Ik zit echt met een verekkes raar probleem.
Ik heb twee Oracle 10g servers; Een met versie 10.1.0.2.0 en een met versie 10.1.0.3.0.
Vervolgens heb ik een J2EE app in een ear file. De datasource zit in een apart bestand.
In de datasource geef ik het adres van de DB server aan.
Beide oracle servers hebben dezelfde tablespace, gebruikers en rechten maar zijn afzonderlijk geconfigureerd. Versie 10.1.0.2.0 staat op een P4 dev servertje en 10.1.0.3.0 staat op een double opteron production server.
Als ik de applicatie deploy met de datasource voor de dev server, dan deployed hij netjes en maakt ook alle tables aan. Log4J logged ook alle CMP calls en can ook de create methods zien.
Maar als ik deploy op de production server log, dan krijg ik deployment fouten:
Als ik de alter table code bekijk, dan zie ik dat hij een reference wil maken naar de table Priority. Maar deze is nog niet aangemaakt.
Eerder in het log bestand zie ik de volgende regels:
let niet op de tijd, log file is meerdere kerlen aangemaakt
Dit snap ik dus niet. Hij heeft amper een create table priority uitgevoerd en toch vind hij de table
maar in sql plus staat hij er niet bij...
Heeft iemand nog tips, of vergelijkbare problemen? wordt een beetje gek hier...
Ik heb twee Oracle 10g servers; Een met versie 10.1.0.2.0 en een met versie 10.1.0.3.0.
Vervolgens heb ik een J2EE app in een ear file. De datasource zit in een apart bestand.
In de datasource geef ik het adres van de DB server aan.
Beide oracle servers hebben dezelfde tablespace, gebruikers en rechten maar zijn afzonderlijk geconfigureerd. Versie 10.1.0.2.0 staat op een P4 dev servertje en 10.1.0.3.0 staat op een double opteron production server.
Als ik de applicatie deploy met de datasource voor de dev server, dan deployed hij netjes en maakt ook alle tables aan. Log4J logged ook alle CMP calls en can ook de create methods zien.
Maar als ik deploy op de production server log, dan krijg ik deployment fouten:
code:
1
2
3
4
5
| 14:49:26,359 DEBUG [ExperimentPriorityHistory] Executing SQL: ALTER TABLE EXPERIMENTPRIORITYHISTORY ADD CONSTRAINT FK_EXPERIMENTPRIORITYH_DKOQX1 FOREIGN KEY (priorityFK) REFERENCES PRIORITY (priorityID) 14:49:26,390 WARN [ExperimentPriorityHistory] Could not add foreign key constraint: table=EXPERIMENTPRIORITYHISTORY 14:49:26,406 ERROR [EntityContainer] Starting failed jboss.j2ee:jndiName=ejb/ArtefactLocal,service=EJB org.jboss.deployment.DeploymentException: Error while adding foreign key constraint; - nested throwable: (java.sql.SQLException: ORA-00942: table or view does not exist ) |
Als ik de alter table code bekijk, dan zie ik dat hij een reference wil maken naar de table Priority. Maar deze is nog niet aangemaakt.
Eerder in het log bestand zie ik de volgende regels:
code:
1
2
3
4
5
6
| 14:57:04,562 DEBUG [Priority] Insert Entity SQL: INSERT INTO PRIORITY (priorityID, name, description) VALUES (?, ?, ?)
14:57:04,562 DEBUG [Priority] Entity Exists SQL: SELECT COUNT(*) FROM PRIORITY WHERE priorityID=?
14:57:04,562 DEBUG [Priority] entity-command: [commandName=default,commandClass=class org.jboss.ejb.plugins.cmp.jdbc.JDBCCreateEntityCommand,attributes={}]
14:57:04,562 DEBUG [Priority] Remove SQL: DELETE FROM PRIORITY WHERE priorityID=?
14:57:04,578 DEBUG [Priority] Table 'PRIORITY' already exists
14:57:04,578 DEBUG [Priority] Indices for table PRIORITYnot created as table existed |
let niet op de tijd, log file is meerdere kerlen aangemaakt
Dit snap ik dus niet. Hij heeft amper een create table priority uitgevoerd en toch vind hij de table
Heeft iemand nog tips, of vergelijkbare problemen? wordt een beetje gek hier...