[Alg] Hoe nu verder

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32
Ik heb m'n bachelor informatica op zak en ben zelf ook vrij veel zelf bezig met programmeren (in C# veelal, maar ook Java en een rits andere talen). Ik kan het "standaard" programmeerwerk inmiddels wel, maar ik wil graag wat "dieper".
Ik zie hier vrij vaak topics voorbij komen met dingen als templates en patterns, en ik heb geen idee hoe dat allemaal zit. Ik ben op zoek naar boeken / sites / ander materiaal waarmee ik mijn programmeer kennis kan uitbreiden. Als het even kan zou het mooi zijn als er ook wat dingen inzitten met suggesties voor programmatjes die je zelf kunt schrijven om de kennis toe te passen zodat het niet alleen maar droge kennis is. Als het boek specefiek over een taal gaat dan zou C# wel fijn zijn aangezien ik dat het meest gebruik.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind het gek dat je een bachelor (hogere?) informatica hebt en geen patronen kent.

Met het boek Pattern-oriented software architecture zou je wel even vooruit kunnen, maar als je de naam van een patroon weet kun je er ook heel veel over op internet vinden.

Verder is het maar net waar je interesses naar uitgaan, je kan je verder verdiepen in webdevelopment, software ontwerp en nog veel meer.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk eens rond in [rml][ Alg] Centrale boekentopic - part II[/rml]. Ook onze FAQ vernoemt nog wat boeken die je misschien kunt gebruiken. :)

Overigens noem je twee compleet verschillende dingen in één zin, terwijl ze echt verschillend zijn. Design patterns zijn in principe in elke taal toe te passen, terwijl templates taalelementen zijn. :)

Hoe dan ook, lees even het boekentopic door, en als je dan nog geen mooi boek tegengekomen bent, stel je vraag dan even in dat topic. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.