Toon posts:

Hoe verplaats je een Win2k installatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een werkende Win2k installatie op een slome kut hardeschijf.
Nu heb ik een raid controller plus 2 Maxtor 20 gig schijven en Win2k ziet die gelukkig. Alleen ik wil daar vanaf booten.
Weet iemand hoe ik het over zetten van een hele werkende Win2k installatie het beste kan doen?
Gewoon kopieren en hopen dat hij het nog doet? Of met een speciaal proggie?

Verwijderd

Ik denk dat het alleen kan door opnieuw te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik juist NIET
Want dat ging juist niet.
Echt zucht

Verwijderd

ik had wel met nt4.0 dat ik drive letters kon wisselen en dat bijv nt eerst op de F: stond en dan op de E: dus wel de zelfde schijf maar wel een andere letter je hoefde dan alleen opnieuw op te starten en alles was goed. misschien heb je hier wat aan maar misschien ook helemaal niet maar succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook alle drive letters omgooien zoals ik zelf wil. Ik zorg er dan ook voor dat Win2k na de verhuizing nog steeds op C staat.
Maar het probleem is juist dat hij fysiek op een andere hardeschijf moet komen zonder reinstall.
Kan het niet bv. met backup software?
Iemand een goed stukkie software liggen ergens?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
is het niet te ghosten ofzo?
met norton ghost ofzo?

specs

Verwijderd

Heeft windows 2000 een ms dos prompt net zoals windows 98 zo ja dan weet ik er wel wat op.
Mvg oldman

Verwijderd

foutje

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat ghost vandaan halen?

Verwijderd

Waar kan ik ghost vandaan halen?

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

GHOST is een programma van Norton (www.symantec.com) maar er is geen demo van te krijgen (dus zul je hem moeten kopen...)

Maar het werkt wel heel erg fijn (en goed :))

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Ja vast, Rainman. En jij heb hem gekocht.
Tuurlijk.
Nou oke. Ik zoek wel wat anders want aan jullie heb ik ook niets :p

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:10

Muggie

8 pm

Ghosten die harde schijf, that's all.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

check your mail
:) ik heb hem ook gekocht
whoehahahahahahahahaha

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

partition magic en dan Divemapper gebruiken

volgens mij moet dat kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn Harde Schijven nu in mijn computer weer gedaan.
Windows 2000 duurde een hele tijd om op nieuwe op te starten (20 min ofzo).
Hij liet niet alle partities zien, maar wel alle HD's in Device Manager, dus ik hoop dat dat wel goed gaat. Dus ik opnieuw opgestart om te kijken ofdat hij het nu wel snel doet.
Dat deed hij inderdaad. Begon hij ineens te zieken over drivers. Dus ik die drivers geinstalleerd (ze waren dat eigenlijk al) voor de raid/ATA66 controller van Highpoint.
Dus windows start weer opnieuw op, krijg ik GVD :( weer die crash tijdens het opstarten, dezelfde als die waarom ik Win2k niet op die RAID array kon installeren.
Dus ik de HD's van die raid controller af gehaald, werkte niet, toen die hele controller eruit, werkte nog steeds niet!
Ik in DOS gestart, opzoek naar scsiport.sys, want daarin gaf hij die fout melding. File gevonden en gerenamed.
Opgestart,:"kan hpt366.sys niet laden (vanwege scsiport.sys)"
Ik in c:\windows\system32\drivers\ kijken, ja hoor. hpt366(ATA66) en hpt368(RAIDcontr) staan erin. En ik had voordat hij vast liep als laatste de drivers voor de 366 geinstalleerd. Die waren dus de boosdoener.
Die drivers zijn redelijk compatible, dus htp366.sys gerenamed naar htp366.bak en hpt368.sys gekopieerd naar hpt366.sys.
Dus windows denkt nu dat hij drivers voor de raid en de ata66 heeft geladen terwijl hij alleen maar 2 keer raid drivers heeft geladen.
En ja hoor, nu start hij weer op.
Zo, nu ga ik een mooi mailtje naar highpoint sturen :)

Zeikerd

PS. Hoe zouden niet-tweakers dit oplossen?

Verwijderd

Ik zou dit simpel oplossen, had direct Partition Magic Pro gedownload (euhhrr... alles kan maar tegenwoordig?)
DriveMapper gebruiken, was zo opgelost geweest

• Slashdotter
  • Niet online
Drive Image Pro 3 gebruiken. Die deze situaties perfect aan. Maar euh, je zult hem wel moeten kopen :)
Pagina: 1