Toon posts:

Gigabyte K8NXP-9 met AMD Athlon64 venice

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Heb mezelf net aangemeld, omdat ik op verschillende forums al vragende een nieuw systeem heb samengesteld, en grotendeels besteld ook inmiddels.
ter informatie, het gaat over deze nog te bouwen config;

Kast: Thermaltake VA7000BWA behuizing zwart
Voeding: Enermax 465AX-VE-GFMA (420 Watt)
Moederbord: Gigabyte GA-K8NXP-9
Processor: AMD Athlon 64 3800+ ( Venice Core )2.4 GHz, 2000Mhz, Boxed
Geheugen: 2x Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2 Non-parity, 2.8V, 64Meg x 64, 184pin
Videokaart: Club3D Radeon X800XL 256MB
Floppy: NEC 3,5" FDD zwart
Dvd-rw: NEC 3520A Dual Layer DVD-RW
Dvd:ASUS DVD-E616P2 DVD-player
Harde schijf: Hitachi T7K250 250GB HDD SATA2
Besturingssysteem: MS WinXP Home OEM
Toetsenbord: Logitech OEM black
Muis: Logitech optical Wheen OEM
TFT: BenQ FP937S+ 19" TFT

Nu de vraag, aangezien ik niet echt veel verstand heb van het AMD gebeuren..

Ik las ineens op internet dat de Venice core nog niet echt vaak getest is en dus niet de volle 100% ondersteuning garandeerd. De AMD site zegt dat een 3800+ wel het moederbord ondersteund, en omgedraaid ook, echter praat met daar vaak over de winchester, clawhammer en newcastle als ik dat zo goed zeg uit m'n hoofd..maar niet over de Venice.

Levert mijn config nu strakjes geen problemen op...of kan dit gewoon, maar is het puur en alleen nog niet zo bekend omdat de 3800+ Venice nog niet zo lang in omloop zou zijn?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De CPU zal gewoon werken. Er is enkel gerede kans dat de BIOS de CPU niet bij de naam herkent, maar dat doet niks af aan diens functioneren :) Met de laatste BIOS update met de nieuwste CPU microcodes moet de BIOS de CPU wel correct kunnen herkennen en weergeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk daar wordt ik vrolijk van :).
Ik kan met een gerust hart de CPU bestellen dan, en hoef geen vreemde fouten te verwachten na het bouwen van de pc, of zelfs een totaal niet bootend systeem?
mooi!