Vandaag kwam via de post nieuw geheugen binnen dus ik dacht ik hoop dat mijn probleem nu is opgelost en ik gebruik kan maken van mijn systeem maar helaas.
Op dit moment geeft mijn systeem 4 kort piepjes achter elkaar en dat 5 keer achter elkaar, als ik het systeem wil opstarten. Het systeem heb ik één keer zien booten waarna ik het heb uitgezet om de volgende dag even een kleine moddificatie te maken aan de systeemkast waar deze inzit. Er zat namelijk wat metaal in de weg waardoor ik de SATA aansluitingen niet kon gebruiken.
Om er achter te komen wat het probleem nou is heb ik al gemailt met de mensen van tyan, deze kwamen aan met een serie van testen die ik zou kunnen uitvoeren om te kijken waaraan het probleem ligt.
De volgende testen leveren allen 4x5 piepjes op.
Het systeem opstarten zonder geheugen
Het gebruiken van andere geheugen sockets
Verwijderen van 1 en 2 pci expresss videokaarten
Gebruik van een pci voodoo rush kaart
Cpu 1 met geheugen
Cpu 1 met geheugen en cpu 2 zonder
Cpu 1 en cpu 2 met geheugen.
Bij het gebruik van het nieuwe geheugen(kvr400d8r3ak2/1g) in combinatie met cpu 1
Alleen het verwijderen van alle componenten leverde 3x5 piepjes op.
Ik kreeg nog een document toegestuurd van tyan zelf maar hier kom ik niet uit http://members.home.nl/ppielage/bios-postcode.pdf
Mijn configuratie is als volgt:
tyan thunder k8we geen scsi
2xAMD opteron 244
Antec True Power Supply ATX 550W, SSI EPS12V (Server Voeding) 550 Watt
2xKVR400X72RC3AK2/1GD (kingston ddr400 cl 3, reg ecc 2x512mb)
KVR400D8R3AK2/1g (kingston ddr400 cl 3, reg ecc 2x512mb)
2xGigaByte GV-NX66T128D 128 MB
na een beetje lezen heb ik er achter dat de reeks biepjes uitkomen op 11 11 11 11 wat weer in hex is FF en deze staat niet in de handleiding vermeld
Op dit moment geeft mijn systeem 4 kort piepjes achter elkaar en dat 5 keer achter elkaar, als ik het systeem wil opstarten. Het systeem heb ik één keer zien booten waarna ik het heb uitgezet om de volgende dag even een kleine moddificatie te maken aan de systeemkast waar deze inzit. Er zat namelijk wat metaal in de weg waardoor ik de SATA aansluitingen niet kon gebruiken.
Om er achter te komen wat het probleem nou is heb ik al gemailt met de mensen van tyan, deze kwamen aan met een serie van testen die ik zou kunnen uitvoeren om te kijken waaraan het probleem ligt.
De volgende testen leveren allen 4x5 piepjes op.
Het systeem opstarten zonder geheugen
Het gebruiken van andere geheugen sockets
Verwijderen van 1 en 2 pci expresss videokaarten
Gebruik van een pci voodoo rush kaart
Cpu 1 met geheugen
Cpu 1 met geheugen en cpu 2 zonder
Cpu 1 en cpu 2 met geheugen.
Bij het gebruik van het nieuwe geheugen(kvr400d8r3ak2/1g) in combinatie met cpu 1
Alleen het verwijderen van alle componenten leverde 3x5 piepjes op.
Ik kreeg nog een document toegestuurd van tyan zelf maar hier kom ik niet uit http://members.home.nl/ppielage/bios-postcode.pdf
Mijn configuratie is als volgt:
tyan thunder k8we geen scsi
2xAMD opteron 244
Antec True Power Supply ATX 550W, SSI EPS12V (Server Voeding) 550 Watt
2xKVR400X72RC3AK2/1GD (kingston ddr400 cl 3, reg ecc 2x512mb)
KVR400D8R3AK2/1g (kingston ddr400 cl 3, reg ecc 2x512mb)
2xGigaByte GV-NX66T128D 128 MB
na een beetje lezen heb ik er achter dat de reeks biepjes uitkomen op 11 11 11 11 wat weer in hex is FF en deze staat niet in de handleiding vermeld
[ Voor 5% gewijzigd door rambo-2001 op 13-05-2005 16:16 ]
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks