[Apache2/PHP4] Internal Server error => 500

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb 2 servers waarvan 1 een debian-sarge is en de andere een Fedora Core 2

De systemen zijn beide qua config-files exact hetzelfde, maar werken helaas niet hetzelfde.

Geinstalleerd:

Apache2
PHP4
MySQL 3.xx

De Debian-bak kan prima met PHP overweg, echter de FC2-bak niet. Wanneer ik een info.php wil accessen werkt dat niet in krijg ik een error 500 pagina. HTML gaat echter prima.

Ik hoef geen extra PHP-module te installeren als ik via YUM zoek, iig ik zie niets dat een apache2-module voor php beschikbaar is.

Wat ik wel krijg in mijn error_log is het volgende bij het opvragen van een php-pagina.

[Fri May 13 16:03:29 2005] [erroFr] [client xxx.xxx.xxx.xxx] (13)Permission denied: cannot read directory for multi: /var/www/html/site

De reden waarom ik een topic open is omdat ik alles van alle kanten al heb bekeken in de config-files, gegoogled gisteren en vandaag, en niets echt helpt.

Op een debian-sarge werkt het eigenlijk "out-of-the-box", niet dat dit nu echt direct "out-of-the-box" moet werken maar dit gaat gewoon niet goed. Ik ben dus bang dat er een degelijk verschil tussen beide boxen zit op het gebruik van apache + PHP

Ik heb hier wel gelezen dat iemand dit zelfde probleem heeft gehad met een Apache2 + PHP install en het met 1.3.33 wel werkte. Helaas is dit voor mij geen optie om te veranderen.

edit:

PHP via de command-line werk prima overigens. Nette output.

[ Voor 18% gewijzigd door BacardiBreezer op 13-05-2005 21:00 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zou het wellicht met de optie "Virtual Directory Support" die op "Disabled" staat te maken kunnen hebben ?

Net zoals in dit ([rml][ Apache?] Virtual Directory Support & Thread Safety[/rml]) topic kan ik er weinig over vinden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Werkt php via de commandline ook als je als webserver bent ingelogt? En wat zijn de rechten op /var/www/html/site eigenlijk? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Spider.007 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 08:04:
Werkt php via de commandline ook als je als webserver bent ingelogt? En wat zijn de rechten op /var/www/html/site eigenlijk? :)
Yeps, had ik in een edit gezet. Via de commandline krijg ik netjes HTML-output van de phpinfo().

Het rechten geval moet ik nog even nakijken om je hierop een antwoord te geven. Het is echter wel zo dat de rechten op de Debian-bak hetzelfde zijn op de mappen als op de Fedora-bak.

Ik zal de rechten eens op 755 zetten ofzo, weten we iig of het uberhaubt werkt.

Verwijderd

Die 500 Internal Server Error doet vermoeden dat je PHP als CGI hebt draaien. Dat raad ik altijd af. Kijke even via de command line of dit inderdaad zo is (met phpinfo).

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:00:
Die 500 Internal Server Error doet vermoeden dat je PHP als CGI hebt draaien. Dat raad ik altijd af. Kijke even via de command line of dit inderdaad zo is (met phpinfo).
edit:
Ik moest even graven in mijn geheugen maar PHP moet dus geladen worden als Module in Apache. Eens kijken wat de beste optie is om dit geheel fijn om te gaan zetten om dat beide geinstalleerd zijn met apt-get en yum... standaard dus.

[ Voor 179% gewijzigd door BacardiBreezer op 14-05-2005 23:24 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik denk dat het lastig gaat worden. Heb vanavond even zitten bedenken of dit zo makkelijk kan in de situatie die daar nu op draait.

Zou er geen andere mogelijkheid zijn om dit te probleem op te lossen ? De Debian-bak draait er verder prima mee en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een (als voorbeeld) een LAMP-installatie doormiddel van YUM niet zou werken. Bij Debian is dit redelijk out of the box...... heeft anders ook weinig zin..... moet je toch nog je eigen packages maken.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Even een stiekeme kick.

Ik denk dat het laden van PHP als module geen oplossing zal bieden. Ik heb nogmaals een paar keer flink gezocht op meerdere problemen die op deze manier ontstaan zijn.

Ik blijf me alleen de vraag stellen waarom een yum-installatie niet zo gebakken is dat deze kan werken met een yum-installatie van Apache.

Zoiets kan dus bij Debian wel, dus ik vraag me af waarom bij Fedora niet dan.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Probleem is opgelost. Het was een bug in Apache dat het bepaalde rechten nodig had. Moeilijk te vinden, maar via een mailinglist toch ergens kunnen achterhalen.

Verwijderd

als je die bug nou nog even hier neerzet zou dat helemaal goed zijn :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:40:
als je die bug nou nog even hier neerzet zou dat helemaal goed zijn :)
Het is al opgelost in de laatste versies van FC2. Ik kon helaas niet updaten dus zat daarom met het probleem..... zal even de link opzoeken.

Pagina: 1