Toon posts:

vervorming door o.a. conversies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Gegevens van verschillende files die uit een database worden opgehaald worden gemerged tot een pdf-bestand en worden naar een printer gestuurd. Sommige data wordt vervormd, op een andere positie geplaatst en ga zo maar door.

Ik ben op zoek naar patronen, waarmee deze vervormingen duidelijk zichtbaar gemaakt kunnen worden.

Wie kan mij hieraan helpen of tips geven?

Verwijderd

Welke databases, wat wordt er gemerged, is dat handmatig, is dat door jezelf gedefinieerd, ben je wel/niet tevreden met de vervormingen, wat versta je onder vervormingen, wat wil met het "patroon" ontdekken?

Al met al, erg vage informatie waar wij vervolgens een gouden tip op moeten formuleren. Leg eens wat meer uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij een bedrijf bezig met een afstudeeropdracht. (zelf ben ik werktuigbouwer, dus minder bekend met het softwarematige gebeuren)

Het is de bedoeling dat op een stickervel van a3 formaat informatie wordt geprint. Sommige stickers zijn aan de kleine kant en het komt vaker voor dat de positie van een bepaald printgedeelte buiten zo'n sticker valt, waardoor het hele vel opnieuw geprint moet worden. Dit is deels te wijten aan de variaties in de stickervellen, deels door de printers en deels door de software. Het gedeelte van de stickervellen en printers is variabel, maar de afwijkingen door de software zijn (hoop ik) constant.

Deze informatie, te verdelen in vaste en variabele informatie, wordt in meerdere programma's aangemaakt.

De vaste informatie wordt aangemaakt in het programma Quarkexpress. Dit zijn standaard gegevens en symbolen die altijd geprint moeten worden. Een gereed ontwerp wordt opgeslagen en omgezet naar een bestand dat bruikbaar is voor het database programma.

In het programma Jetform Design worden posities vastgelegd, waar naderhand de variabele gegevens in worden gezet. (bv. serienummers en datums)

De database wordt hier Prismaflow genoemd.

Als een printopdracht wordt aangemaakt, wordt met een programma dat Advanced Printing System heet, bepaalde informatie met een scanner uitgelezen. (productnummers)

Aan zo'n nummer zitten, d.m.v. identificatiecodes, bovenstaande bestanden gekoppeld. Het Prismaflow systeem haalt dan de bestanden op uit de database en stelt dan deze files samen, de velden worden gevuld met de variabele informatie. Deze samenstelling wordt als een PDF naar een printer gestuurd.

Door de verschillende bewerkingen, conversie en merges komt het vaker voor dat
-posities niet meer kloppen,
-cijfers, letters en symbolen worden vervormd,
-verschaling optreed (kleinere of grotere symbolen)

Het komt er op neer dat ik het op het vel hetzelfde wil hebben als ik het op mijn beeldscherm te zien krijg in de gebruikte programma's.

Wat ik had gedacht is het volgende.
In de 2 programma's stel ik verschillende patronen op (bv. zoiets als het patroon om printpatronen uit te lijnen), deze patronen laat ik dan door dit hele systeem lopen en uiteindelijk zal op een geprint vel te zien zijn waar afwijkingen voorkomen en hoeveel dit is. Als dit bekend is, kan tijdens het ontwerp van de stickers hiermee rekening gehouden worden.