hij helemaal geinstalleerd.

werkt hij niet op de accu/ook geen accu status

Moet ik naar de Mediamarkt terug voor een DOA claim of is de service zo van Acer dat je hem gelijk moet versturen ?

Wie weet er wat van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

ik zou terug gaan naar de mediamarkt, je hebt gewoon recht op de 8 dagen niet goed geld terug garantie.. en dan zouden ze je een nieuwe moeten meegeven.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Tja wel balen hoor net alles geinstalleerd :s

Tja zat ik ook al aan te denken maar ik ben echt benieuwd naar mijn rechten en plichten want hun zullen mij zeker doorschuiven naar Acer.

Want een DOA tijd kan toch oplopen tot 2 weken of is dat niet zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

stormfly schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:33:
Tja wel balen hoor net alles geinstalleerd :s

Tja zat ik ook al aan te denken maar ik ben echt benieuwd naar mijn rechten en plichten want hun zullen mij zeker doorschuiven naar Acer.

Want een DOA tijd kan toch oplopen tot 2 weken of is dat niet zo ?
als klantzijnde heb je het recht om een goed werkende product mee te nemen, nu is dat niet het geval en kan je aanspraak doen op het niet goed geld terug garantie.

Of je kan een nieuwe krijgen van hetzelfde model. Maar laat je niet bedotten door de mensen bij de servicebalie! Zij kunnen argumenten geven dat JIJ het defect hebt veroorzaakt, maar dat kunnen zij niet aantonen, aangezien dat weer onderzoek zou moeten worden gestart.

Een DOA is echt iets om voor de winkelier te laten afhandelen omdat zij er sterker in staan vanwege de relatie tot de distributeur en fabrikant.

(ik werk zelf in een electronicastore en weet hoe het er aan toe gaat :P)

*edit*
heb je alles gechecked rondom en op je accu en bij waar je hem binnenschuift? Niet iets van een beveiliging o.i.d.?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakBoy op 13-05-2005 22:39 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De 8 dagen niet goed geld terug garantie voor winkels bestaat niet, dus de Media Markt zal mee moeten werken, hoewel ik vrees dat je m daarvoor bij een beter winkel als bv It's had moeten kopen, veel meer kennis en betere service.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38
FirePuma142 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:44:
De 8 dagen niet goed geld terug garantie voor winkels bestaat niet, dus de Media Markt zal mee moeten werken, hoewel ik vrees dat je m daarvoor bij een beter winkel als bv It's had moeten kopen, veel meer kennis en betere service.
meer kennis en beter service bij it's? :P

zonder gekheid, 3 jaar geleden laptop gekocht bij MM, thuis blijkt na een dag de cd-rom niet te werken, terug en na een uur (gaat zo'n domme verkoper eraan prutsen en kijken of hij het stiekum toch wel doet) een andere laptop (doet het al weer 3 jaar zonder problemen..)

dus gewoon terug en binnen een uur heb je een andere.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hmmmm tja dan hoop ik dat ze goed gezint zijn aldaar, ik heb wel een redelijke babbel bij me en weet hoe het gaat in een winkel (zaterdag baantje)

Ik zou met een accu ruil al tevreden zijn als dat het probleem mocht zijn maar dat moet ik dan eerst kunnen proberen.

Ben bang dat ik in het standaard afscheep verhaal terecht kom...

Ga nog ff de beveiliging checken, het vreemde is dat hij ook sneller gaat knipperen na 20min ofzo. Zoiets als "ik zie geen accu melding" volgens het boekje zou het accu bijna leeg moeten betekenen...tja adapter zit erin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@WVL_

En was dat ook een Acer ? Kan me indenken dat het fabrikant afhankelijk is deze regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

stormfly schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:52:
@WVL_

En was dat ook een Acer ? Kan me indenken dat het fabrikant afhankelijk is deze regels.
Nope, het is zo dat je leverancier (dus de winkel) je support moet geven, niet de fabrikant.
Maar via de fabrikant gaat vaak wel veel sneller en beter, maar bij een DOA zou ik een refund of nieuwe notebook eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

WVL_KsZeN schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:47:
[...]

meer kennis en beter service bij it's? :P

zonder gekheid, 3 jaar geleden laptop gekocht bij MM, thuis blijkt na een dag de cd-rom niet te werken, terug en na een uur (gaat zo'n domme verkoper eraan prutsen en kijken of hij het stiekum toch wel doet) een andere laptop (doet het al weer 3 jaar zonder problemen..)

dus gewoon terug en binnen een uur heb je een andere.
Kijk dat valt nog alles mee, maar wat ik en mijn omgeving horen van Media Markt is ronduit slecht. Mijn buurman en ik hebben los en onwetend van elkaar allebei een plasma gekocht, en toevallig allebei bij de It's dezelfde en ongeveer dezelfde prijs (ik iets lager 8) ), en die verkoper kon echt alles vertellen over die schermen, bij de Media Markt wisten ze niet eens het verschil tussen TFT en LCD. Wat er overigens ook niet is want TFT etc. etc. maar goed, vandaar mijn bevindingen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

FirePuma142 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:44:
de MyCom, Dixons (art 6.1), MediaMarkt (art 9 +10) LET OP: is PDF file

hebben zulke regelingen.. bij MyCom zijn ze het best qua regeling, zonder mopperen een nieuwe meegeven, Dixons is ook wel aardig daarin

[ Voor 10% gewijzigd door TweakBoy op 13-05-2005 23:22 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Maak in ieder geval even een image van de harde schijf zodat deze direct op de eventuele nieuwe kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:38
stormfly schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:52:
@WVL_

zou niet uit moeten maken, maar het was (is) een gericom 8)7..

ga gewoon even langs en blijf vooral vriendelijk, ik weet zeker dat je gewoon een andere meekrijgt :)

[ Voor 17% gewijzigd door WVL_KsZeN op 13-05-2005 23:31 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

stuk uit de pdf van mediamarkt:
9. Inspectie en schadeclaims met betrekking tot producten die de
klant zelf heeft afgehaald.

9.1 De klant is verplicht binnen een redelijke tijd na aankoop doch uiterlijk
binnen 3 werkdagen, de bij Media Markt aangekochte producten te
inspecteren.

9.2 Zichtbare schade aan producten dient uiterlijk binnen 3 werkdagen na
aankoop bij Media Markt t.a.v. de afdeling verkoopleiding schriftelijk te
zijn gemeld.
9.3 De klant zal alle voor het onderzoeken van de schadeclaim
noodzakelijke medewerking verlenen, onder meer door Media Markt de
gelegenheid te geven een onderzoek in te stellen naar de
omstandigheden van het gebruik en/of de installatie van de producten.
ik hoop voor je dat ze een beetje flex zijn bij waar je hebt gekocht (bij Den Haag Centrum en Rotterdam dus niet)

Blijf vooral beleefd en vriendelijk :P

[ Voor 1% gewijzigd door TweakBoy op 13-05-2005 23:37 . Reden: van code een quote gemaakt ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advocate
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:36
TweakBoy schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:22:
[...]

de MyCom, Dixons (art 6.1), MediaMarkt (art 9 +10) LET OP: is PDF file

hebben zulke regelingen.. bij MyCom zijn ze het best qua regeling, zonder mopperen een nieuwe meegeven, Dixons is ook wel aardig daarin
Lees de laatste 2 zinnen bij het Dixon's stukje nog maar eens dan :) Als het een defect product betreft dan behouden zij het recht om hem alleen ter reparatie in te nemen :)

MyCom heeft idd een hele goede service.. Heb zelf daar ook al een heel aantal spullen gehaald.

Bij internet aankopen is het idd zo dat je het product binnen 7 werkdagen kunt terugsturen. Verzendkosten moet je dan zelf betalen.

Ik ben zelf bekent met bijvoorbeeld HP. Deze heeft een 30 dagen POA regeling. Gaat een apparaat binnen die tijd kapot, dan kan de winkelier (een HP servicepoint) deze terugsturen. Klacht moet wel idd geconstateerd worden.

Lexmark die komt zelfs eventueel aan huis voor bijv. een omruiling van een printer.

Ik werk zelf in een electronicawinkel, nou zijn wij niets verplicht wanneer zo'n apparaat bijvoorbeeld ná 1 dag kapot gaat (ja, opsturen ter reparatie). Maar bij ons valt dat onder het kopje 'service'. Is nog nooit moeilijk over gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

He he, 3 dagen bij consumenten. Dream on :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Wekkel schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:44:
He he, 3 dagen bij consumenten. Dream on :z
Als MM moeilijk gaat doen kun je het beste direct een RMA aanvragen bij Acer. De reparatietijden van Acer is het laatste jaar gedaalt van zo'n 1,5 maand tot 1,5 week(wat best redelijk te noemen is). Laat Mediamarkt iig geen RMA aanmaken, dat kost alleen maar meer tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jongens onwijs bedankt ik ga die verkoop voorwaarden even doorlezen in me pauze zo.

Ja gelukkig is dat gedaald want ik had zitten zoeken op "acer reparatie" toen was ik een beetje geschrokken 8)7

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 18:57
Is het allemaal gelukt?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:12
Modbreak:Laten we het wel even bij fatsoenlijke manieren houden.

[ Voor 77% gewijzigd door Laurent op 24-05-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
jantje112 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:45:
Toen ik bij de mediamarkt werkte kon je alles zonder reden binnen 14 dagen terug doen. Dus gewoon niets reppen over een defect en hem terug doen?
zodat de volgende klant weer veel plezier aan het defect heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
jantje112 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:45:
Toen ik bij de mediamarkt werkte kon je alles zonder reden binnen 14 dagen terug doen. Dus gewoon niets reppen over een defect en hem terug doen?
Fijne gast ben jij :r
Pagina: 1