Toon posts:

Asus A8V Deluxe problemen met SATA install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister mijn nieuwe A8V deluxe binnen gekregen, samen met een 3000+ winchester (939)
Nu is het probleem als volgt:

Ik heb 2 harde schijven S-ata 80 Gieg Maxtor, en er zitten 2 s-ata controllers op, nu komt het. ik wil de schijven op raid 0 draaien maakt in principe niet uit op welke controller dus, enfin de HD's zijn op Raid 0 gezet in de Controller Bios.. MAAAR! wanneer ik windows installeer en via F6 de drivers er bij zet lijkt alles goed te gaan maar wanneer de voorbereiding van de installatie beeindigd, blijft het beeld zwart met de cursor kniperend...

Ik heb al nieuwe drivers geinstalleerd, zelfde verhaal
andere controller geprobeerd, zelfde verhaal
andere floppy drive (kabel), zelfde verhaal

Het gekke is dat wanneer ik geen F6 gebruik en dus niet de s-ata drivers installeer, de installatie wel verder gaat maarja daar heb ik niets aan aangezien windows dan de HD's niet kan vinden....

Sterker nog wanneer ik de HD's loskoppel, en de drivers installeer hij ook vastloopt....
je zou dus zeggen dat het de drivers zijn, maarja heb verschillende al geprobeerd

Ik ben ten einde raad het lijkt me niet dat het moederboard kapot is de harde schijven lijkt me ook niet (zie alinea hierboven)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers
maar wanneer de voorbereiding van de installatie beeindigd, blijft het beeld zwart met de cursor kniperend...
Dan zijn er geen problemen mbt drivers. Anders had je XP nooit kunnen installeren.

En wanneer blijft het beeld zwart? Na de 1e reboot, op het moment dat ie de OS wil laden? Of direct na het beeindigen van de eerste stap? Er lijkt me iets mis staan mbt de bootvolgorde. Raadpleeg de handleiding van je moederbord, mocht je niet te weten hoe deze correct te instellen :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 13-05-2005 16:54 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

En welke XP heb je...
Kale Win XP? XP SP1? SP2?

Heb het ook wel es gehad.. ging ff stapje terug en t werkte perfect .. daarna volgende SP dr op en klaar :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
probeer even deze bios update http://www.tweakers.net/meuktracker/9292

dan lukt het wel denk ik. ;)

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

pixon schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:59:
probeer even deze bios update http://www.tweakers.net/meuktracker/9292

dan lukt het wel denk ik. ;)
Gaat dit werken op een A8V :?

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt direct na de voorinstalltie, en ik heb WIN XP.. een bios update lijkt me niet nodig

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niet opgelost :( ik blijf maar proberen....
Pagina: 1