Toon posts:

Dual monitor op shuttle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een Shuttle systeem in elkaar gezet. Het betreft een Shuttle SS56GV3 en daarin een XFX GeForce 5500FX met 256mb geheugen geplaatst.

Nu was het mijn bedoeling om mijn hoofdmonitor op de AGP kaart aan te sluiten en de tweede monitor op de onboard kaart (AGP kaart heeft naast VGA uitgang ook een DVI out, maar ik kan nog niet vinden of ik daarop een tweede monitor kwijt kan). Het werkt echter niet om naast de videokaart ook de onboardkaart aan te spreken. Sterker nog, deze wordt niet eens meer gevonden in Windows.

In het BIOS van het FS56 moederbord kun je ook kiezen voor een PCI-kaart als initiele kaart of de AGP/Onboard. Zou dat betekenen dat de onboard eigenlijk ook AGP is, maar wordt uitgeschakeld als er een echte AGP wordt geplaatst?

Als iemand weet hoe ik met mijn huidige configuratie weer twee monitoren kan gebruiken, hoor ik dat graag. Alvast mijn dank.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:52:
Zou dat betekenen dat de onboard eigenlijk ook AGP is, maar wordt uitgeschakeld als er een echte AGP wordt geplaatst?
Klopt, dus dat gaat niet werken.

Maar op de DVI kun je gewoon een tweede monitor aansluiten, desnoods met een dvi>subd verloop stukje :)

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dat werken? Want in de driver-opties kan ik niets vinden om die DVI te activeren. Wordt dat automatisch herkend als tweede monitor als er een monitor op is aangesloten?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:09:
Gaat dat werken? Want in de driver-opties kan ik niets vinden om die DVI te activeren. Wordt dat automatisch herkend als tweede monitor als er een monitor op is aangesloten?
Dat zal waarschijnlijk gewoon vanzelf gedetecteerd worden. Ik heb geen ervaring met dual monitor op geforce kaarten, maar bij mijn 9800 word mijn 2e monitor automatisch herkent als ik hem aansluit.

Last.fm

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 08:53
Op een geforce word ie ook gewoon herkent zodra je hem aansluit en opnieuw opstart.
Daarna kan je gewoon in windows het display even aanvinken en gewoon gebruiken. (Bij beeldscherm => instellingen eventjes "Het windows bureaublad uitbeiden naar deze monitor" aanvinken dus)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, in ieder geval mijn hartelijke dank voor de input, ik ga het morgen meteen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, adaptertje gehaald en het werkt weer als een grote. Weg met de 2MB PCI kaart :*)
Pagina: 1