Toon posts:

Copperjet 816-2P firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere manier is het niet mogelijk om de firewall van mijn Copperjet 816-2P in te stellen. Ten opzichte van de default instellingen heb ik het volgende veranderd:
• nieuw IP adres aan LAN zijde
• WAN service (bridged) vervangen door bridged gekoppeld aan router

Zodra ik de firewall in heb geschakeld en ik probeer het security level te veranderen, krijg ik een reeks foutmeldingen:
00:14:09 webserver:Error! ext-int policy doesn't exist.
00:14:09 webserver:error configuring firewall from standard!
00:14:09 webserver:Error could not remove trigger t2_h323
00:14:09 webserver:Error could not remove trigger t3_dpudp
00:14:09 webserver:Error could not remove trigger t4_dptcp

Het security level blijft op 'none' staan. Als ik het IP adres laat staan op de default waarde (172.19.3.1) gebeurt er precies hetzelfde. Ook als ik de instellingen via telnet doe krijg ik deze foutmeldingen. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :?

Het is overigens een 6.02 versie.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ik denk dat je dit beter had kunnen posten in pns... blijft toch een professioneel netwerk probleempje dacht ik zo.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
iH8 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:32:
ik denk dat je dit beter had kunnen posten in pns... blijft toch een professioneel netwerk probleempje dacht ik zo.
Het huis, tuin en keuken modem van BBNed in PNS? Ik betwijfel het. :{

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 14:14

Korakal

Up up up!

iH8 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:32:
ik zou niet weten waarom dit 'professioneel' zou moeten zijn, wat ik wel weet is dat dit soort dingen in Network Troubleshooting thuishoren, en daarom hierbij een move...

Wat heb je zelf al gezocht en gevonden trouwens?
Als je naar de foutmelding kijkt, kun je dan iets vinden met "Error! ext-int policy doesn't exist."? Lijkt me handig om daar eens op te zoeken, bijv [google=ext-int policy doesn't exist].

[ Voor 25% gewijzigd door Korakal op 16-05-2005 12:55 ]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Korakal schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:53:
[...]

ik zou niet weten waarom dit 'professioneel' zou moeten zijn, wat ik wel weet is dat dit soort dingen in Network Troubleshooting thuishoren, en daarom hierbij een move...
ik dacht ff dat ie het over een hardwarematig firewall had met z'n gebridge etc. my bad. copperjet zei me niets. mijn excuses. :D

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:53:
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden trouwens?
Als je naar de foutmelding kijkt, kun je dan iets vinden met "Error! ext-int policy doesn't exist."? Lijkt me handig om daar eens op te zoeken, bijv [google=ext-int policy doesn't exist].
Uiteraard heb ik al gezocht maar nog niets gevonden. Wat ik wel heb ontdekt is dat er een verkeerde firmware in zat, nl. voor een Copperjet 1616-2p. Hoe dat is gebeurd weet ik niet want die zat er reeds in toen ik 'm kreeg.

Inmiddels zit er de juiste firmware in maar de firewall werkt nog steeds niet. Ik krijg dezelfde foutmeldingen die ik in de openingspost heb geplaatst. Ik heb ook de configuratie gewist en opnieuw opgebouwd, maar dat hielp ook niet.
Pagina: 1