Toon posts:

[Flash Iframe] Iframe over flash movie onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een iframe over een flash pagina gelegd, omdat ik op bepaalde pagina's wil werken met asp, en ik zie geen andere manier om dit te doen als met een iframe.

Nu heb ik een index.html met daarin de movie, hierin heb ik de iframe bijgeplaatst:
code:
1
2
3
<div id="FRAME1">
<iframe name="FRAME1" src="leeg.html" width="627" height="353" frameborder="0"></iframe>
</div>

Met deze stylesheet zet ik hem op zijn plek:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<style type="text/css">
#FRAME1 {position:absolute;
        left: 320px;
        top: 206px;
        width: 627px;
        height: 353px;
        z-index: 100}
</style>

Het liefst zou ik hem trouwens laten centreren (ivm. verschillende resoluties) ipv een left waarde op te geven, de top waarde moet wel blijven staan, weet iemand of dit kan?

Maar het grootste probleem is, nu komt die iframe natuurlijk al op de eerste pagina (waar ik het iframe niet nodig heb) in beeld...ik dacht als ik nou eens geen src op geef...dan is hij misschien onzichtbaar..niet dus. Een lege pagina helpt ook niet....

Wanneer ik dan 1 keer klik op de eerste pagina, dan is de iframe weg, en wanneer ik een knop in flash aanmaak met de code:
code:
1
2
3
on (release) {
getURL("pagina.html", "FRAME1");
}

Verschijnt hij wel netjes in beeld.

Wie weet dus hoe ik ervoor kan zorgen dat die iframe niet automatisch in beeld komt bij het openen van de index pagina, en wie weet hoe ik de iframe kan centreren (dus geen left waarde maar wel een top waarde)????

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 20:59 ]

Verwijderd

Al display:none geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt half, op de index opent hij niet, dat is goed maar wanneer ik dan op de desbetreffende flash knop klik opent het venster niet meer, hij roept hem wel aan, dit weet ik omdat er op die pagina die aangeroepen word, een stukje code staat die gelijk het print venster opent.

Ik heb het hier gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<style type="text/css">
#FRAME1 {position:absolute;
        left: 320px;
        top: 206px;
        width: 627px;
        height: 353px;
                                               display: none;
        z-index: 100}
</style>

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 21:18 ]

Verwijderd

Nogal logisch. Je hebt dus een javascript functie nodig die de iframe weer zichtbaar maakt zodra je op de link in flash klikt. Een andere manier is er volgens mij niet.

Overigens, ik weet het trouwens niet zeker maar volgens mij ondersteunt niet ieder platform/browser om html elementen over een flash object te leggen, ongeacht de z-index. Maar ik weet dit niet zeker, misschien kan iemand anders hier meer informatie over geven?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik geloof dat het attribuut wmode="transparent" moet gezet worden in de HTML code van het Flash object, anders kun je er niets overheen leggen. Verder vind ik het een beetje een vergezochte manier om met ASP "in" Flash te werken. Je kunt toch ook gewoon de ASP pagina's vanuit Flash aanroepen en de HTML die de ASP pagina terug geeft evt. wrappen in XML, en gewoon HTML areas in Flash gebruiken?

Verwijderd

Genoil schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:19:
Ik geloof dat het attribuut wmode="transparent" moet gezet worden in de HTML code van het Flash object, anders kun je er niets overheen leggen.
Dat zou een goede manier zijn om flash over html te leggen, de topic starter wil het echter andersom.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:02:
[...]

Dat zou een goede manier zijn om flash over html te leggen, de topic starter wil het echter andersom.
Flash gaat altijd over alle andere elementen heen hoor ;) Mits je de optie van Genoil gebruikt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ben ik weer, ik ben ook een beetje benauwd om dat iframe te gebruiken heb ik vandaag tijdens mn werk over nagedacht. De manier van Genoil zou ik wel willen doen, weet alleen nog niet precies hoe ik dat moet gaan doen, het lijkt me zoveel werk? Stel ik moet een pagina bij maken, dat gaat met een asp pagina gemakkelijk maar in flash misschien best moeilijk.

Heeft iemand een website of tutorial voor me die de methode van genoil uitlegt? iets waarmee ik verder kan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:58:
Heeft iemand een website of tutorial voor me die de methode van genoil uitlegt? iets waarmee ik verder kan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Flash content displays on top of all DHTML layers
How to make a Flash movie with a transparent background

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
@oh,when?
Misschien was ik onduidelijk, ik bedoel zijn alternatief.

Dus asp oproepen vanuit flash in een txt box...kan dr weinig tot niks over vinden op google en op dit forum. Ik heb wel al iets, http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=108&print=1
Maar heb liever iets met ASP.

Toch bedankt voor de moeite

Verwijderd

BtM909 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:22:
[...]

Flash gaat altijd over alle andere elementen heen hoor ;) Mits je de optie van Genoil gebruikt.
Dat zeg ik toch? Hij wil het andersom. HTML over Flash. Jij hebt het over Flash over HTML.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:31:
@oh,when?
Misschien was ik onduidelijk, ik bedoel zijn alternatief.

Dus asp oproepen vanuit flash in een txt box...kan dr weinig tot niks over vinden op google en op dit forum. Ik heb wel al iets, http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=108&print=1
Maar heb liever iets met ASP.

Toch bedankt voor de moeite
http://www.actionscript.o...atted_Content/index.shtml zou je op de goede weg moeten helpen. Zorg ervoor dat je ASP je data als XML uitspuugt en je bent klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, nog ff leren spuugen dan. 8)

Ik kom d'r wel uit nu denk ik!

tnx

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:07:
[...]
Dat zeg ik toch? Hij wil het andersom. HTML over Flash. Jij hebt het over Flash over HTML.
[...]
Wat begrijp je niet van mijn reactie mits je de methode van Genoil gebruikt ......

Gewoon iets beter lezen voordat je reageert :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1