Toon posts:

MSI RX800 TD256 SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag MSI RX800 TD256 SE gekocht, drivers netjes geinstalleerd etc.
Alleen 1 probleem :/ Ik krijg mijn refreshrate niet hoger dan 60hz.. niet op mijn desktop en niet in games :(

Met mijn vorige kaart, de FX 5600 (bloos) kon ik prima mijn refreshrates hoger instellen (zowel op mijn desktop als in games)

Heb de originele monitor driver gebruikt voor de NEC MultiSync P1150 21" (die standaard in XP zit)

Iemand bekend met dit verschijnsel ?

HELP

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Probeer eerst eens de nvidia drivers compleet te verwijderen hiervoor zijn wel tools te vinden op google. Dus eerst even de videokaart drivers uninstallen dan nvidia zooi verwijderen opnieuw opstarten dan drivers opnieuw installeren. En niet door windows laten installeren. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door MasterMike op 13-05-2005 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden!

Het ligt aan mijn monitor kabel :(
Ik heb een andere monitor er aan gehangen en daar werken die refreshrates wel prima op!

Iemand op een ander forum zei dat een van mijn monitorkabel-pinnetjes krom of afgebroken konden zijn.
Dus.. ik heb even naar die pinnetjes gekeken, en wat blijkt? Ik mis 1 pinnetje! Maar dat is niet omdat ie afgebroken is of iets anders is...maar dat hoort zo bij die kabel. Het is namelijk een VGA to BNC cable voor mijn NEC MultiSync P1150 21". Daar zit standaard 1 pinnetje niet in die wel bij de standaard monitor kabels zit.

Dus dat was het probleem. (vaag dat Nvidia er geen problemen gaf met deze VGA to BNC kabel. min puntje voor ATI hoor.)

Naja, weet wat geleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 21:18 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Misschien hadden drivers ook geholpen... standaard staat windows altijd op Plug en Play monitor. Als hij hem dan niet herkent....
Over de D-SUB en DVI kabel wordt ook informatie over de monitor meegezonden. BNC heeft dan natuurlijk niet...

[ Voor 31% gewijzigd door MeMoRy op 14-05-2005 00:07 ]

U vraagt, wij antwoorden.