Toon posts:

[VB.NET] MSN Messenger berichten ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan een programmaatje bezig dat de binnengekomen MSN-berichten weergeeft op het scherm (zodat ik niet het conversatie-scherm hoef te selecteren als ik wil weten wat iemand te zeggen heeft). Ik wil geen messengerkloon maken, het moet naast msn messenger draaien. Probleem is dat het opvragen van ontvangen berichten niet met de MessengerAPI kan, daarmee is alleen op te vragen als er een nieuw scherm geopend word.
Wel wat met Google (en Got) gezocht, maar daar vind ik alleen sites die zeggen dat je zelf een proxy moet schrijven. Ik zou echter niet weten hoe dit werkt en vind het wat overdreven voor een simpel programma. Iemand die hier ervaring mee heeft of me een beetje op weg kan helpen?

BVD

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
Misschien heb je hier wat aan. Maar ik denk dat het lastig wordt, om je berichten op te vangen moet je immers ingelogd zijn, en dat is dan je "echte" msn. Misschien kan je gewoon de berichten uit over de lijn gaan de msn berichten afluisteren, en die zelf parsen ofzo?
Gebruik maar eens een tool als ethereal als je zit te msn'en

[ Voor 18% gewijzigd door sig69 op 13-05-2005 17:16 ]

Roomba E5 te koop

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Of het kan zoals jij het wilt, betwijfel ik. MSN Plus doet natuurlijk zo'n beetje hetzelfde, maar dat is volgens mij wel op assembly-niveau aan MSN Messenger gekoppeld.

Je kunt onmogelijk met een apart programma MSN berichten opvangen, omdat de poort waarop die berichten binnenkomen al wordt bezet door MSN Messenger zelf. Je zou natuurlijk zelf Messenger functionaliteit kunnen maken, maar dan moet je inloggen met Passport authentication. En je moet ook nog eens het MSn protocol tot in detail implementeren.

[edit] Met een proxy werken zou misschien ook nog kunnen, als je een programmaatje schrijft dat netwerkverkeer van MSn messenger kan opvangen en precies zo doorstuurt naar de MSN server, dan kun je dat netwerkverkeer opvangen en ontleden. Makkelijk is het niet, lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door Not Pingu op 13-05-2005 17:19 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
Gunp01nt schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:17:
Je kunt onmogelijk met een apart programma MSN berichten opvangen, omdat de poort waarop die berichten binnenkomen al wordt bezet door MSN Messenger zelf. Je zou natuurlijk zelf Messenger functionaliteit kunnen maken, maar dan moet je inloggen met Passport authentication. En je moet ook nog eens het MSn protocol tot in detail implementeren.
Zie mijn post hierboven, dat kan allemaal wel hoor..

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Gunp01nt schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:17:
[edit] Met een proxy werken zou misschien ook nog kunnen, als je een programmaatje schrijft dat netwerkverkeer van MSn messenger kan opvangen en precies zo doorstuurt naar de MSN server, dan kun je dat netwerkverkeer opvangen en ontleden. Makkelijk is het niet, lijkt me.
Is denk wat overkill en ik ben nog een beginner: proxy lukt me denk niet. Toch vreemd dat het niet in de MessengerAPI zit?

Maar er zijn dus geen andere mogelijkheden?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:28:
Bedankt!

[...]

Is denk wat overkill en ik ben nog een beginner: proxy lukt me denk niet. Toch vreemd dat het niet in de MessengerAPI zit?

Maar er zijn dus geen andere mogelijkheden?
Waar zou afluisteren in de API zitten? De API moet berichten ontvangen van de instantie waarmee je ingelogd bent.

Als ik je goed begrijp wil je MSN Messenger hebben draaien en tegelijk jouw tooltje, waarin in beide programma's dezelfde persoon is "ingelogd". Behalve een soort van proxy schrijven, of op zijn minst een tooltje dat alle communicatie op de MSN-poorten afluistert, zie ik geen optie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1