[budget] kan Mediamarkt PC tippen aan losse pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
hallo mensen,

Ik ben al een tijd van plan om een PC te kopen, en ik heb niet zo'n heel groot budget.
Daarom wil ik natuurlijk waar voor mijn geld, en ik vroeg me af welke beslissing ik het beste kan maken.

een optie is om een pc zelf samen te stellen en alle onderdelen bestellen bij webshops.
Dan zou mijn pc er ongeveer zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://df-net.nl/~sdesigns/uploader/upload/zelf.jpg
Ik moet dan wel erg veel verzendkosten betalen...

een andere optie is om de mediamarkt pc te halen die onlangs in de aanbieding was:

Afbeeldingslocatie: http://df-net.nl/~sdesigns/uploader/upload/mm.jpg
hier kom ik ook ongeveer op de 800 euro uit.

Ik ben echt zwaar aan het twijfelen tussen de 2 systemen.
Ik weet dat de eerste keuze altijd goed is, maar het is altijd handiger om een kant en klare pc te halen, waar een goede garantie op zit.

wat kan ik het beste nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door _Supreme op 13-05-2005 17:38 ]

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
op de losse onderdelen zit ook garantie.
De videokaart van die mediamarkt pc zal wel een stuk minder zijn dan de door jou samengestelde pc. Ook verwacht ik dat de door jou samengestelde pc stiller zal zijn :)
Sowieso heb je met de door jou samengestelde pc beter geluid, die ZS zal wel stuk beter zijn dan de onboard van de MM. En die samengestelde ik ook 64bit en pci express. Ik denk dat je daar in de toekomst dus zeker meer aan hebt.... :)

en daarnaast is het cool om je eigen pc natuurlijk samen te stellen 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:16
Je kunt natuurlijk ook een PC samenstellen en daarbij maximaal 2 of 3 winkels gebruiken... scheelt vaak meer in de verzendkosten als dat het in prijs oplevert...

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
aha, dus als ik hem zelf samenstel moet ik heel goed kijken waar ik wat bestel, en kijken voor een webshop die zoveel mogelijk onderdelen voor een goede prijs heeft. xD.

ik heb verder geen ervaring met het bouwen van een pc. gaat dit problemen opleveren?
Ik weet wel waar alles moet enzo.. maar bij de setup, moet je veel van de hardware enzo weten om alles in te stellen in de bios?

[ Voor 12% gewijzigd door _Supreme op 13-05-2005 18:13 ]

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
Meestal niet, meeste is plug en play tegenwoordig

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

De X300SE in de mediamarkt PC is niet jé van hèt, daarnaast is het misschien slimmer om in je eigen config te kiezen voor een X700Pro (van 135 Euro) of euro, en volgens mij is zelfs de X700 van 100 Euro nog sneller dan een gewone 6600, of een 6600GT, maar die vind je volgens mij niet onder de 160 euro.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
okey, bedankt voor de tip.

kan ik deze dingen gewoon bestellen? of moet ik overal erop letten of de onderdelen compatible met elkaar zijn...

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marteltor

Die Medion/Microstarrs zijn echt uitermate stil(ler) dan een zelfbouwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:44:
@marteltor

Nou als je bij zelfbouw gewoon goede fans uitkiest krijg je hem extreem stil hoor. Wat doen Medion en Microstar zo speciaal dan dat ie stil is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zeker niet, zo'n computer is stil als hij net aan staat en nog niet warm is ja, maar zodra het apparaat wat op begint te warmen lijkt het wel een straaljager en is het geluid zeker niet gering meer.

Een zelfgebouwde computer zal (mits er voor stille spullen gekozen wordt) een flink stuk stiller zijn.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

@marteltor

Dit is sarcastisch neem ik aan?

Was laatst bij mensen die de laatste Medion PC van de Aldi hadden. Als je gewoon idle in windows zit is hij inderdaad stil.
Als je gaat klikken, verkenner opstart en daarna wordpad vliegt de ventilator aan en word je zowat doof.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Wolfboy schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:06:
[...]
Zeker niet, zo'n computer is stil als hij net aan staat en nog niet warm is ja, maar zodra het apparaat wat op begint te warmen lijkt het wel een straaljager en is het geluid zeker niet gering meer.

Een zelfgebouwde computer zal (mits er voor stille spullen gekozen wordt) een flink stuk stiller zijn.
Tjaa, helaas heeft iedereen andere(/negatieve?) ervaringen met deze budget systemen.

Zelf ben ik er erg over te spreken! deze week heeft aldi ook weer een lkkr systeem in de aanbieding.
Je kan hem kopen... 30 dagen uitproberen en weer terug brengen _/-\o_ mocht hij tegenvallen, dan ga je toch voor zelf bouw? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

@marteltor

Ik zit wel eens achter een medion pc (pentium 4) bij kennissen, maar dat ding is nou niet bepaald stil te noemen :X

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
_Ernst_ schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:13:
[...]

Ik zit wel eens achter een medion pc (pentium 4) bij kennissen, maar dat ding is nou niet bepaald stil te noemen :X
en je zit daar achter die pc met een welbekende rede neem ik aan? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
overigens mensen we vergeten wel de software.. Windows XP Home + Licentie en Works.
Toch al snel bij elkander 200 euro geloof ik ..
En het dubbele interne geheugen. 1024 ipv 512.
Ik zou gewoon een grafische kaart erbij prikken..

En misschien is het zelfs wel een Intel 915P chipset met Azalia HD audio onboard. (7.1, 8 kanaals)
Daar kan die ZS geloof ik niet aan tippen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

willy1986 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:12:
Tjaa, helaas heeft iedereen andere(/negatieve?) ervaringen met deze budget systemen.

Zelf ben ik er erg over te spreken! deze week heeft aldi ook weer een lkkr systeem in de aanbieding.
Je kan hem kopen... 30 dagen uitproberen en weer terug brengen _/-\o_ mocht hij tegenvallen, dan ga je toch voor zelf bouw? :P
Die systemen van de aldi hebben goede en slechte punten, een van de slechte punten is het geluid van de ventilatoren als de processor flink gebruikt wordt.
Maar dat hangt ook weer van de revisie af, de pc die mijn vader heeft maakt een stuk minder herrie dan een andere medion die ik een tijdje geleden gezien heb.

Ook vind ik de kwaliteit tegenvallen, bij de pc van mijn vader is inmiddels de muis al een keer kapot geweest en de huidige werkt weer niet geweldig, het geluid dat uit de speakers komt is zeer blikkerig en echt _niet_ mooi en zijn scherm is inmiddels ook al een keer teruggeweest omdat die kapot was.
Ook zijn moederbord + videokaart zijn al een keer overleden.

Maar ik kan niet ontkennen dat de prijs van die systemen gewoon erg laag is en dat je veel krijgt voor weinig geld.
Maar daar moet je (blijkbaar) wel kwaliteit voor inleveren.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Gehaktbal schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:17:
[...]

en je zit daar achter die pc met een welbekende rede neem ik aan? :Y)
Neuh, zit er alleen achter om de tijd te doden tijdens het oppassen :P
Maar de enige reden dat ik hem niet hoef te fixen is omdat die mensen er werkelijk niks mee doen, hebben ze een redelijk lekker systeem (P4 3GHz, Radeon 9800, ...), doen ze er geen fuck mee 8)7

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Gehaktbal schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 21:20:
En het dubbele interne geheugen. 1024 ipv 512.
Nee :-) bekijk de TS nog maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Wat de stilte van MEdion/Microstar/Cybercom-systemen betreft hangt het helemaal af van welk systeem je juist hebt.

De echt oude systemen (1.8 GHz en dergelijke) hebben straalmotoren aan boord (heb er thuis zo eentje staan), mijn eigen Medion (MD8008 is een PIV 2.6GHz) is zowat fluisterstil (hoewel hij de laatste tijd wat meer lawaai begint te maken), maar de nieuwere systemen zijn toch wel wat luider dan mijn eigen systeempje (heb enkele maanden geleden een Microstar (echt topsysteem) in orde moeten zetten voor iemand en die was duidelijk luider dan mijn eigen pc, maar als je het vergelijkt met die 1.8 GHz of die Medion-notebook hier was hij nog aanvaardbaar.

Het is allemaal maar wat je zelf wilt, het voordeel van zelfbouw is dat je alles zelf kunt kiezen en dus ook alles op je eisen kunt afstellen. Met die Medion-toestellen kun je geluk hebben, maar even goed kan het zijn dat ze bespaard hebben op het een of ander (in onze notebook werkt het draadloos gedeelte niet bijvoorbeeld, de support heeft geen oplossing).

Zoals eerder al gezegd is: probeer zo veel mogelijk van eenzelfde winkel te kopen, dan heb je minder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat je bij de zelfbouw pc meer waar voor je geld hebt en een pc hebt die beter uit te breiden is, sneller is en waar je meer compatibiliteit mee hebt in de toekomst. medion etc pc's zijn echt bagger wat dat betreft. Laatst keer 9800Pro in een wat oudere medion bak gebouwd en ja hoor, voeding trok het niet eens. Voedinkjes worden bijna custom build op de bak gemaakt waardoor uitbreiden bijna altijd ook een nieuwe voeding betekend.

Geluidsproductie is echt GEEN verbetering...

Trouwens zou je je grafisc`he kaart niet liever koelen met een VF7000 oid? Die is dan niet fanless maar koelt ook stil en is kwa prestaties waarsch nog beter.

Verder zou ik ook niet alle componenten maar overal vandaan halen.

Je kunt beter even bij 1 winkel halen, of misschien 2 en dan daar duidelijk bij zetten met welke componenten je gaat combineren etc en of dat kan. Dan ben je later ook ingedekt als er toch een compatibiliteitsprobleem blijkt te zijn. Verder zit je dan kwa garantie ook niet met 100 verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar je hem voor wilt gebruiken, maar test wijzen uit dat:

AMD64 = voor Gamen
Intel P4 (nieuwe versies) = voor Video/Foto Bewerking enz

Ik zou zelf voor de eigen gemaakte gaan, daar zit een betere videokaart in je kan verandere wat je wilt. Dat weet je niet zeker bij Medion PC's.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
bedankt voor alle reacties!

ik wil de pc eigenlijk inderdaad gebruiken voor Video/Foto Bewerking. kan ik dan gewoon een Intel P4 in deze configuratie erbij stoppen?
Kan dat gewoon bij dit moederbord?

ik ga eens kijken voor een betere videokaart erin, en een andere grafische kaart koeler :)

ik heb dit trouwens samen gesteld met behulp van de buyers guide van deze maand en vorige maand.

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:50
@Tim123: Shit....nou wilde ik net op mijn AMD systeem Photoshop opstarten....maar dat kan dus blijkbaar niet...... 8)7

Oftewel: Dit is wel HEEL zwart/wit gezegd........Wellicht scheelt het IETS, maar daar merk je in de praktijk natuurlijk weinig van, vooral bij de config van de TS.......

@TS: Nee...je kunt GEEN Pentium in een AMD bord stoppen.......Gezien je andere vragen EN deze vraag, zou ik als ik jou was, me iets meer inlezen in zelfbouwen, voordat ik eraan begon......

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 15:52

psy

Nee daar hoort weer een ander mobo bij.
Als je trouwens al zo ver bent met opsommen met de nodige componenten zou ik hem zeker zelf bouwen, geef toch een lekker gevoel als alles draait :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Niet online
jah, ook cool als ie het niet doet ;)

maar dat zelfbouwen moet wel lukken met tweaker hulp..

maar...
Moederbord: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi

hoe kan ik nou aan deze naam zien dat ie alleen maar AMD ondersteunt?

[ Voor 40% gewijzigd door _Supreme op 16-05-2005 01:17 ]

www.tri-state.nl

Pagina: 1