Ik heb al mijn Harde Schijven nu in mijn computer weer gedaan.
Windows 2000 duurde een hele tijd om op nieuwe op te starten (20 min ofzo).
Hij liet niet alle partities zien, maar wel alle HD's in Device Manager, dus ik hoop dat dat wel goed gaat. Dus ik opnieuw opgestart om te kijken ofdat hij het nu wel snel doet.
Dat deed hij inderdaad. Begon hij ineens te zieken over drivers. Dus ik die drivers geinstalleerd (ze waren dat eigenlijk al) voor de raid/ATA66 controller van Highpoint.
Dus windows start weer opnieuw op, krijg ik GVD

weer die crash tijdens het opstarten, dezelfde als die waarom ik Win2k niet op die RAID array kon installeren.
Dus ik de HD's van die raid controller af gehaald, werkte niet, toen die hele controller eruit, werkte nog steeds niet!
Ik in DOS gestart, opzoek naar scsiport.sys, want daarin gaf hij die fout melding. File gevonden en gerenamed.
Opgestart,:"kan hpt366.sys niet laden (vanwege scsiport.sys)"
Ik in c:\windows\system32\drivers\ kijken, ja hoor. hpt366(ATA66) en hpt368(RAIDcontr) staan erin. En ik had voordat hij vast liep als laatste de drivers voor de 366 geinstalleerd. Die waren dus de boosdoener.
Die drivers zijn redelijk compatible, dus htp366.sys gerenamed naar htp366.bak en hpt368.sys gekopieerd naar hpt366.sys.
Dus windows denkt nu dat hij drivers voor de raid en de ata66 heeft geladen terwijl hij alleen maar 2 keer raid drivers heeft geladen.
En ja hoor, nu start hij weer op.
Zo, nu ga ik een mooi mailtje naar highpoint sturen
Zeikerd
PS. Hoe zouden niet-tweakers dit oplossen?