Ik ben bezig om een simpele site te maken met behulp van div's.
wat ik wil is een header, menu ( links ), content ( rechts ) en een footer.
Als ik alle elementen een vaste size geef dan lukt het me redelijk om deze te positioneren en te resizen. Ik wil echter dat mijn header over de hele breedte van de site is. Dit heb ik opgelost door width op 100% te zetten. Ik wil dat mijn content en mijn menu div over de hele hoogte van het scherm staan. Dit kan ik echter niet met percentage's oplossen omdat er een deel van het scherm gebruikt wordt voor de header en de footer. wat ik dus eigenlijk zou willen instellen voor de height is ( 100% - header.height - footer.height ).
Hetzelfde geldt voor de breedte van de content div. die moet de totale breedte van het scherm min de breedte van de menu div zijn.
Ik heb nou een html pagina die er als volgt uitziet
en een css file die er als volgt uitziet
Ik ben aan het zoeken geweest maar kon hier niet echt een goed voorbeeld van vinden maar wist ook niet precies welke zoekwoorden ik moest gebruiken en kon daarom door de vele css bomen het bos niet meer zien. Ik hoop dat jullie mij ( een css noob ) een beetje de goede richting op kunnen sturen.
wat ik wil is een header, menu ( links ), content ( rechts ) en een footer.
Als ik alle elementen een vaste size geef dan lukt het me redelijk om deze te positioneren en te resizen. Ik wil echter dat mijn header over de hele breedte van de site is. Dit heb ik opgelost door width op 100% te zetten. Ik wil dat mijn content en mijn menu div over de hele hoogte van het scherm staan. Dit kan ik echter niet met percentage's oplossen omdat er een deel van het scherm gebruikt wordt voor de header en de footer. wat ik dus eigenlijk zou willen instellen voor de height is ( 100% - header.height - footer.height ).
Hetzelfde geldt voor de breedte van de content div. die moet de totale breedte van het scherm min de breedte van de menu div zijn.
Ik heb nou een html pagina die er als volgt uitziet
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <html> <head> <title>Untitled Page</title> <link type="text/css" href="StyleSheet.css" rel="stylesheet"/> </head> <body> <div id="Page"> <div id="Top"> Top </div> <div id="Left"> Left </div> <div id="Content"> Content </div> <div id="Footer"> Footer </div> </div> </body> </html> |
en een css file die er als volgt uitziet
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #Top { width:100%; height:100px } #Left { width:100px; height: ??? } #Content { width: ???; height: ??? } #Footer { width: 100%; height: 50px } |
Ik ben aan het zoeken geweest maar kon hier niet echt een goed voorbeeld van vinden maar wist ook niet precies welke zoekwoorden ik moest gebruiken en kon daarom door de vele css bomen het bos niet meer zien. Ik hoop dat jullie mij ( een css noob ) een beetje de goede richting op kunnen sturen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”