[x-micro 11Mbit router] verliest WLAN verbinding na 2 dagen

Pagina: 1
Acties:

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb sinds een week of 4 een X-Micro 11Mbit router. Die is aangesloten op een ADSL verbinding (via BBNED) van Demon. Port-forwarding staat op een niet bestaand lokaal adres voor alle poorten behalve 21 en 80 (FTP en HTTP). Verder krijgt de router via DHCP het IP-adres van de servers van Demon.

Na ongeveer twee dagen ligt de WLAN verbinding (dus van de router naar Demon en vice versa) plat. Geen DNS, geen ping van IP-adressen, helemaal dood. Notabene, de bedrade en draadloze verbindingen van m'n pc's naar de router blijven volledig in stand!
De status pagina van de router toont geen afwijkingen.

M'n Edimax 6401 router die ik hier voor had, had nooit problemen! X-Micro heeft nog niet op m'n mails gereageerde en ComputerLand wil 'm niet terug nemen voor een andere model... :'(

Dus, iemand een suggestie wat dit zou kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Hoppie op 17-05-2005 11:34 . Reden: Het gaat natuurlijk om m'n WAN verbinding en niet WLAN... ]

• Hoppie
  • Niet online
[schopje]

Niemand ervaring met deze router? :?

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Hoppie schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:20:
[...]
ComputerLand wil 'm niet terug nemen voor een andere model... :'(
[...]
Volgensmij krijg jij niet via WLAN je internetverbinding binnen, maar via het WAN ;)

Computerland wil je verder ook niet helpen? Meestal hebben fabrikanten een telefonische helpdesk, probeer die eens.

(En gewoon geduldig op antwoord wachten...)

[ Voor 8% gewijzigd door DanielB op 17-05-2005 09:24 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien is er een firmware update beschikbaar? Al eens op de website van de fabrikant gekeken.

Verder hebben sommige routers een instelling waardoor ze de verbinding na een x aantal uren automatisch verbreekt (om misbruik te voorkomen).
Je zou eens kunnen meten of het precies na een x aantal uur is.

En je kan hem altijd terug brengen want misschien is ie gewoon defect (bv een slechte voeding).
Je mag altijd gebruik maken van je recht op garantie want hij functioneert niet naar behoren.
De winkelier is inderdaad niet verplicht om hem om te wisselen voor een ander model.

[edit]
Hier staat een firmware update : v1.2.2.3
http://www.x-micro.com.tw/drivers.htm
Misschien dat die wat problemen oplost. :)

[ Voor 11% gewijzigd door -=bas=- op 17-05-2005 09:38 ]

Senile! Senile Oekaki

• Hoppie
  • Niet online
_bas_ schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:30:
Misschien is er een firmware update beschikbaar? Al eens op de website van de fabrikant gekeken.
Yep, reeds gekeken (http://www.x-micro.com/bios.htm). De daar genoemde firmware versie zat reeds in m'n router (heb 'm voor de zekerheid alsnog geflashed). Heeft dus niets opgeleverd.
Verder hebben sommige routers een instelling waardoor ze de verbinding na een x aantal uren automatisch verbreekt (om misbruik te voorkomen).
Je zou eens kunnen meten of het precies na een x aantal uur is.
Het aantal instellingen is vrij beperkt. Ik heb niets kunnen vinden dat daarop wijst. Ik heb ook al naar de lease gekeken van de via DHCP verkregen informatie en die is veel korter (half uur?) dan de tijd waarin het probleem zich voordoet.
_bas_ schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:30:En je kan hem altijd terug brengen want misschien is ie gewoon defect (bv een slechte voeding).
Je mag altijd gebruik maken van je recht op garantie want hij functioneert niet naar behoren.
De winkelier is inderdaad niet verplicht om hem om te wisselen voor een ander model.
Ik kan 'm inderdaad zo komen omruilen voor hetzelfde model. Volgens mij schiet ik daarmee niets op, want dit is al het tweede exemplaar met hetzelfde probleem....
En omruilen voor een ander model (lees duurder) is niet mogelijk.
Hier staat een firmware update : v1.2.2.3
http://www.x-micro.com.tw/drivers.htm
Misschien dat die wat problemen oplost. :)
Misschien wel, maar ik kan nergens vinden of ie voor mijn router bedoelt is (XWL-11bRRG). Heb al in de zip-file gekeken, maar ook daar geen referentie.

Ik heb m'n oude Edimax router weer aan kunnen zwengelen en heb nu de X-Micro router daaraan hangen als accesspoint. Maar 's kijken of dan de verbinding ook na ongeveer 2 dagen wegvalt...

• Hoppie
  • Niet online
M'n X-Micro router werkt nu al ruim 8 dagen zonder problemen als accespoint aan m'n Edimax router. Het probleem zit 'm dus in de combi X-Micro - Demon.

Iemand een suggestie waar het aan zou kunnen liggen?
Pagina: 1