MX900 muis -> KVM switch --> PS/2 (werkt dat?)

Pagina: 1
Acties:

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Zit er al tijdje aan te denken om een KVM switch aan te schaffen.
Dit omdat het me qua reparatie's wel makkelijk lijkt.

Nu zit ik met het volgende probleem.
Maak namelijk gebruik van een Logitech MX900 (bluetooth) muis.
Volgens alle beschrijvingen die ik op internet heb kunnen vinden zou dit een normale USB muis zijn
Hij werkt inderdaad met usb dat is het probleem niet.
Het probleem is dat ik graag d.m.v. een KVM switch een ps/2 aansluiting krijg.
Omdat ik ook wel eens met oudere pc's te maken krijg.

Nu dacht ik laat ik eerst eens testen of mijn MX900 muis het uberhaubt doet met zo'n USB/PS2 koppelstukje.

Wat dus niet het geval was en ik nu zit te twijfelen of ik wel een KVM switch moet aanschaffen.

MX900 muis -> KVM switch --> PS/2 (werkt dat?)

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09-2025
In princiepe is elke USB muis te converteren naar PS2, ik heb de MX300, en met deze: Afbeeldingslocatie: http://www.sfcable.com/Merchant2/graphics/00000001/10usb-ps2.jpg gekoppeld aan de kvm, werkt perfect.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je wat precisie mist omdat ps2 niet zo "goed" is als usb.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Een MX900 gebruikt bluetooth en ik denk dat dat niet gaat werken via ps/2.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:04
MisterICE schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:46:
In princiepe is elke USB muis te converteren naar PS2, ik heb de MX300, en met deze: [afbeelding] gekoppeld aan de kvm, werkt perfect.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je wat precisie mist omdat ps2 niet zo "goed" is als usb.
Absoluut verwaarloosbare precisie. Niet dat ik het ooit gemeten heb, maar ik heb zelfs iemand horen zeggen dat ps2 sneller is dan usb. Ik merk iig geen verschil ertussen, en denk dat het gewoon zou moeten werken.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Spiller schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:31:
[...]

Absoluut verwaarloosbare precisie. Niet dat ik het ooit gemeten heb, maar ik heb zelfs iemand horen zeggen dat ps2 sneller is dan usb. Ik merk iig geen verschil ertussen, en denk dat het gewoon zou moeten werken.
Dit klopt, ps2 is sneller. Tenminste als je onder windows werkt. Onder linux is usb weer sneller.

Tevens is hier ook wel een hertz tweak voor dat je usb weer sneller is onder windows :P

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Het vreemde is dat als ik mijn MX900 gewoon aan mijn pc hang met zo'n usb tussenstukje naar ps2
hij al niet meer werkt...

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 09:07

Nox

Noxiuz

Brokenrules schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:18:
Het vreemde is dat als ik mijn MX900 gewoon aan mijn pc hang met zo'n usb tussenstukje naar ps2
hij al niet meer werkt...
Ik denk dat dan je koppelstukje niet meer werkt, probeer met een andere USB muis eens op je koppelstukje.

mijn MX1000 werkt er wel mee..

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1