koopadvies portable digicam

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een portable digicam om voornamelijk binnenshuis/cafe/disco etc foto's te maken. Omdat ik de camera dan gewoon in mijn broekzak wil stoppen moet deze niet zwak zijn of makkelijk aan gaan.De camera moet klein, licht, veelzijdig en robuust zijn. Behalve indoor foto's moet ik hem natuurlijk ook kunnen gebruiken op vakantie etc.

Budget ligt tussen 200 en 400 euro.

Ik zit dan ook te denken aan Olympus 400,410 en Canon Powershot s45,s50,s60,s70 modellen. Deze hebben een flinke klep die nog eens extra voor de lens word geschoven. Uit een ander topic (dat reeds gesloten is) werd voor een disco een Fuji F10 aangeraden maar deze lijkt me minder geschikt door het gebrek aan handmatige instellingen. 3x zoom is trouwens ook het minimum. Ik heb nu een camera zonder zoom en dat is gewoon waardeloos.. Verder stuitte ik nog op de Fujifilm FinePix F810 Zoom, deze heeft niet zo'n extra schuifklepje voor de lens maar wel 4x zoom.

Met veelzijdigheid wil ik zeggen dat ik er functies op verwacht als het instellen van sluitertijd en diafragma.

Mijn eigenlijke vraag.. :) Is zo'n schuifklepje handig en nodig wanneer je de camera gewoon in je broekzak stopt? In hoeverre beschermd het de lens en houd het stof tegen?

[ Voor 6% gewijzigd door SAiKO op 13-05-2005 17:42 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je al in dit topic gekeken: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro??

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Topicstarter
Heb ik gedaan ja.. ook op steves-digicams, dpreview en menig digicamwinkeltje zitten af te speuren. Ik ben niet op zoek naar "een camera tussen de 250 - 500 euro" maar naar een kleine, compacte, veelzijdige en robuuste camera. Verder gaat mijn vraag uit naar de schuifkleppen.. zijn deze nuttig/noodzakelijk?

Verwijderd

Hoe meer zoom hoe minder licht je hebt. Hou daar rekening mee ;)

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:39:
Hoe meer zoom hoe minder licht je hebt. Hou daar rekening mee ;)
De Panasonic Lumix DMC-FZ20 heeft dat niet. Die heeft zowel ingezoomed als niet een diafragma van F/2.8 Misschien zijn er wel meer compact cams maar dat weet ik niet. Maar de meeste cams hebben idd bij het zoomen een kleinder diafragma.
SAiKO schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:35:
Heb ik gedaan ja.. ook op steves-digicams, dpreview en menig digicamwinkeltje zitten af te speuren. Ik ben niet op zoek naar "een camera tussen de 250 - 500 euro" maar naar een kleine, compacte, veelzijdige en robuuste camera. Verder gaat mijn vraag uit naar de schuifkleppen.. zijn deze nuttig/noodzakelijk?
Het is ook de bedoelling om in dat topic jouw vraag(en) te stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Justawitte op 13-05-2005 23:58 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 13:34

iMars

Full time prutser

Ik raad de Canon Powershot A520 aan! link
  • 4,0 Megapixel CCD
  • 4x optische zoom
  • 20 opnameprogramma's
  • Canon Visionary Technology
  • 9-punts AiAF
  • Max. 3 minuten movieclips met geluid
  • Groot 1,8" LCD-scherm
  • PictBridge/Canon Direct Print compatibel
  • Print/Share knop
  • CANON iMAGE GATEWAY
Kost rond de 239 link

Koop hier mijn P1 reader :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Bij het Duitse Chip zijn recentelijk nog lichtgewicht digicams getest.
  1. Pentax Optio S5i , 121 g
  2. Casio Exilim EX-S100, 128 g
  3. Olympus µ-mini Digital 131 g
  4. Konica Minolta Dimage Xg 140 g
Overgens staat er van de winnaar ook een review op dpreview.com

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 14-05-2005 00:38 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Ik zie hierboven verschillende camera's langskomen die nou niet echt handig in je broekzak passen hoor ... bijvoorbeeld de door jezelf voorgestelde Canon s45/s50/s60 zijn niet echt "compact" ofzo, dat zijn toch behoorlijke camera's hoor. Ook a510/a520 zijn wel van mooi formaat, maar toch een flink blok in je zak als je 'm daar in wilt stoppen hoor.

Ik denk dat je dan toch meer richting de Canon Ixus-serie moet kijken, of zoals hierboven genoemd de Petax Optio s5i. De Panasonic Lumix FX7 is ook een model wat in aanmerking komt denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter! op 14-05-2005 00:51 ]

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 22:24
Maar hij wil controle over sluitertijd en diafragme, ... dan is die ixus serie toch iets minder geschikt. Bij mijn sony is er iets meer instelbaar, maar toch niet echt "full" manual zou ik zeggen ...

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Verwijderd

Hoi ik ben degene die jij waarschijnlijk bedoelt over dat ander topic. Ik heb gisteren de f10 gekocht en tja handmatig weinig in te stelle maar hij is wel ontzettend snel en ik ben er zeker wel tevreden over. Vanavond maak ik mijn eerste foto's in de disco. Als je interesse hebt stuur dan ff een mailtje dan stuur ik wel een paar foto's op.

Verwijderd

Me e-mail is boscheboy@hotmail.com k kon btw niet editten op de een of andere manier

EDIT nu weer wel haha

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 13:10 ]

Verwijderd

Ik zou voor de Pentax Optio SV gaan. 5MP en 5x optische zoom. Ik heb hem zelf 3 weken en hij bevalt me prima. Door zn aluminium behuizing is hij erg robuust. Op Ebay zijn extra accu's niet duur en er gaat SD geheugen in, dat erg betaalbaar is. De camera beschikt over veel mogelijkheden voor handmatige instellingen, zelfs de sluitertijd is handmatig in te stellen. De menu bediening is erg eenvoudig. Ik heb hem voor 279 inclusief verzendkosten gekocht via de pricewatch.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je een budget hebt gesteld voor je nieuwe camera + accessoires? Dan weet je ook in welk topic hij thuishoort, je kunt je vraag beter stellen in de speciaal daarvoor bedoelde topics (die ook al eerder aangehaald zijn en hier genoemd worden).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.