Linksys WMP54G gaat kapot door oudere hardware?

Pagina: 1
Acties:

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:38

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ok, ik zal eerst het probleem uitleggen

Ik heb al tijden een prima werkende Linksys WMP54G op mijn nforce2 mobo. Vandaag probeerde ik dit kaartje in een wat oudere pc met een asus p2b-s moederbord, dit gaf de welbekende code 10 error (cannot start device). Ik kwam er pas achteraf achter dat dit niet werkte.
Ik heb het kaartje dus maar weer terug gestopt in mijn nforce2 mobo, en wat schets mijn verbazing, ik krijg dezelfde error ook. Ik heb het standaard repertoire al afgewerkt (pci slot verwisselen,verschillende drivers, reboots,etc).

De device informatie is ook veranderd van het kaartje blijkbaar, er staat nu onder linux bij lspci "broadcom: unkown device".

Na wat zoeken op GoT en google, durft ik eigenlijk wel het volgende te beweren: volgens mij is het installeren van de Linksys WMP54G op oudere hardware destructief.
Mijn vraag is eigenlijk, is dit (technisch) eigenlijk wel mogelijk?
Zoja, dan ga ik mijn kaartje maar eens RMA'en. Oplossingen voor dit probleem heb ik namelijk op GoT en google niet gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 13-05-2005 22:09 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert