[Suse 9.3] Keyboard loopt vast tijdens het booten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:32
Gisteren heb ik suse 9.3 (64-bit) naast mijn huidige winxp geinstalleerd, om dan toch eindelijk eens
kennis te maken met linux. Hoppakee, dvd erin en setup booten maar. De setup verliep verder vlekkeloos, maar toen ik suse wilde booten kreeg ik na het "starting system" scherm een zwart scherm met een "x" als cursor, welke het aan interactiviteit ontbrak. Ik van alles proberen, maar geen respons. Dus ik boot opnieuw, maar nog steeds het zelfde probleem. Overigens, bij een "fail-safe"-boot loopt de computer vast bij "probing pci hardware" (oid).

Ook na een "repair install", "update install" en een volledig nieuwe install, had ik nog steeds hetzelfde probleem (ik kreeg nu alleen al wel een pijltje als cursor ipv een "x"), dus ging ik wat rondneuzen op GoT. Ik las ergens iets over "alt+f1" tijdens booten indrukken, dus ik dat natuurlijk uitproberen. Resultaat: menuutje waarbij het toetsenbord binnen enkele seconden vastloopt, maar de muis niet 8)7 . Verder heb ik nog niet echt veel bruikbare info kunnen vinden.

Hebben jullie nog suggesties? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Iemand...?
Modbreak:wacht even 24 uur voor je je topic schopt

[ Voor 73% gewijzigd door Spider.007 op 13-05-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je je geheugen al eens getest met memtest? Verder sloop ik die :smiley even uit je topictitel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Met windows heb ik nooit ergens last van gehad ;) Lijkt me nogal sterk dat dan ineens hier het wel een rol speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het kan wel degelijk een rol spelen. Ik kon geen enkele distro geïnstalleerd krijgen, tot ik mijn geheugen verving. Er zat ergens een heel klein foutje waar linux heel hard over struikelen en Windows niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
Het geheugen is volgens 17 uren memtest wel oke... Ik heb ook even ubuntu geprobeerd te installen. Wederom het zelfde probleem: installatie vlekkeloos, maar bij het booten loopt op een gegeven moment het keyboard vast (geen reactie meer, numlock gaat bijv. niet meer aan/uit) terwijl mijn muis trouw zijn werk blijft doen. Hij blijft trouwens haken bij in suse een zwart scherm en in ubuntu na het inloggen (ja, dat lukt bij die distro nog wel) een bruin-achtig scherm, nadat de begintune is afgelopen.
Pagina: 1