Ik kom er niet uit................ben nu al zo lang aan het puzzelen dat ik het met jullie wil aankaarten, in de hoop dat ik op een frisse scherpe blik van iemand verder kan bouwen
Het probleem: Er zijn 2 div's die onder elkaar moeten staan. Dit is prima te regelen met "top=xx;" maar nu komt het tricky deel..de top mag niet statisch zijn van de onderste div. Deze onderste div moet beginnen waar de bovenste eindigd.
De code even heel basic als voorbeeld:
Ze zullen niet onder elkaar komen, maar de onderste overlapt de bovenste gewoon. (MOZ) Ik kan dus geen "top" waarde meegeven aan de onderste div, deze moet afhankelijk zijn van waar de bovenste div bottom eindigd.... maar hoe dan???
EDIT: ik heb de search gebruikt, "div's onder elkaar" "div top relatie" etc. Google, enz.
mocht iemand een tip kunnen verstrekken, alvast bedankt
Het probleem: Er zijn 2 div's die onder elkaar moeten staan. Dit is prima te regelen met "top=xx;" maar nu komt het tricky deel..de top mag niet statisch zijn van de onderste div. Deze onderste div moet beginnen waar de bovenste eindigd.
De code even heel basic als voorbeeld:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| .div_boven { position:absolute; top: 0px; left: 0px; width: 468px; } .div_onder { position:absolute; left: 0px; width: 468px; } |
HTML:
1
2
3
4
| <body> <div class="div_boven">hier komt de dynamische content</div> <div class="div_onder">hier komt de dynamische content</div> </body> |
Ze zullen niet onder elkaar komen, maar de onderste overlapt de bovenste gewoon. (MOZ) Ik kan dus geen "top" waarde meegeven aan de onderste div, deze moet afhankelijk zijn van waar de bovenste div bottom eindigd.... maar hoe dan???
EDIT: ik heb de search gebruikt, "div's onder elkaar" "div top relatie" etc. Google, enz.
mocht iemand een tip kunnen verstrekken, alvast bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 19:00 ]