Toon posts:

[XP] Bootscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond een mooie bootscreen.
Nu is er een klein probleempje .. ik heb de readme voor de verandering gelezen en gedaan wat er staat .. Heb de boot.ini aangepast, ziet er als volgt uit nu:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn /noguiboot
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional Bootscreen" /fastdetect /NoExecute=OptIn /KERNEL=ntosboot.exe

Nu dr 2 operating systems in staan krijg ik bij het opstarten de keuze welke ik wil kiezen. Als ik nu dus voor degene kies met mn nieuwe bootscreen krijg ik dus de foutmelding dat mn C:\windows\system32\drivers\ntfs.sys corrupt is. Maar dat probleem heb ik dus niet als ik de 'gewone' windows start. De versie van ntfs.sys is gewoon 5.1.2600.2180, SP2 dus.
Heel erg belangrijk is zo'n opstartscherm natuurlijk niet, maar t is gewoon wel grappig en ik vraag me af waarom het bij mij niet wil werken. De andere kernel die ik gebruik heb ik ook even gehost: ntoskrnlSP.exe.

Iemand een idee? :)

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
* Tsunami kijkt naar bestandsversie van die exe

5.1.2600.1224

ik vrees dat deze niet voor de final SP2 is...

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-04 10:52
Gokje, maar is de kernel niet een SP1 versie?
Ik kan me voorstellen dat dat problemen oplevert in een SP2 Windows installatie!

[Edit: iemand was me voor....]

[ Voor 12% gewijzigd door mbaltus op 13-05-2005 17:35 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Zit er een dusdanig verschil tussen SP2 beta en SP2 final dat ie daarop stukloopt ??
Als dat zo is, is de oorzaak gauw gevonden ;)
alleen dan zou t nog leuk zijn als dat te fixen is ..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, van de site waar ik m downloadde stond wel dat ie SP2 ready was ...
http://www.themexp.org/pr...name=Electric+Windows.zip

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:35:
Zit er een dusdanig verschil tussen SP2 beta en SP2 final dat ie daarop stukloopt ??
Als dat zo is, is de oorzaak gauw gevonden ;)
alleen dan zou t nog leuk zijn als dat te fixen is ..
euhm ?, als je zoeits doet ben je hopenlijk toch slim genoeg een back-up te maken ?:S

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een back-up van mn boot.ini , maar dat is niet nodig omdat ik drvoor gezorgd heb dat ik tussen wel en geen bootscreen kan kiezen bij het opstarten. Wat ik bedoelde is dat er een verschil is in ntfs.sys tussen sp2 beta en sp2 final waardoor mn bootscreen niet wil werken ..

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:36:
Nee, van de site waar ik m downloadde stond wel dat ie SP2 ready was ...
http://www.themexp.org/pr...name=Electric+Windows.zip
Staat ook in de readme ja, maar volgens mij moet het versienummer toch precies hetzelfde zijn wil het werken. Ik denk dat de simpelste oplossing is als je even Resource Hacker download, de bitmaps van ntoskrnlSP.exe extract en die vervolgens vervangt in jouw ntoskrnl.exe.

Die bootscreen is trouwens al op 20-01-04 op ThemeXP.com gezet, en toen was de final van SP2 nog niet uit...

[ Voor 11% gewijzigd door Tsunami op 13-05-2005 17:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle 15 bitmaps bekeken met reshacker, maar daar staat niet t opstartscherm bij :S ?

(waarom ontbreekt 10-13?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 17:46 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:51

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:44:
Ik heb alle 15 bitmaps bekeken met reshacker, maar daar staat niet t opstartscherm bij :S ?

(waarom ontbreekt 10-13?)
Hij staat er wel bij, alleen zie je de bitmap in ResHacker als zwart (heeft te maken met het palet en zo). Als je de bitmap opslaat, opent in PSP of PS en het juiste palet laadt, dan wordt het logo zichtbaar.

Wat XP bootscreen linkjes:
http://www.tofahrn.de/wger/t_bootlogo.html
http://www.tofahrn.de/tools/bootlogo.zip

[ Voor 26% gewijzigd door RayNbow op 13-05-2005 17:51 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Tsunami
  • Niet online
Geen idee waarom die ontbreken, een goede vraag is ook waarom er een bitmap van Windows .NET in staat... Maar je bootscreen zijn volgens mij de bitmaps 1, 8 en 10 (maar 10 mist dus), in ieder geval de bitmaps die zwart zijn (vraag maar aan Microsoft waarom ze zwart zijn :P)

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig :D
ik heb bitmap 1 alleen even vervangen, en die doet t .. alleen wel in 16 kleuren 8-)
hoe krijg ik dat dan weer gewijzigd?

• Tsunami
  • Niet online
Niet, de originele bitmap zou ook 16 kleuren moeten zijn. Meer kan je namelijk niet gebruiken in je bootscreen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht van wel ? niet in de war met 16 bit toevallig??
het standaard opstartscherm is al meer dan 16 kleuren, dat weet ik zeker!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Je kan meer kleuren gebruiken door Windows 9x te installeren. Onder het oude OS kan je 256 kleuren gebruiken :P.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 18:04:
Ik dacht van wel ? niet in de war met 16 bit toevallig??
het standaard opstartscherm is al meer dan 16 kleuren, dat weet ik zeker!
Extract het originele logo maar eens en gebruik een grafische editor om 't aantal kleuren te tellen. Het zijn er echt maar 16.

Btw, 16 kleuren is in principe voldoende. Met wat hier en daar 't plaatje tweaken kan je toch een mooi resultaat krijgen. Dit is wat ik als bootscreen heb gemaakt: linkje

[ Voor 83% gewijzigd door RayNbow op 13-05-2005 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohw .. dat is best zonde .. zo'n mooi opstartscherm ...
daar blijft niets van over als t 16 kleuren wordt :(
die van jou is wel mooi idd.

• Tsunami
  • Niet online
Ik heb net de achtergrond geextract van ntoskrnlSP.exe, en er 16 kleuren op losgelaten, maar de kleuren zijn inderdaad dan heel anders dan het origineel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus alleen met geen mogelijkheid t plaatje gezien .. ik heb de bitmap opgeslagen, maar ik zie echt alleen maar een zwart vlak .. wat moet ik doen om de kleuren wel te kunnen zien dan ??
zowel bij paint als photoshop krijg ik zwart te zien

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 18:34:
Ik krijg dus alleen met geen mogelijkheid t plaatje gezien .. ik heb de bitmap opgeslagen, maar ik zie echt alleen maar een zwart vlak .. wat moet ik doen om de kleuren wel te kunnen zien dan ??
zowel bij paint als photoshop krijg ik zwart te zien
Ik weet niet hoe je 't in Photoshop doet, maar in PSP:
[list]
• Open bitmap
• Colors -> Load Palette
• Selecteer het juiste palet
• Apply palette using: Maintain indexes
• Open het palet

Uit deze pic: http://robin.computeronde...ot/ElectricWindows_01.bmp
Heb ik het palet geextract: http://www.scientia.demon.nl/Electric16.pal

Als je dit palet toepast op de "zwarte" bitmap, dan wordt het bootlogo zichtbaar.

Pagina: 1