Catalyst drivers crashen Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:27
Ik heb een vaag probleem. Sinds korte tijd heb ik ineens last van Catalyst drivers die lijken te crashen binnen Windows XP.
Als Windows start krijg ik een zwart scherm, hij blijft hangen en uiteindelijk zal hij herstarten. Soms kom ik wel iets verder, maar na een tijdje hangt de computer weer. Ik krijg hierbij de melding dat de drivers van ATi de boosdoeners zijn.

Het laatste wat ik heb geinstalleerd was een update van Windows (ik dacht het anti spyware tooltje). Maar deze is nergens meer te vinden.

Ik heb probeerd de drivers van ATi te herinstalleren maar zonder succes. Ook een volledige uninstall-clean werkte niet. Ik kom Windows nu alleen nog maar fatsoenlijk binnen zonder de Catalyst drivers. Omega drivers heb ik niet geprobeerd, maar dit zou toch niet zo veel uit moeten maken?

Alvast bedankt!

Specs, zie signature. Scherm is aangesloten via DVI. Ik heb verder Windows XP SP2

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• ppotter10
knots 8)7

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Heb je het probleem ook met 12 pipelines open?

Het hoeft niet per se aan de drivers te liggen als je daar een foutmelding voor krijgt. Er kan van alles mis zijn met je videokaart of andere software die daarmee werkt.

[ Voor 69% gewijzigd door smokey op 14-05-2005 17:31 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou zeker de Omega's eens proberen. Heb het zelf op de zaak meerdere malen gehad dat originele drivers (van Asus kaarten) problemen gaven, zowel met originele Ati-drivers als met de Asus optimized drivers, terwijl de Omega's vervolgens probleemloos draaiden. Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen, dus probeer het eens.

• Jannis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:25
Een tijd terug had ik een soortgelijk probleem, dit lag toen aan een optie die ingeschakeld stond in het control panel van ATI. Nadat dit uitgeschakeld was, was het probleem ook opgelost. Ik weet niet meer precies hoe deze functie heet (gebruik nu geen ATI), maar het was in ieder geval iets om je videokaart te resetten oid wanneer deze vastliep.

Verwijderd

Ik had PRECIES hetzelfde eergister,

Wat ik heb gedaan is de nieuwe catalyst geinstalleerd,
dan NIET opnieuw opstarten maar uitschakelen, andere videokaart eringedaan (ik had een X800 Pro ViVo en heb er een geforce ingedaan) en vervolgens opstarten. Daarna weer uitschakelen en X800 er weer in. Toen deed hij het wel.

De omegadrivers werkten bij mij ook niet en om ALLE vorige drivers te verwijderen moet je ff de CATALYST UNINSTALLER downloaden.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1035992/

Een andere manier is denk door hem onder te klokken (Pro BIOS er weer in) want hij loopt juist vast doordat hij de snelheid niet aan kan.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 18:55 ]

• ppotter10
Wat ontzettend vaag, maar de methode drivers installeren -> computer uit (zelfs spanning eraf) -> computer aan (zonder kaart vervangen) lijkt te werken. Ik kom nu weer gewoon in Windows. Wat er nu precies mis is, geen idee maar het werkt :)

Verwijderd

Ah :*) , en wordt de rage theater chip door windows herkent?

• ppotter10
Jazeker.

-edit-
Wat ik niet begrijp is dat de computer nog wel vastloopt als het scherm op standy springt. Verder werkt het systeem goed.

[ Voor 90% gewijzigd door ppotter10 op 14-05-2005 21:35 ]

Verwijderd

probeer oudere drivers, ik had ook problemen met de nieuwe.

• ppotter10
Mooi, 5.2 doet het veel beter :) Hopelijk fixen ze het probleem.

Pagina: 1