[2 of 1] zo raar, het zal wel waar zijn!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ik krijg net zo'n raar advies te horen, althans ik vind dat raar.
Hopelijk kunnen de lezers hier het ontkennen danwel bekrachtigen.

Bij sommige laptop fabrikanten kunnen bedrijven laptops kopen met optionele grote (80, 100 gb) HDD's, snelle full P4 >3 .0 Ghz processoren, 5400, 7200 rpm disks e.d., dus portable desktops die op de 220 v zitten veelal.

Nu was er 1 advies-keuze van de leverancier, met oog op eventuele uitbreiding in de toekomst, die mij verbaasde:

2 sodimm SLOTEN
( AFGEVULD, dus uitbreiden is dan extra duur, want je houd over )
met 2 x 256 mb is sneller dan 1 bankje gevuld met 512 (zelfde geheugen type!) waarbij je de 2e
open laat voor later eventueel nog 512 mb.

broodje aap, of zeker waar?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 14:16

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

Als de chipset dual channel geheugen ondersteunt, kan het zinvol zijn om 2 reepjes te plaatsen ipv 1. De meeste top notch chipsets momenteel ondersteunen dual channel geheugen dus het kan wel kloppen ja

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, zo vreemd is dat toch niet :?
Op desktop systemen is dualchannel geheugen al best een poosje beschikbaar dus waarom niet in laptops die grotendeels uit desktop onderdelen bestaan?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Het is dus het simpele dual channel verhaal ;)
Echter kan het zijn dat je niet genoeg hebt aan 2x256MB en dus bij het uitbreiden weer DIMM's gaat overhouden. Ik heb in mijn desktop eerst 512MB gehad, een maand later heb ik er nog 1 DIMM van 512MB bijgezet. Eerst had ik dus geen dual channel, nu wel :)

Overigens heb ik aan 512MB niet genoeg. Ik zat er toen (Mei 2003) al aan te denken om in 1 keer 1024MB te nemen maar ik had dat toen toch niet gedaan. Later heb ik dus 512MB bij geprikt en tot de dag van vandaag nog geen spijt van gehad ;).

Probeer dus eerst te kijken hoeveel geheugen je nodig denkt te hebben. Heb je aan 512MB meer dan genoeg dan moet je nu 2x256MB nemen. Heb je twijfels en denk je dat het te weinig wordt, neem dan 1x512MB :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ok, duidelijk.
Hier in zit echter de SiS 648FX chipset, single channel, is het dan dus wel onzin en maakt 1 x 512, of 2 x 256 niet uit in snelheid?

"De SiS 648FX moet het vooral van zijn prijs hebben. De chip levert middelmatige prestaties; dit is dan ook een iets oudere single-channel chipset. Dat betekent niet dat de goedkope SiS-chip geen troeven heeft. De AGP 8x-problemen van z’n voorganger (SiS 648) zijn verleden tijd, waardoor de 648FX een volwassen chipset is geworden. "

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » RAM FAQ » "Invloed van het aantal geheugenmodules"

Lijkt me duidelijk zat? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.